In een poging een WBFS disk (wii backup) te resizen heb ik per ongeluk de eerste sector van een NTFS partie overschreven van een andere (niet systeem) disk.
Gevolg:
-Ik kan hem nu nog wel in explorer (XP) lezen.
-computer management (windows XP) -> kent hem nog steeds als ntfs partitie.
-chkdsk geeft
Ik heb dus het vermoeden dat na de eerst volgende reboot deze partitie niet meer herkend gaat worden. Uiteraard maak ik eerst een backup, maar aangezien 600Gig veel is duurt dit wel even, en terug zetten ook.
Is er een manier om deze eerste sector te herschrijven zonder te formateren? dus eigenlijk xp te overtuigen dat hij iets in de eerste sector moet schrijven zodat hij de informatie uit zijn geheugen weer naar disk schrijft.
Uiteraard kan ik de backup neer en terug halen, maar dan ben ik weer 2 dagen verder. (uiteraard draai ik de backup wel. voordat ik iets doe
PS, ik heb hem overschreven met de cygwin versie van wwt
(had sde1 moeten zijn...copy paste foutje...eeeuh leermoment...)
Gevolg:
-Ik kan hem nu nog wel in explorer (XP) lezen.
-computer management (windows XP) -> kent hem nog steeds als ntfs partitie.
-chkdsk geeft
code:
1
2
| The type of the file system is RAW. CHKDSK is not available for RAW drives. |
Ik heb dus het vermoeden dat na de eerst volgende reboot deze partitie niet meer herkend gaat worden. Uiteraard maak ik eerst een backup, maar aangezien 600Gig veel is duurt dit wel even, en terug zetten ook.
Is er een manier om deze eerste sector te herschrijven zonder te formateren? dus eigenlijk xp te overtuigen dat hij iets in de eerste sector moet schrijven zodat hij de informatie uit zijn geheugen weer naar disk schrijft.
Uiteraard kan ik de backup neer en terug halen, maar dan ben ik weer 2 dagen verder. (uiteraard draai ik de backup wel. voordat ik iets doe
PS, ik heb hem overschreven met de cygwin versie van wwt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $ wwt init --recover /dev/sdb1 --force ***** wwt: Wiimms WBFS Tool v2.00b r2855 cygwin - Dirk Clemens - 2011-07-13 *** ANALYZE BLOCK DEVICE /dev/sdb1 FORMAT BLOCK DEVICE /dev/sdb1 [601 GiB, hss=512, wss=16 MiB] * Scan 0 discs in 500 slots. * Check for disc block errors. * Check free blocks table. * Summary of WBFS check: no errors found. ** 1 file formatted. |
(had sde1 moeten zijn...copy paste foutje...eeeuh leermoment...)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.