Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Faxen via draadloze router i.c.m. HP Officejet

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik denk niet dat het kan, maar misschien is hier iemand die een gouden tip heeft;

Ik heb gisteren een HP Officejet 6500A gekocht, waar een fax in zit.
Tijdens de installatie op mijn iMac werd me gevraagd naar wat gegevens en werd vanzelf mijn telefoonnummer getoond. Geen idee waar de software dat vandaan haalt...

Nu zou ik dus denken dat ik kan faxen via de draadloze router, zonder de Officejet aan te sluiten op een gewone telefoonaansluiting.

Is dit op de een of andere manier mogelijk?
Ik heb van UPC een alles in een pakket met TV, Internet en Telefonie, wat dus ook via internet gaat...

Ik heb niet de mogelijkheid zo voor de hand om de printer aan te sluiten op de telefoonlijn...
Mijn iMac is draadloos verbonden met de router waar ook een telefoonaansluiting in zit.

Situatie-uitleg

In de meterkast komt via een UPC kastje de telefoonlijn mijn huis binnen. Deze is met een kort kabeltje verbonden met mijn draadloos kabelmodem.

Ik heb in huis een telefoonaansluiting in de muur zitten, waar ik onze huistelefoon heb ingeprikt. Ik kan dus bellen hiermee.

We hebben een telefoonnummer, die wil ik dan wel delen met de fax, want dit zal sporadisch zijn.

De printer is alleen via USB verbonden met de iMac.

Er moet dan toch een manier zijn om met de officejet te kunnen faxen??

[ Voor 25% gewijzigd door freddyathlon op 17-07-2011 14:58 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 18:01
Ik kan je uit de droom helpen: Faxen gaat alleen als er fysiek een telefoonkabel achter in de Officejet 6500A wordt geprikt. Het is niet mogelijk om via een netwerkaansluiting te faxen.
Het faxmodem heeft zelf een telefoonaansluiting nodig, zo is een fax opgebouwd.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat faxen vaak slecht werken met telefonie over internet. Dat heeft alles te maken met de "oude" techniek die achter fax communicatie in het algemeen zit.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
dan is het het handigst als je op zoek gaat naar een fax service die via internetwerkt. die bestaan violgens wel, ook wel gratis diensten, waar je dan ook een faxnummer kunt krijgen, om zelf gefaxt te kunnen worden. maar even goed. ik zou proberen ipv te faxen, de bladen naar de ontvaner te mailen..... ( dus pdf maken via, desnoods door een document eerst in te scannen.