Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 07:27
Beste Tweakers,

ik heb gister een systeem in elkaar gezet bestaand uit een het volgende.
mobo: i7 2600K
proc: Asus p8z68-v pro
ram: g.skill 8GB
graphics: ati radeon 5750
opslag: 1xSSD, 3xHDD

Het probleem nu is, dat zodra ik de computer aanzet, ik een tikje hoor komen van het moederbord. Ik heb de kast open gehaald en weer aangezet om te luisteren waar het vandaan komt maar het lijkt echt van het moederbord zelf te komen. Ik heb het moederbord speakertje niet aangesloten.
Het tikje komt overigens niet alleen bij het opstarten, maar ook bij het afluiten.

Daarnaast is er nog iets vreemds. Zodra ik de computer start gaan de fans draaien maar doet de pc 1 a 2 seconden helemaal niets. Dan gaat de pc vanzelf uit en start opnieuw, waarna hij wel normaal gaat booten.

Dus: Computer aan, VGA-LED lampje gaat aan, computer boot niet. Automatisch na 1-2 seconden restart, VGA-LED gaat aan en uit en daarna het BOOT-DEVICE-LED aan en uit en dan boot de pc gewoon.

Hopelijk kan iemand hier wijs uit worden, ik wordt er namelijk helemaal gaar van. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gebeurt wel vaker dat 'opstarten in 2 keer'. Is volgens mij niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 07:27
Het lijkt mij toch niet erg gezond voor bijvoorbeeld de hardeschijven die geboot worden en meteen afgesloten binnen 2 seconden.

edit: problemen zijn gevonden!
Probleem van de double-boot lag aan de instellingen van OC, ik had via een programma van de BIOS de OC op Performance gezet, dit gaf blijkbaar problemen met het voltage.

Het tik probleem komt van de PSU, deze zal ik moeten vervangen... Altijd lullig als je iets net hebt, en het dan al meteen kapot is -.-

[ Voor 57% gewijzigd door Serellyn op 17-07-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:34

Theck88

If it's hard just KISS!

[quote]Serellyn schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:10:
Het lijkt mij toch niet erg gezond voor bijvoorbeeld de hardeschijven die geboot worden en meteen afgesloten binnen 2 seconden.

edit: problemen zijn gevonden!
Probleem van de double-boot lag aan de instellingen van OC, ik had via een programma van de BIOS de OC op Performance gezet, dit gaf blijkbaar problemen met het voltage.[quote/]

Hoe heb je dit nou opgelost? Ik heb het zelfde probleem.
Voltages aangepast of heb je het in de BIOS teruggezet?

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 10:34
Ook ik heb dit probleem, hoor graag hoe je het hebt opgelost

Gevonden!

http://www.xtremesystems....ble-POST-at-Cold-Boot-Fix

Nu boot hij ook gewoon in performance mode

[ Voor 59% gewijzigd door dannbla op 26-08-2011 12:33 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster