iTunes exporteren naar USB met folderstructuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ik heb momenteel een itunes database op mn iMac. Deze DB bestaat voor meer dan 90% uit volledige CD's

Nu wil ik bepaalde van deze CD's in nar USB exporteren om deze weer te importeren naar de HDD van mn auto. Probleem is dat drag & drop geen folders aanmaakt per CD, ze gaan gewoon allemaal in 1 grote subdir en ook de volgorde klopt niet meer. Ik heb al enkele tools geprobeerd die een exportfunctie hebben, maar het enige wat gebeurt is dat er playlisten aangemaakt worden en alles komt in dezelfde folder terecht. Rechtstreeks kopiëren vanaf het FS is ook niet mogelijk omdat iTunes er een eigen manier van folder structuur op nahoud.

Ik zoek dus een OSX tool die mij Albums laat selecteren uit mijn muziek, deze kopieert in een folder en de tracks van een prefix voorziet zodat ze in volgorde afgespeeld kunnen worden, gratis als het kan, betalend as het moet.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
een duwtje voor extra aandacht, ben ik nu echt de enige die dit probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is voor mij iig een reden waarom ik niks met Apple / Itunes te maken wil hebben want dit doen ze met opzet en het is nu jouw eigendom! Heb je niks op Itunes support of google kunnen vinden hierover ik denk niet dat je de enige bent? Heb je al gezocht op Itunes Ripper? Volgens mij moet het mogelijk zijn om de bestanden zo vanaf HDD over te kopiëren naar een ander apparaat mits je de licenties erbij hebt etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoek het progje Easy Phone Tunes, die doet dit. Ik gebruik het om naar mijn SD kaart te syncen.

Enige bug is dat het verzamel albums niet groepeert, maar elk nummer in een subdir onder de artiest gooit.

Overigens, je kan ook gewoon de folders vanuit Finder drag-and-droppen. Je muziek staat in Music/iTunes/iTunes Music

[ Voor 22% gewijzigd door Dreamvoid op 18-07-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
dreamvoid: dat is nu net het probleem dat ik post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 21:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:07:
Dit is voor mij iig een reden waarom ik niks met Apple / Itunes te maken wil hebben want dit doen ze met opzet en het is nu jouw eigendom! Heb je niks op Itunes support of google kunnen vinden hierover ik denk niet dat je de enige bent? Heb je al gezocht op Itunes Ripper? Volgens mij moet het mogelijk zijn om de bestanden zo vanaf HDD over te kopiëren naar een ander apparaat mits je de licenties erbij hebt etc.?
Dit gaat over programma functionaliteit en jij roept dat Apple/iTunes dit met opzet doet. Is een reactie van niks.
Het staat gewoon op je HD en je kan alles ermee doen wat je wilt, ook gewoon kopiëren.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 21:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Als je iTunes je muziek folder laat ordenen, dan staan ze toch direct op volgorde en in de album map?
Rechtsklik het bestand en toon in Finder kiezen. Daarna kan je zo de album naar je externe schijf kopiëren

Als het verzamelingen zijn moet je eerst bij de nummers aanvinken dat deze tot een verzameling behoren, daarna worden ze ook netjes in de map van het album gesorteerd.

Drag en drop is inderdaad op nummer niveau.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 03-10 18:10
Waarom laat je iTunes je muziek niet beheren? Op die manier maakt hij automatisch voor elke artiest een map aan met daarin voor elk album een aparte map. Zo te lezen is dat precies wat je zoekt.

Afbeeldingslocatie: http://www.validcode.nl/shots/Advanced.png

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
OkselFris schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:08:
Als je iTunes je muziek folder laat ordenen, dan staan ze toch direct op volgorde en in de album map?
Rechtsklik het bestand en toon in Finder kiezen. Daarna kan je zo de album naar je externe schijf kopiëren

Als het verzamelingen zijn moet je eerst bij de nummers aanvinken dat deze tot een verzameling behoren, daarna worden ze ook netjes in de map van het album gesorteerd.

Drag en drop is inderdaad op nummer niveau.
tnx voor de enige nuttige bijdrage. Mijn muziek wordt idd door itunes beheerd zoals vermeld in de OP. Het probleem zat hem dus in het "part of a compilation vinkje" dat op een groot stuk van mn Librairy niet goed staat. Daar maar eens doorgaan en zien als iTunes de bestanden moved op het FS

Update: bij het weghalen van het vinkje waar nodig komt het album idd onder de juiste folder terecht...

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 19-07-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je wil het kopieren naar je auto? Je hebt een HDD in je auto? Wat voor systeem is dat? Gewoon een Car-Puter met iTunes? Home-sharing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Stouten schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:29:
Je wil het kopieren naar je auto? Je hebt een HDD in je auto? Wat voor systeem is dat? Gewoon een Car-Puter met iTunes? Home-sharing!
Het professioneel navigatie / audiosysteem van BMW . Ik heb hierin 12 GB harddisk ruimte voor MP3 / M4A bestanden.

Pagina: 1