Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 11:09
Ik ben een beetje wanhopig want ik kan niets vinden hoe ik het op kan lossen of contact kan opnemen met Microsoft.

Vanochtend kreeg ik de éénen mail naar de andere mail op mijn telefoon toen ik in bed lag en mijn pc uit stond. Wat blijkt er word van uit mijn account mails verstuurd maar veel contacten zijn niet te bereiken dus daar krijg ik mails van dat ze niet aan gekomen zijn. Nou heb ik mijn telefoon uit gegooid voor in geval die gehackt is maar dat maakt dus ook niet uit.

Nou heb ik het wachtwoord al veranderd maar dat maakt niks uit. Ik baal hier van als een stier en dat is vooral omdat ik er geen bal aan kan doen.

Heeft iemand voor mij een idee of oplossing om wat te kunnen doen hier tegen.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als je het wachtwoord veranderd hebt en het blijft verder gaan, heb je wellicht een of ander stukje malware op je systeem draaien. Het is mogelijk om het e-mailadres te spoofen (op die manier denken contactpersonen dat ze mail van jou krijgen) maar dat geeft geen 'Mail Delivery Failure' notificaties.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• AndreStarTrek
Petervanakelyen schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:49:
Als je het wachtwoord veranderd hebt en het blijft verder gaan, heb je wellicht een of ander stukje malware op je systeem draaien. Het is mogelijk om het e-mailadres te spoofen (op die manier denken contactpersonen dat ze mail van jou krijgen) maar dat geeft geen 'Mail Delivery Failure' notificaties.
het is niet gespoofd er komen ieder keer mail bij in mijn verzonden lijst.

het is ook geen malware want dit was all begonen voor dat mijn pc aan was

[ Voor 7% gewijzigd door AndreStarTrek op 17-07-2011 13:04 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
het is ook geen malware want dit was all begonen voor dat mijn pc aan was
Dat is een beetje kortzichtig natuurlijk. Start even op met een Ubuntu/Linux CDtje en wijzig daarin je wachtwoord (let erop dat het lang genoeg is en je hetzelfde wachtwoord nergens anders hebt gebruikt). Daarin kan je ook testen of er nog mails worden verzonden/ontvangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 17-07-2011 11:58 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• AndreStarTrek
Petervanakelyen schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:57:
[...]

Dat is een beetje kortzichtig natuurlijk. Start even op met een Ubuntu/Linux CDtje en wijzig daarin je wachtwoord (let erop dat het lang genoeg is en je hetzelfde wachtwoord nergens anders hebt gebruikt).
ik heb het wachtwoord op een andere pc veranderd.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

de trial van Kasperky Internet Security 2012 is full featured. Probeer die eens om zeker te stellen dat je PC clean is.

d:)b :henk d:)b

• AndreStarTrek
MrJayMan schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:02:
de trial van Kasperky Internet Security 2012 is full featured. Probeer die eens om zeker te stellen dat je PC clean is.
Ik kan het wel proberen maar gezien ik mijn pc nu uit heb staan en het wachtwoord weer veranderd heb op een pc waar ik niet eerder me mail gecheck heb, denk ik niet dat het veel uit zal maken. want het gaat gewoon door.

• AndreStarTrek
Inmiddels lijkt het probleem opgelost te zijn, wat me op gevallen is dat ondank je het wachtwoord veranderd heb op de enen computer, dat je zonder opnieuw te hoeven in te loggen op de andere computer er zo in kan. Het zou kunnen zijn dat het even duurt voor dat die er uit gegooid word, door dat het misschien 1x in de zoveel tijd het wachtwoord gecontroleerd word en niet voor iedere actie. Als dit klopt dan vind ik dit een slechte actie van Microsoft.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28
AndreStarTrek schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:15:
[...]

Ik kan het wel proberen maar gezien ik mijn pc nu uit heb staan en het wachtwoord weer veranderd heb op een pc waar ik niet eerder me mail gecheck heb, denk ik niet dat het veel uit zal maken. want het gaat gewoon door.
Natuurlijk maakt dat wel uit. Als je op jouw computer straks weer gaat werken wil je ook weer inloggen op je hotmail neem ik aan. Als je dan een trojan / malware besmetting hebt heeft de "hacker" je nieuwe wachtwoord weer. Gewoon even goed scannen dus.

Overigens kan je bij veel mail providers via een config pagina alle open sessies in je account verbreken. De sessie van de "hacker" wordt dan verbroken en dient opnieuw in te loggen. Ik weet niet of dit bij Hotmail kan, maar je kan even zoeken.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Heb je Outlook (Thunderbird of een alternatief mail programma) gebruikt voor je Hotmail account? Dit maakt het ook makkelijker voor trojans/malware om mails te versturen vanaf het Hotmail account.

Herinstallatie van je pc doet meestal wonderen.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• AndreStarTrek
Racemol schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:31:
Overigens kan je bij veel mail providers via een config pagina alle open sessies in je account verbreken. De sessie van de "hacker" wordt dan verbroken en dient opnieuw in te loggen. Ik weet niet of dit bij Hotmail kan, maar je kan even zoeken.
Had ik nog naar gekeken maar ik kon zo iets niet vinden bij hotmail (mail.live.com).
Vidra schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:52:
Heb je Outlook (Thunderbird of een alternatief mail programma) gebruikt voor je Hotmail account? Dit maakt het ook makkelijker voor trojans/malware om mails te versturen vanaf het Hotmail account.

Herinstallatie van je pc doet meestal wonderen.
Ik gebruik Outlook maar ik heb 1,5 dag geen problemen met hotmail gehad en een herinstallatie is wel wat te veel van het goede. Ik was net blij dat me windows een beetje draait, had hem net 2 maanden geleden geinstalleerd.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Maar als je de trojan / malware nog steeds hebt dan kan het probleem terugkomen. Misschien is er zelfs wel meer aan de hand en hebben ze straks ook de logingegevens van je online bankieren.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Je durft wel een risico te nemen door je pc niet opnieuw te installeren vind ik. Nu is het hotmail, straks is het internetbankieren of je login bij overheidsinstanties.
Pagina: 1