Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies welk van de twee?

Pagina: 1
Acties:
  • 578 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben toe aan een nieuwe computer, ik heb geen brede portemonee en wil de pc voornamelijk voor 1 reden.
Star Wars: The Old Republic, gezien hier nog geen systeem eisen voor zijn vastgesteld en ik verwacht dat die niet al te hoog zullen zijn ben ik me al een beetje aan het orienteren naar een nieuwe PC, hierbij heb ik 2 Budget pc's gevonden en nu is van mij uit aan jullie de vraag welke zou ik het best kunnen aanschaffen.
Hieronder de specificaties van de pc's.

Pc 1:
Kosten: 349,95

Processor: AMD PhenomII quad core x4 995 4x3.2Ghz
HDD: 500GB Seagate SATA2 ST3500418AS 7200 16mb
RAM: 4GB (2x2GB) PC3-10666 (1333Mhz) DDR3 merk Team
Videokaart: Nvidia Geforce 440GT 1024MB GDDR5 128bit DVI-I HDMI VGA DirectX 11 AT
Optical Drive: LiteOn SATA black iHAS122 22x22x/DL8x8x/RAM - SATA - zwart multi & dual layer
Moederbord: MSI 750GM-p33 (760G, AM3, mATX, DDR3, VGA, AMD)
Netwerkkaart: Gigabit
Behuizing: Codegen Q3343 ATX (2xUSB en geluid)
Voeding: 460 watt

Pc 2:
Kosten: 399,-

Processor: AMD Athlon2 QuadCore X3-450 3,20GHzGhz
HDD: 500 GB SataIII Hardeschijf
RAM: 4096MB DDR3 Werkgeheugen Kingston
Videokaart: ATI HD5450 1GB
Optical Drive: DVD Brander Sony Optiarc SATA
Moederbord: Asus Moederbord M4A78LT-M Plus
Netwerkkaart: 1Gbit netwerkkaart
Behuizing: geen idee welk merk/type
Voeding 550 watt

En dan met welk besturing systeem kan ik het beste draaien, mijn favoriet is nog altijd Windows XP.
Met welk van de 2 heb ik het meeste waar voor mijn geld wie kan me degelijk advies geven?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 11:46 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je mist nog een behuizing en voeding.

Maar denk dat de beste keuze toch geen van twee is. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de opmerking betrefd behuizing en voeding deze zijn nu toegevoegd, als deze 2 geen optie zijn waar kan ik dan beter voor gaan?

Mijn oog is ook al gevallen op de budget game pc uit de BBG maar hierbij is het probleem dat ik niet aan de processor durf gezien ik deze nooit zelf in een pc gezet heb.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 14:31 ]

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 10:50
Dan lijkt het me wat beter om in het betreffende topic te reageren?

*LET OP* - Wat moet ik kopen

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zou even kijken naar een vergelijking tussen de videokaarten (nVidia 440 GT tegen ATI HD5450). Verder lijkt de eerste me iets sneller, maar beide zijn ruim snel genoeg om Knights of the old republic te spelen. Die heb ik op mijn 4 jaar oude PC namelijk al makkelijk kunnen spelen.

edit: oh wacht ff, dit is een MMO die nog uit moet komen, niet het spel van een paar jaar geleden. De FAQ van het spel geeft inderdaad nog geen minimum eisen, maar ze willen het op de meeste systemen speelbaar maken.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-11 13:23
ik zou voor de 1e gaan aangezien die wel een quadcore heeft (de andere heeft een x3) en een snellere videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee waar ik de video kaarten het best kan vergelijken en is het moeilijk zelf de processor te plaatsen gezien de BBG budget pc me ook zeer aantrekkenlijk lijkt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je budget niet hoger gaat dan 400 euro, koop dan 2e hands een PC. Je kan voor 400 euro geen nieuwe PC kopen waar je fatsoenlijk op kan gamen.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:23

NoFearCreations

3DPrint the world!

PilatuS schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:43:
Als je budget niet hoger gaat dan 400 euro, koop dan 2e hands een PC. Je kan voor 400 euro geen nieuwe PC kopen waar je fatsoenlijk op kan gamen.
I beg to differ, dat kan makkelijk! Misschien niet alles op z'n hoogst, maar fatsoenlijk gamen gaat zeker!
Mijn heeft iets meer of minder dan 400 gekost, en kan alles spelen wat ik wil...

---RAWE CEEK!!!---

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 11:12
PilatuS schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:43:
Dan vraag ik toch af waarom tweakers.net BBG budget gaming systemen samensteld, het kan dus echt wel goedkoop.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 19:42

SkyStreaker

Move on up!

