Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:13

India Sierra

Learn by failure

Topicstarter
Deze gigantische koeler moet mijn i7 2600k koel weten te houden, en voor betere koelingprestaties heb ik de ventilatoren die er standaard opzitten vervangen met PWM noisblockers. Nu komt het probleem, met de originele mounting brackets (van die ijzeren draadjes dingen) pasten niet, dus heb ik de ventilatoren vastgemaakt met, jawel, Tie-wraps. De Tie-wraps zelf zitten tussen 2 koelvinnen door en de ventilatoren zitten goed vast. Koeling is ook goed, 26 graden idle en max 75 graden load ( @ 4,8 Ghz).
Nu vraag ik me af of die Tie-Wraps die hitten aankunnen én geen schade maken aan de koeler.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Tyrips zijn over het algemeen van nylon gemaakt dacht ik. Dat betekent dat ze een smelttemperatuur van 263 °C hebben. Tenzij je je koeler op zo'n temperatuur in de oven gooit komt het wel goed dus :P
Schade zouden ze kunnen maken d.m.v. de vinnen waar ze tussen zitten een beetje uit elkaar te buigen. Maar dat hangt er een beetje van af hoe je het precies hebt gemonteerd.
Kortom: komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb een auto gehad waar de uitlaat meer dan een jaar met ty-wraps omhoog heeft gehangen, dus moet wel gaan dacht ik zo...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:13

India Sierra

Learn by failure

Topicstarter
Top, bedankt! :)

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
ik vind het zo leuk dat iedereen die dingen anders noemt :P maar idd dit kan engewoon hetzelfde word vaak gedaan met passieveG PU koelers, mensen zetten daar een langzaam draaiende fan aan vast dmv die hoejezeooknoemenwilt :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

het zijn tie wraps :P
die dingen zijn geniaal :) maar gezien je 2 vins gebruikt om ze aan laten te hangen (ik neem aan dat je hem niet in de midden van je koeler monteerd) zie ik ook geen probleem dat je je vins enorm verbuigt.
veel mensen gebruiken juist tie wraps om systeem sneller in elkaar te zetten en om het stiller te krijgen. metaal gaat tegen elkaar aan trillen. tie wraps niet

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Tie-wraps of kabelbinders (they are the same) het beste middel voor een oldskool ghettomod...

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Pagina: 1