Zending bij TNT getekend voor ontvangst, maar niet geleverd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-03-2024
Hallo mede Tweakers,

Afgelopen week heb ik iets besteld bij een webshop in Nederland. Iets wat velen onder ons doen.
Alles is keurig verzonden geweest naar BELGIE. En Track & Trace code gekregen.
Nu ik 2 dagen later keek ik eens naar de Track & Trace code om dat ik wat ongeduldig werd. En toen stond daar “Zending afgeleverd op bestemmingsadres”
Ik direct contact opgenomen met de webshop die daar na bij TNT de handtekening opvroeg.
Nu tot mijn grote verbazing was er afgetekend maar in geen geval door mij of iemand van de geburen. Die gene dat dat heeft getekend vond het ook zo nodig om daar mijn NAAM bij te schrijven (wel met schrijffouten in :) )

Nu is mijn vraag heeft iemand van jullie ook zo al iets mee gemaakt dat een pakket zogezegd is aan gekomen en getekend is door iemand dat jullie niet kennen en van niets weten.

Wat heeft TNT daar aan gedaan en de desbetreffende webshop.
Of wat kan ik daar aan best doen?

Ik maak mij best een beetje zorgen omdat er is afgetekend geweest en mijn naam er is bij geschreven.

Edit: titel geraakte er precies door de " tekens niet meer in maar dat moet deze zijn:
TNT "Zending afgeleved op bestmgsadres" maar niets gekregen

[ Voor 6% gewijzigd door Stefferke op 17-07-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 20:11
Hier is het wel eens gebeurd dat de postbode niemand thuis aantrof. Heeft toen maar zelf getekend en het pakje door het raam gegooid. Na een aantal dagen kwam ik het toevallig tegen. Lag in een hoek achter een gordijn waar je nooit komt.

Is bij jou een soort gelijk iets gebeurt wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefferke
OK13 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:41:
Hier is het wel eens gebeurd dat de postbode niemand thuis aantrof. Heeft toen maar zelf getekend en het pakje door het raam gegooid. Na een aantal dagen kwam ik het toevallig tegen. Lag in een hoek achter een gordijn waar je nooit komt.

nee heb voor de zekerheid toch maar eens een wandeling gemaakt niets tegen gekomen.
ik denk aan 2 zaken :
oftewel heeft de TNT chauffeur hoe die ook mag noemen zelf afgetekend en zelf meegenomen
oftewel ergens afgeleverd bij zogezegd buren mijn omdat deze het niet naar het juiste adres wou brengen

khad hier laatst iemand van TNT voor men deur die iets had voor mijn gebuur. ik vroeg de naam van die gebuur en toen zei die een totaal andere naam. dus die was in een totaal verkeerde straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291270

OK13 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:41:

Geen idee hoe recent dit is, maar ik mag hopen dat je hier zéér zeker een zaak van hebt gemaakt? Je mag je order dan wel hebben, maar dit is wat mij betreft onacceptabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 10:41
Heb precies hetzelfde meegemaakt. Het briefje waarop stond dat het pakket bij 'de buren' (~10 huizen verderop) was afgeleverd, bleek uiteindelijk aan de overkant van de straat in de bosjes te liggen :F Dat was dus waarschijnlijk niet goed in me brievenbus gedaan en is er daarna uitgewaaid.

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 22:55
zelfde heb ik laatst gehad met gls bezorging.
de bezorger of iemand in de flat heeft waarschijnlijk getekend, en het pakketje zelf gehouden.
was een nietszeggende handtekening op het ontvangstbewijs, met mijn adres.
Elke fatsoenlijke webshop lijkt me hiervoor verzekerd en zal dit netjes oplossen. In mijn geval is er opnieuw verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
Wat wil je nou precies, vragen naar soortgelijke ervaringen, of advies wat te doen ?

Als het je om advies te doen is, jij hebt niks met de vervoerder te maken, maar met de webshop.
Licht hun in, en zij mogen het oplossen met de vervoerder.

Dat daar je naam staat als zijnde afgeleverd zegt niks.
Het systeem is inderdaad niet waterdicht, en ik vraag me dan ook af, wanneer deze bedrijven om legitimatie gaan vragen. Kwaadwillenden hebben nu mogelijkheden om te frauderen.

Voordeel is dat als ze dit vaker doen, dit soort dingen opvalt per koerier.
Doen ze dit bijna nooit, dan wordt het al lastiger voor de werkgever van de koerier.
Neem aan dat ze verzekerd zijn voor diefstal, beschadiging etc.

Het zal wel wat getouwtrek worden, maar TNT in dit geval moet bewijzen aan de webshop dat het is afgeleverd. Jouw naam ergens ingevuld ( ongeacht de spelling ) is geen bewijs op zich, omdat iedereen dat kan invullen incl koerier.

