Lage (qua hoogte) CPU Cooler voor I7 core 950 processor

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een CPU cooler die qua hoogte niet al te hoog is. Ik ben bezig om een HTPC te bouwen en de Silverstone LC17 case heeft een hoogte van 17 cm. Momenteel heb ik een Zalman 9700 CPU koeler op mijn processor zitten en deze is met zijn 15 cm te hoog voor de HTPC case.

Hebben jullie suggesties voor een goede I7 core 950 processor (op een socket 1366 moederbord) cooler die niet hoog is?

Ik had zelf al de Nexus low-7000 gevonden, maar ik sta open voor nog eventuele andere opties waar GOT' ers ervaringen mee hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferra op 17-07-2011 10:26 ]

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:07
Corsair H60?

Waarom in godsnaam een I7 1366 als mediacenter gebruiken :') Lekker zuinig mediaplayer heb je dan.

[ Voor 80% gewijzigd door Amdwarrior op 17-07-2011 10:54 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Ferra
  • Niet online
Amdwarrior schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:53:
Corsair H60?

Waarom in godsnaam een I7 1366 als mediacenter gebruiken :') Lekker zuinig mediaplayer heb je dan.
Game / HTPC :-).

Bedankt voor je suggestie.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:07
Ferra schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:42:
[...]

Game / HTPC :-).

Bedankt voor je suggestie.
Oww ook denk al koop gewoon zo kant en klaar koel setje zoals die Corsair H60 neemt weinig ruimte in beslag.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:47

Sorbo

Uw hulp in huis!

Mocht je aan de achterkant wel ruimte hebben voor een 120mm fan/rad, dan is door zn geringe omvang zo'n corsair waterkoeler wel interessant, maar houd er wel rekening mee dat die rad ook een plekje moet krijgen, en dat zal (zonder dat je je kast of koeler aanpast) binnenin de kast moeten zijn.

Mij lijkt die Nexus of Scythe low profile luchtkoeler dus een betere optie. Of je moet kijken of je zelf een WC setupje kan maken met een externe radiator.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Als ik jou was zou ik de Scythe big shuriken nemen, ik heb 'm en hij houd mijn pentium G620 op 41 graden onder full load. En de airflow in mijn kast sucks.

• Ferra
  • Niet online
Ik heb de scythe shuriken gekocht. Deze komt morgen binnen. Nou heb ik nog nooit een koeler vervangen. Ik heb zelf de zalman 9700. Is dit lastig of moet iedereen het kunnen? Ik hoor enge dingen over kleefpasta verwijderen enz?

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Bij sommige koelers is het lastiger als bij andere, maar als je weet wat je doet zou het geen probleem mogen zijn. Ik geef je wel enkele tips ;)

Ik veronderstel dat er nu de stock koeler op zit?

Als je de stock koeler wil verwijderen, zorg dan dat je hem eerst los zet, d.m.v. de gleufjes in de voetjes te draaien met ee platte schroevendraaier (of met de hand, als het je lukt).

Daarna moet je de oude koelpasta verwijderen (het "moet" niet, maar ik raad het je echt wel aan) om deze dan te vervangen. Als het er moeilijk af gaat, kan je blijkbaar wasbenzine gebruiken, daar heb ik al vaak succes verhalen van gehoord.

Daarna de bracket van de nieuwe cooler installeren op je mobo en een rijst korrel (teveel geet juist een negetief effect hebben!) nieuwe koelpasta op je processor druppen, deze moet je niet uitsmeren (en zeker niet met je vingers!) maar gewoon je koelblok erop drukken en hem vast maken, de pasta verspreid zichzelf onder de druk van de koeler.

Maar als er instructies zitten bij je nieuwe koeler/koelpasta, volg die dan gewoon voor het beste resultaat.

Verder heb ik ook gehoord dat koelpasta moet "inwerken" voor het optimaal presteert, dus houw er rekening mee als je wilt gaan OCen. (Ik heb zelf nooit "high end" koelpasta gebruikt, dus dit kan ik niet met zekerheid zeggen :X )

Ter aanvulling wil ik wel vermelden dat een WC koeler niet de chips rond de processor mee koelt, wat een lucht koeler (gedeeltelijk) wel doet, hou daar rekening mee :o

In ieder geval, succes met je nieuwe koeler :)

[ Voor 12% gewijzigd door Pixel Punk op 19-07-2011 16:25 ]

Pagina: 1