Fatsoenlijk gamen is een relatief begrip. De systemen zijn helemaal niet verkeerd hoor. Als je echter nog een beetje ruimte hebt, probeer je een iets krachtiger videokaart te halen.

Vergelijk: http://www.tomshardware.c...rts/Gamer-Index,2673.html (er zijn veel vergelijksites te vinden via google)

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 17-07-2011 14:53 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:36:
Hallo allemaal,

Ik ben toe aan een nieuwe computer, ik heb geen brede portemonee en wil de pc voornamelijk voor 1 reden.
Star Wars: The Old Republic, gezien hier nog geen systeem eisen voor zijn vastgesteld en ik verwacht dat die niet al te hoog zullen zijn ben ik me al een beetje aan het orienteren naar een nieuwe PC, hierbij heb ik 2 Budget pc's gevonden en nu is van mij uit aan jullie de vraag welke zou ik het best kunnen aanschaffen.
Hieronder de specificaties van de pc's.

En dan met welk besturing systeem kan ik het beste draaien, mijn favoriet is nog altijd Windows XP.
Met welk van de 2 heb ik het meeste waar voor mijn geld wie kan me degelijk advies geven?
Zonder gekheid?

Wacht tot het spel uit is totdat je een PC koopt. Met lage systeemeisen een MMO gaan spelen zal kunnen, maar we zijn allemaal wel bekend hoe "laag" de systeemeisen dan blijken in een drukke stad ofzo. Doe wat langer met je huidige systeem, en koop een net wat hogere tegen de tijd dat het spel echt uit is.

Over het OS:

Je hebt 4GB+, en XP is nu meer dan 10 jaar oud. Ik zal zeggen: ga naar 7, sowieso minder driver problemen, en problemen algemeen. En de nieuwe functies (start menu zoeken, AHCI support, aero snap) raak je aan verslaafd. Knoppen als winkey + nummertje + superbar zijn ook dingen waar ik niet meer zonder kan.

Extra voordeeltje: ik noemde AHCI al, maar naast dat AHCI haast een must is voor een SSD, zul je met XP sowieso meer ondersteuning vinden voor SSD's, een upgrade die je later misschien wel kunt verantwoorden.

[ Voor 29% gewijzigd door Umbrah op 17-07-2011 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fatsoenlijk gamen is inderdaad een relatief begrip maar gezien ik niet Assasins creed of een vergelijkbare game wil gaan spelen op deze pc zal ik naar mijn mening geen high end game pc nodig hebben als ik The Old Republic al op gemiddelde graphics kan spelen ben ik dik tevreden heb het het laatse half jaar met World of Warcraft op de laagste resolutie moeten doen op een 5 jaar oude dell vostro 1000 laptop en heb er nog steeds van genoten.

Bedankt voor de vergelijk site, misschien dat ik toch maar eens ga uitzoeken hoe ik de processor moet inbouwen dan neem ik aan de de budget pc in de BBG de beste keus is.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Processor inbouwen is kwestie van inklikken, vind de CPU cooler altijd kutter om erin te planten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:36:
Behuizing: Codegen Q3343 ATX (2xUSB en geluid)
Voeding: 460 watt
Bagger, dus nee tenminste ik neem aan dat je de PC niet zo snel mogelijk weer wil vervangen doordat de bagger voeding je PC heeft gesloopt. :P
Behuizing: geen idee welk merk/type
Voeding 550 watt
Klinkt zelfs minder...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 16:54

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Umbrah schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Extra voordeeltje: ik noemde AHCI al, maar naast dat AHCI haast een must is voor een SSD, zul je met XP sowieso meer ondersteuning vinden voor SSD's, een upgrade die je later misschien wel kunt verantwoorden.
|:( ik verwacht niet dat hij een ssd neemt voordat deze echt goedkoop worden(en dat zal nog ff duren)

Win7 heeft toch veel meer ondersteuning voor ssd dan xp, bij xp moet je bijv defragmeteren en indexeren handmatig uitzetten.. enne xp heeft nog maar 1000dagen te gaan, zou je denken dat ssd binnen 3jaar echt goedkoop en low-end worden?

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik ga inderdaad geen SSD aanschaffen, hier is een link met de kast en rest van de specificaties van de eerste pc http://gamepc.nl/game-pc-budget.

Als ik trouwens ga kijken naar de budget game pc van de BBG deze maand komt hij grotensdeels overeen met deze pc

Verwijderd

Welkom op GoT :w

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.