Controleer bij de webshop of je NAW gegevens correct zijn, en meld het bij hun dat je pakket niet is afgeleverd ook al geeft de track&trace status aan van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bij mij een keer gebeurt dat ze bij de verkeerde straat hadden geleverd met dezelfde nummer. Misschien kan je langsgaan om even na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefferke
Mijn webshop heb ik toen meteen ingelicht zij gingen een onderzoek laten doen door TNT
Maar ik ben gewoon wat ongerust omdat er getekent is enz.
Hopelijk weet ik morgen of tenlaatste overmorgen wat meer.

Wat mij opvalt is dat het toch erg gesteld is met TNT en wij betalen daar zoveel verzendkosten voor en ze gaan de paketjes gewoon maar ergens gooien stel u voor dat daar erg dure spullen in zitten of het regent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Stefferke schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:32:
Nu is mijn vraag heeft iemand van jullie ook zo al iets mee gemaakt dat een pakket zogezegd is aan gekomen en getekend is door iemand dat jullie niet kennen en van niets weten.

Wat heeft TNT daar aan gedaan en de desbetreffende webshop.
Of wat kan ik daar aan best doen?
Heb eens een pakket verstuurd naar een winkel (RMA) waar ik datzelfde probleem had. "Gedreigd" met aangifte tot diefstal in een email aan de TNT, 2 dagen later pakket op de plaats van bestemming :)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 17-07-2011 18:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik heb er een titel van gemaakt die wel past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224536

Ik heb wel eens zoiets meegemaakt ja, bij mij in de flat. Alleen betrof het geen webshop maar een provider.
Ik was hier net komen wonen en had adsl besteld bij Wanadoo, die al geld van mijn rekening schreef terwijl ik de modem (LiveBox) nog niet eens had ontvangen. Wanadoo claimde mijn handtekening voor ontvangst echter te hebben ontvangen en toen ik daar een kopie van zag, was het (uiteraard) NIET mijn handtekening, wat ik al voorspeld had.
Er werd toen een onderzoek ingesteld en ik zou zogenaamd op de hoogte gehouden worden, maar dit deden ze niet. Ik kreeg echter wel een nieuwe LiveBox opgestuurd en het abo geld voor de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van internet hebben ze terug gestort. Dus het onderzoek interesseerde me al niet echt meer.
Later hoorde ik van buren dat er vaker spullen 'verdwenen' hier in de flat en dat ze allemaal dezelfde persoon verdenken. Alleen hebben we geen bewijs.
Ik geef tegenwoordig dan ook altijd als extra aanwijziging bij een web-bestelling aan dat ze het alleen bij mijn (betrouwbare) onderburen mogen af geven in geval van niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefferke
ik vind het erg wat er allemaal gebeurt bij/met TNT
nu afgelopen maandag stond er een neger voor mijn deur met mijn pakket.
Dus die man was in onderaaneming van TNT en had zelf afgetekend en als hij eens tijd had kwam hij dat eens langs brengen. ik heb het deze eens duidelijk gemaakt dat ik daar niet tevreden mee ben met dat zo laat te doen en schriftvervalsing enz. Ik moest zelf mijn slecht frans boven halen van Nederlands dat kon die weer niet en dat in Vlaanderen(land). en ik moest zelf niet aftekenen dat heb ik hem ook eens gevraagd daar wist hij natuurlijk geen antwoordt op.

dus alles is in orde ik heb mijn pakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:47
Anoniem: 224536 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:02:

Ik geef tegenwoordig dan ook altijd als extra aanwijziging bij een web-bestelling aan dat ze het alleen bij mijn (betrouwbare) onderburen mogen af geven in geval van niet thuis.
En dat heeft dus geen zin. Heb je het ooit wel eens op het adreslabel zien staan "Alleen bij onderburen afgeven"? Verzender kan wel aangeven bij TNT dat het alleen op het huisadres mag worden afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Polster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:12:
[...]

En dat heeft dus geen zin. Heb je het ooit wel eens op het adreslabel zien staan "Alleen bij onderburen afgeven"? Verzender kan wel aangeven bij TNT dat het alleen op het huisadres mag worden afgeleverd.
Daarom laat ik het nooit bij de buren afleveren. Ik ga het dan liever op het postkantoor halen. Maar vaak laat ik het gewoon op het werk afleveren.

@Stefferke: Wees er in ieder geval op gerust dat de webshop in dit geval verantwoordelijk is voor de levering. Het is hun probleem en zij moeten het maar met TNT oplossen (TNT werkt in opdracht van de webshop, niet van jou). Die moet dan maar bewijzen dat zij het op jouw adres hebben afgeleverd. Tuurlijk gaan ze moeilijk doen, maar jij staat in je recht (en zeker als je zegt dat je naam nota bene verkeerd geschreven is).

Maar je hebt nu gelukkig je pakketje.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1