Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:13
Nadat ik mijn nieuwe videokaart installeerde, deden zich allerlei problemen voor. Voorheen had ik een dual boot met Windows 7 en Vista, en aangezien Vista niet meer gebruikt werd besloot ik een schone Win7 installatie over die partitie te schrijven. Lang verhaal kort, Windows 7 wilde niet installeren dus besloot ik maar XP eroverheen te gooien.

Terwijl de Windows 7 partitie nog gewoon intact is, is de hele boot manager weg en krijg ik geen keuze meer in welk OS ik wil opstarten. Windows XP is momenteel nog aan het installeren, maar ik denk niet dat die bootmanager nog goed komt.

Is dit
A: een 'probleem' dat zich alleen bij de installer voordoet omdat hij dan automatisch Windows XP boot
of B: een blijvend probleem dat gefixt moet worden?

In ieder geval, ik wil die W7 partitie nog kunnen booten. Hoe ga ik dat aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:21
Vanaf de installatie media van Win7 kun je opstartherstel uitvoeren.Als het goed is repareert deze de bootloader waardoor je een keuzescherm krijgt bij het opstarten. Opstarten vanaf De Windows7 DVD en Opstartherstel selecteren dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:13
Nope, startup repair werkt niet.

EDIT:
YES! Tweede keer startup repair gedaan en nu werkt het. Helaas alleen Windows 7, maar ik installeer wel even een utility om Windows XP te booten.

[ Voor 70% gewijzigd door Wolfos op 17-07-2011 12:40 ]