Toon posts:

Microsoft Office Mac Studenten

Pagina: 1
Acties:
  • 877 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik wil graag Office kopen voor de Mac, maar het is wel erg ERG duur.
Gelukkig ben ik student, en krijgen we vaak kortingen.
Is het ook korting mogelijk bij een website op Microsoft Office Mac??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:24
€ 59,75 valt toch wel mee?
quote: Surfspot
MS Office for Mac 2011 bevat de volgende programma's:
- MS Outlook for Mac 2011
- MS Word for Mac 2011
- MS PowerPoint for Mac 2011
- MS Excel for Mac 2011
- MS Messenger for Mac 8
- Remote Desktop Connection for Mac 2
- Communicator for Mac
Als je dat veel vind. Hoe kom je dan aan een Mac?

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 16-07-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 11:11
Volgens mij heb ik nog geen 50 euro betaald bij Surfspot. Dat is inderdaad niet zo duur, maar je krijgt uiteraard wel 1 licentie. Als je Office op meerdere computer wil installeren, ben je wat voordeliger uit met de retail versie (die kun je geloof ik op 5 computers installeren). :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-10 09:50
Iwork gebruik ik altijd voor school en dat is prima te doen ook met .doc en .docx bestanden. Ik had nog de retail CD, maar je vind het nu ook in de app store. Per stuk voor €7,99.

Dus als je bijvoorbeeld enkel Word en Powerpoint gebruikt hoef je enkel Pages en Keynote aan te schaffen, dan zit je in totaal op €16,-

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slim.nl moet je eens kijken. Weet niet precies de prijzen, maar dat zal toch ver onder de 60,- liggen hoor. Maar waarom office? Ben altijd tevreden geweest met Iwork wat naar mijn gevoel ook makkelijker/mooier werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:49:
Slim.nl moet je eens kijken. Weet niet precies de prijzen, maar dat zal toch ver onder de 60,- liggen hoor. Maar waarom office? Ben altijd tevreden geweest met Iwork wat naar mijn gevoel ook makkelijker/mooier werkt...
Ik gebruik nu OpenOffice, maar met Office bestanden wordt dat altijd gepruts i.v.m opmaak etc..
Raakt helemaal door de war dan!

Is dit niet zo met Pages, Keynote, etc..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-10 21:12

Vidra

Vragen?

Office 2011 for Mac = EUR 59,75

Alternatieven:
- OpenOffice
- Iwork

Beste oplossing is Office 2011 for Mac aanschaffen :) Ivm de compatibiliteit met je mede-studenten, zeker als je gezamelijk aan een document/project aan het werken bent.

[ Voor 29% gewijzigd door Vidra op 17-07-2011 13:39 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:23:
[...]

Ik gebruik nu OpenOffice, maar met Office bestanden wordt dat altijd gepruts i.v.m opmaak etc..
Raakt helemaal door de war dan!

Is dit niet zo met Pages, Keynote, etc..??
Je gebruikt een oude versie van een dood project? Een nieuwe LibreOffice heeft helemaal niet zoveel problemen. Al helemaal niet omdat zowel MS Office en LibreOffice dezelfde open formaten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Google Docs is misschien ook een mogelijkheid als je altijd en overal internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij mij staat ie voor €47.25 op Surfspot. Moet je het wel zonder een DVD'tje doen aangezien het een download is maar dat lijkt me alleen maar makkelijker. Heb je hem meteen :Y)

Zelf heb ik Parallels geïnstalleerd en draai op die manier de echte Office programma's.

offtopic:
Prutsers van de TU Delft hebben een oude Exchange server draaien die niet werkt met Outlook 2011 for Mac :F

[ Voor 59% gewijzigd door fsfikke op 17-07-2011 13:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vidra schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:38:
...
Beste oplossing is Office 2011 for Mac aanschaffen :) Ivm de compatibiliteit met je mede-studenten, zeker als je gezamelijk aan een document/project aan het werken bent.
Daar trek jij vrij snel een conclusie! Ik heb nog nooit een word document hoeven te bewerken/versturen voor mijn studie, al mijn medestudenten (waar ik mee samenwerk) gebruiken LaTeX of hebben ook een mac met iWork. Ik denk dat de TS zelf moet kijken of hij denkt vaak doc/docx bestanden te moeten bewerken/versturen of dat misschien een pdf ook wel voldoet en dan kan hij dus kiezen voor een willekeurig ander pakket.

Uiteraard heb je bij Office voor Mac normale ondersteuning voor docx bestanden en bij iWork toch niet helemaal, maar ik heb het nooit nodig gehad. Bovendien is Office voor Mac gewoon niet fijn omdat het zich niet helemaal aan de Apple Standaarden houdt (2011 is wel duidelijk een verbetering). Geen office voor mij 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even ter duidelijkheid..
Ik werk erg veel samen met studenten ( bijv. projecten voor mijn opleiding TI )
Deze gebruiken vrijwel allemaal MS Office.
Nu heb ik LibreOffice / OpenOffice; zodra ik een .doc bestandje van hun krijg en open, wordt de hele opmaak verknald!
Is dit anders als ik ditzelfde .doc bestandje van mijn medestudenten open in Pages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Hier is het meestal wel vrij goed, soms zit er inderdaad een foutje in. Maar je kan ook een trial downloaden en kijken hoe het bevalt. http://www.apple.com/iwork/download-trial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-10 21:12

Vidra

Vragen?

