Windows 7 installatie enorm traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Topicstarter
Ik wil mijn pc eens voorzien van een verse installatie.
Hiervoor gebruik ik een USB stick met daarop Windows 7 x64.
Stick is een snelle stick, Corsair Voyager GT 16GB.
Ook vanaf de DVD getest, geen verschil.

De pc is ook niet traag te noemen, zie specs: inventaris: pc
Windows 7 staat op de Force GT, Data op de 2x 2TB (in RAID1) en m'n games op de Vertex 2.
ForeGT zit op de Marvell SATA-600 controller, de rest op de Intel ICHR10.

Wanneer ik echter van USB stick boot duurt het echt enorm lang voordat "Windows is loading files" klaar is.
Dat zou echter voorbij horen te flitsen.

Nu heb ik al gezocht op internet, daar wordt gesproken over Floppy Drive optie in 't bios uitschakelen.
Mijn mobo heeft niet eens een aansluiting voor een FDD, laat staan die optie in het bios.
Ook is de bios al de meest recente die er is voor mijn plank, dus ook daar valt niets aan te doen.

Zelf heb ik nog geprobeerd om met de WIAK een aantal drivers in te bakken in de boot.wim & install.wim, maar ook dat lost het snelheidsprobleem niet op.
Heb de volgende drivers toegevoegd:
Intel INF, Intel RST, Marvell Sata 600, usb3, jmicron, nvidia & tpm

Vreemde is, dat mijn pc verder wel lekker vlot is, start <10 seconden Windows op, etc.
Dus snap niet waarom het e.a. zo traag gaat bij het laden van de installatie.
(Reden van herinstall, teveel verschillende programma's geinstalleerd, ff lekker schonen).

De stick zelf is ook nog steeds lekker vlot, toen ik de install.wim eraf kopieerde ding dat met 35MB/sec en het terugplaatsen lag ook op die snelheid.

Heb de stick ook al in verschillende (onboard) USB poorten geprobeerd, zelfs USB3, maar helaas ook geen verschil.

Alle andere rand apparatuur afgekoppeld, ook geen positief resultaat.

Installatie was ook zo traag toen ik dit systeem voor 't eerst installeerde, maar wil er nu toch wel eens vanaf. :)
Tips anyone :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Welk FS heeft je stick?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Het starten van de installatie kan heel lang duren en komt wel vaker voor, vooral als je al een windows installatie op die machine hebt staan. Gewoon rustig afwachten en ondertussen wat anders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NTFS
Gemaakt trouwens met meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool
Anoniem: 20531 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:41:
Het starten van de installatie kan heel lang duren en komt wel vaker voor, vooral als je al een windows installatie op die machine hebt staan. Gewoon rustig afwachten en ondertussen wat anders gaan doen.
In mijn geval niet waar, systeem was de 1e keer helemaal kaal, toen ging het ook al enorm traag.
Mijn vorige configuratie blaasde de installatie gewoon overheen, dus 't moet iets verklaarbaar zijn.
Ik leg me er niet bij neer. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 17-07-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-04 14:24
http://answers.microsoft....5f-4545-aeab-88e84cfec567

Eff google "Windows 7 install slow" en je hebt een hoop antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:19

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

http://www.intowindows.co...tailed-100-working-guide/

USB stick klaar maken duurt alleen even maar als windows op je USB stick staat gaat het installeren van win7 heel snel.

Ik moet nodig gaan slapen blijkt maar weer.

[ Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 17-07-2011 10:56 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
TerreurBV schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:51:
http://www.intowindows.co...tailed-100-working-guide/

USB stick klaar maken duurt alleen even maar als windows op je USB stick staat gaat het installeren van win7 heel snel.
Dat heeft hij toch al gedaan?

Btw een tool gebruiken is helemaal niet nodig. Gewoon usb stick in je PC, disk management openen en zorgen dat de usb stick bootable is, ISO of DVD pakken van win7 en alle bestanden kopieren naar je usb stick. (ongeveer wat in die link staat, alleen dan met de standaard GUIs van windows :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 17-07-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13
Het 'Windows is loading files...' balkje heb ik nog nooit voorbij zien flitsen hoor, ook niet bij een vriend die een snelle usb-stick heeft met een 1090T, 8GB geheugen en een SSD. Dat laden duurt hier eigenlijk altijd 15 - 25 seconden. Ik weet niet wat jij enorm lang noemt, maar zolang het niet ver boven de 25 seconden duurt is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wow7 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:50:
http://answers.microsoft....5f-4545-aeab-88e84cfec567

Eff google "Windows 7 install slow" en je hebt een hoop antwoorden
En als je mijn startpost leest, zie je dat ik die optie die je in deze link geeft, al geprobeerd heb.
nofi... ;)
marcop23 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:01:
Het 'Windows is loading files...' balkje heb ik nog nooit voorbij zien flitsen hoor, ook niet bij een viend die een snelle usb-stick heeft met een 1090T, 8GB geheugen en een SSD. Dat laden duurt hier eigenlijk altijd 15 - 25 seconden. Ik weet niet wat jij enorm lang noemt, maar zolang het niet ver boven de 25 seconden duurt is er niets aan de hand.
Als het hier seconden was, dan was ik blij.
't duurt hier helaas >10 minuten... :S

Zou 't nog helpen als ik die stick omzet naar FAT32 ipv NTFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stomme vraag misschien maar wat is nu eigenlijk je probleem? Kun je Windows niet herinstalleren of wil je alleen graag weten waarom het zo langzaam gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het lijkt mij geen gezonde zaak dat het laden van windows pe meer dan 10 min duurt. dat wil ik op lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt het over het starten van de setup toch? De installatie gaat verder goed en snel, en Windows werkt daarna prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee, ook de setup zelf duurt te lang.

Inmiddels een BIOS reset gedaan en daarna was de setup in onder de 20 secs geladen en stond windows er in 5 min op. :)
Geen idee welke instelling het nou geweest is...
Pagina: 1