Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pc valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds 3-4 dagen valt de computer opeens uit, eerst gaat het scherm uit ( zoals dit gebeurd als de pc het scherm uitzet, soort stand-by zeg maar) normaal zou je dan met de muis bewegen en dan gaat het scherm weer aan maar dat werkt dus niet. dit wordt waarschijnlijk gevolgd door een bsod, maar dit kan je niet zien want het scherm is dus uit. vervolgens start de computer opnieuw op.

Ik heb met WhoCrashed achterhaald wat de bsod is die optreed is: Video TDR Error
dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door: Atikmdag.sys
stopcode: 0x116

ik weet nu niet of de bsod te maken heeft met of een grafische kaart driver of met overhitting van een hardware component. De computer is zo goed mogelijk schoonmaakt, alleen zit er om de cpu een soort kast met een eigen front fan, deze fan is zichtbaar vand e voorkant er hier zit wel stof in maar door het geweldige design van Dell kan je hier niet bijkomen met de stofzuiger. Ik heb zo snel dus ook niet de kast van de cpu gedomteerd, mocht dit mogelijk zijn.

Als ik in de startup op f2 druk kom ik in een soort bios van dell maar hier kan ik zo snel niet de temperatuur vinden van de cpu / mb / gpu
ook is het me niet gelukt om als de pc is opgestart te kunnen vinden wat deze temperaturen zijn, dit omdat dit me met coretemp niet lukt, want de cpu wordt niet ondersteund.

In de normale modus valt de pc na enige tijd uit, de tijd varieert van enkele minuten tot gelijk na het opstarten.
In de veilige modus valt de pc niet uit.
Ik heb het thema naar klassiek veranderd, en tot nu toe is de computer nog niet uitgevallen, het lijkt me dus om een gpu gerelateerde fout te gaan?

Het is niet mogelijk de gpu drivers te updaten, dit moet met een programma maar deze geeft dan de foutmelding dat de videokaart niet gevonden kan worden.

Iemand die me kan helpen dit probleem op te lossen (A)

CPU: Intel P4 3.00GHz
gpu: ati radeon x600

Verwijderd

Haal je die drivers wel van de officiele site van AMD?

Verwijderd

Topicstarter
ja van deze site: http://support.amd.com/us...t=2.4.1.3.13&lang=English en zoals eerder al gezegd kan dat programma de videokaart niet vinden.

Verwijderd

Aangezien de pc van Dell is kun je ook eens op hun site kijken of die een driver hebben.

Het is een probleem met Atikmdag.sys dus zou het wel de videokaart moeten zijn die het probleem veroorzaakt. Heb je die al stofvrij gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
de videokaart is stof vrij, aangezien dit een model is met een heatsink is was dit niet zo lastig.
http://goo.gl/i2MFM dit is het type dell pc, de drivers die staan zijn uit 2006, en dus alleen handig om de huidige drivers te herstellen naar de originele drivers, indien mogelijk?

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 09:10
het hoeft niet persé de atikmdag.sys te zijn.
Wat ik er over lees elders, probeer dingen als: sfc scannow, om corrupte drivers te herstellen.
In de eventvwr kijken naar andere kritieke fouten.

En misschien begon het na de w7 updates van afgelopen dinsdag?
Ik had even een bsod bij de reboot hiervan, was daarna weer over.

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
goed dat zal ik gaan doen als ik weer tijd heb, komend weekend ergens. Las op internet dat als je aero thema uitzet dit soms helpt, enfin thema op klassiek gezet en de pc valt niet uit, thema terug gezet pc valt direct uit.
bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Topicstarter
beascob schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:42:
het hoeft niet persé de atikmdag.sys te zijn.
Wat ik er over lees elders, probeer dingen als: sfc scannow, om corrupte drivers te herstellen.
In de eventvwr kijken naar andere kritieke fouten.

En misschien begon het na de w7 updates van afgelopen dinsdag?
Ik had even een bsod bij de reboot hiervan, was daarna weer over.
sfc scannow gedaan geeft aan dat er geen schendingen van de integriteit gevonden zijn.
weet je anders nog iets wat ik kan doen?

ik keek even bij dxdiag en dan beeldscherm, eerst was deze pagina helemaal leeg of kon de informatie niet weergeven worden oid, maar nu wordt de informatie wel weergeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 15:12 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 09:10
Ik lees bij jouw topicstart
Video TDR Error
dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door: Atikmdag.sys
stopcode: 0x116

Al zoekend kom ik bij deze thread:
over TDR ERROR

misschien heb je er wat aan?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de drivers geupdate, maar het probleem is nog altijd niet verholpen. dan zal ik toch maar heel dat verhaal over de TDR error moeten lezen :P maar vrees dat het probleem dan in een hardware component gezocht moet worden?

update:
pc doorloopt de post etc, dan komt er windows starten in beeld, scherm gaat uit en vervolgens de computer ook. kan alleen nog maar booten in save modus.

updatedate
windows geprobeerd opnieuw te instaleren maar blijft uitvallen, kan hierodor installatie niet voltooien, dus dit gaat niet werken
oplossing pc uit het raam gegooid...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 22:28 ]

Pagina: 1