Aloys schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:47:
[...]

Daar trek jij vrij snel een conclusie! Ik heb nog nooit een word document hoeven te bewerken/versturen voor mijn studie, al mijn medestudenten (waar ik mee samenwerk) gebruiken LaTeX of hebben ook een mac met iWork. Ik denk dat de TS zelf moet kijken of hij denkt vaak doc/docx bestanden te moeten bewerken/versturen of dat misschien een pdf ook wel voldoet en dan kan hij dus kiezen voor een willekeurig ander pakket.

Uiteraard heb je bij Office voor Mac normale ondersteuning voor docx bestanden en bij iWork toch niet helemaal, maar ik heb het nooit nodig gehad. Bovendien is Office voor Mac gewoon niet fijn omdat het zich niet helemaal aan de Apple Standaarden houdt (2011 is wel duidelijk een verbetering). Geen office voor mij 8) .
Ik denk dat het bewerken/delen van documenten met je mede-studenten - behoorlijk afhankelijk is van de studie die men heeft gekozen.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
fsfikke schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:41:
Bij mij staat ie voor €47.25 op Surfspot. Moet je het wel zonder een DVD'tje doen aangezien het een download is maar dat lijkt me alleen maar makkelijker. Heb je hem meteen :Y)

Zelf heb ik Parallels geïnstalleerd en draai op die manier de echte Office programma's.

offtopic:
Prutsers van de TU Delft hebben een oude Exchange server draaien die niet werkt met Outlook 2011 for Mac :F
En waarom is office for mac geen "echte"office? :|
Werkt geweldig hoor tussen de beide varianten.
Uitwisseling met Pages was ook erg goed, nooit problemen ondervonden als je hem goed opsloeg.
Vind Pages soms nog wel lekkerder werken dan Word'11, Maar Apple mag deze suit ook wel een update geven. Maar dat is puur smaak, Word '11 ziet er gewoon erg strak uit en werkt prettig. Maar met het inporteren en werken met afbeeldingen vind ik Pages tóch net iets lekkerder. Misschien ligt dat ook aan mij.
Maar kwa uitwisseling heb ik nooit problemen gehad.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Daniel_Elessar schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:15:
[...]

Uitwisseling met Pages was ook erg goed, nooit problemen ondervonden als je hem goed opsloeg.
Vind Pages soms nog wel lekkerder werken dan Word'11, Maar Apple mag deze suit ook wel een update geven. Maar dat is puur smaak, Word '11 ziet er gewoon erg strak uit en werkt prettig. Maar met het inporteren en werken met afbeeldingen vind ik Pages tóch net iets lekkerder. Misschien ligt dat ook aan mij.
True, alleen je mist functies die de normale Word heeft, zoals .docx en het feit dat de opmaak wel eens helemaal door de war wordt gegooid. Ik heb uiteindelijk ook mijn iWork opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Maar Apple mag deze suit ook wel een update geven.
Inderdaad, ik had verwacht dat deze met Lion wel een update zou krijgen, maar nog niets te zien helaas. Nu is Lion ook nog niet officieel uit, maar dit pakket begint een beetje achter te lopen bij hun andere software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
In Word '11 kun je toch echt kiezen voor : docx/ doc/ dotc/ dot/ rtf/ txt/ html/ pdf/ docm/ dotm /xml/
2003 xml/ mht/ stationery doc en 4.0-6.0-95 compatible rtf

Dit is toch geen probleem om met andere versies te swappen? ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.

Nu vind ik wel dat Pages makkelijker omgaat met het importeren van Afbeeldingen en tekst eromheen wat bij words toch wat omslachtiger gaat. Maar zoals gezegd dat kan ook aan mijzelf liggen. Beide vind ik prachtige producten, en had inderdaad verwacht dat Iwork bij Lion wel een update zou krijgen.

Maar ik denk dat je met beide weinig moeite gaat hebben om dingen uit te wisselen.
Zoals gezegd heb ik er geen last van en ik wissel bestanden met iemand op pc met office pc '10.

Wat je zegt over Pages klopt wel, dus dat moet inderdaad beter worden. .Doc is het beste wat gaat.

verhaal hierboven gaat over Words en dat geeft gewoon geen problemen. las weer eens iets half... |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel_Elessar op 17-07-2011 21:03 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daniel_Elessar schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:15:
[...]

Bijvoorbeeld dus dat de exchange blijkbaar een afgeslankte versie is die niet met alle servers overweg kan waardoor je dus wel de Windows versie moet hebben.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:41
Dopdop, we willen je graag helpen. Maar je toont hier echt onvoldoende inzet. Er zijn meer dan voldoende alternatieven. Je geeft niet eens aan wat je te duur vindt. Daarnaast is ook niet duidelijk wat je wil: goedkope Office, iWork, een ander alternatief?

Dit topic gaat op slot en ik wil je aanraden om het beleid door te lezen: MS Beleid.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.