Ik wil mijn pc eens voorzien van een verse installatie.
Hiervoor gebruik ik een USB stick met daarop Windows 7 x64.
Stick is een snelle stick, Corsair Voyager GT 16GB.
Ook vanaf de DVD getest, geen verschil.
De pc is ook niet traag te noemen, zie specs: inventaris: pc
Windows 7 staat op de Force GT, Data op de 2x 2TB (in RAID1) en m'n games op de Vertex 2.
ForeGT zit op de Marvell SATA-600 controller, de rest op de Intel ICHR10.
Wanneer ik echter van USB stick boot duurt het echt enorm lang voordat "Windows is loading files" klaar is.
Dat zou echter voorbij horen te flitsen.
Nu heb ik al gezocht op internet, daar wordt gesproken over Floppy Drive optie in 't bios uitschakelen.
Mijn mobo heeft niet eens een aansluiting voor een FDD, laat staan die optie in het bios.
Ook is de bios al de meest recente die er is voor mijn plank, dus ook daar valt niets aan te doen.
Zelf heb ik nog geprobeerd om met de WIAK een aantal drivers in te bakken in de boot.wim & install.wim, maar ook dat lost het snelheidsprobleem niet op.
Heb de volgende drivers toegevoegd:
Intel INF, Intel RST, Marvell Sata 600, usb3, jmicron, nvidia & tpm
Vreemde is, dat mijn pc verder wel lekker vlot is, start <10 seconden Windows op, etc.
Dus snap niet waarom het e.a. zo traag gaat bij het laden van de installatie.
(Reden van herinstall, teveel verschillende programma's geinstalleerd, ff lekker schonen).
De stick zelf is ook nog steeds lekker vlot, toen ik de install.wim eraf kopieerde ding dat met 35MB/sec en het terugplaatsen lag ook op die snelheid.
Heb de stick ook al in verschillende (onboard) USB poorten geprobeerd, zelfs USB3, maar helaas ook geen verschil.
Alle andere rand apparatuur afgekoppeld, ook geen positief resultaat.
Installatie was ook zo traag toen ik dit systeem voor 't eerst installeerde, maar wil er nu toch wel eens vanaf.
Tips anyone
Hiervoor gebruik ik een USB stick met daarop Windows 7 x64.
Stick is een snelle stick, Corsair Voyager GT 16GB.
Ook vanaf de DVD getest, geen verschil.
De pc is ook niet traag te noemen, zie specs: inventaris: pc
Windows 7 staat op de Force GT, Data op de 2x 2TB (in RAID1) en m'n games op de Vertex 2.
ForeGT zit op de Marvell SATA-600 controller, de rest op de Intel ICHR10.
Wanneer ik echter van USB stick boot duurt het echt enorm lang voordat "Windows is loading files" klaar is.
Dat zou echter voorbij horen te flitsen.
Nu heb ik al gezocht op internet, daar wordt gesproken over Floppy Drive optie in 't bios uitschakelen.
Mijn mobo heeft niet eens een aansluiting voor een FDD, laat staan die optie in het bios.
Ook is de bios al de meest recente die er is voor mijn plank, dus ook daar valt niets aan te doen.
Zelf heb ik nog geprobeerd om met de WIAK een aantal drivers in te bakken in de boot.wim & install.wim, maar ook dat lost het snelheidsprobleem niet op.
Heb de volgende drivers toegevoegd:
Intel INF, Intel RST, Marvell Sata 600, usb3, jmicron, nvidia & tpm
Vreemde is, dat mijn pc verder wel lekker vlot is, start <10 seconden Windows op, etc.
Dus snap niet waarom het e.a. zo traag gaat bij het laden van de installatie.
(Reden van herinstall, teveel verschillende programma's geinstalleerd, ff lekker schonen).
De stick zelf is ook nog steeds lekker vlot, toen ik de install.wim eraf kopieerde ding dat met 35MB/sec en het terugplaatsen lag ook op die snelheid.
Heb de stick ook al in verschillende (onboard) USB poorten geprobeerd, zelfs USB3, maar helaas ook geen verschil.
Alle andere rand apparatuur afgekoppeld, ook geen positief resultaat.
Installatie was ook zo traag toen ik dit systeem voor 't eerst installeerde, maar wil er nu toch wel eens vanaf.
Tips anyone