SSD vliegt er telkens uit - wat te doen

Pagina: 1
Acties:

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:24
Sinds enkele maanden heb ik de OCZ Agility 3 en ik ben er alles behalve tevreden mee. De schijf dient als bootdisk met daarop Windows 7 geïnstalleerd. Zo nu en dan verdwijnt (letterlijk) de map "Bibliotheek" en het is nu al 3 maal voorgekomen dat mijn PC vastloopt en bij de reboot ook niet meer kan opstarten omdat hij de schijf niet meer ziet.

Het lukt me niet om de firmware versie te updaten:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/SSD06.jpg

Mij rest dus denk niets anders dan de SSD terug te sturen. Enkel naar wie? De winkel (Mycom) of OCZ zelf? En zit ik dan al die tijd zonder PC? Windows staat hier immers op geïnstalleerd. Dien ik de SSD eerst leeg te halen alvorens ik het terugstuur?

Of raden jullie iets anders aan?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Firmware flashen kan soms wat lastig gaan op die drives. Op het OCZ spt forum staat hoe je kunt flashen zonder toolbox. Probeer dat eens?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat OCZ SSD's niet meer gezien worden en vastlopers geven is een bekend probleem. Er gaan helaas nogal wat SSD's van OCZ op de manier kapot.

RMA kan denk ik het beste via MyCom zelf doen. Ze ruilen daar namelijk meestal direct om als ze het product hebben liggen. Dat is natuurlijk tig keer sneller dan via OCZ zelf.

Verwijderd

Outlandos schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:35:
Mij rest dus denk niets anders dan de SSD terug te sturen. Enkel naar wie? De winkel (Mycom) of OCZ zelf? En zit ik dan al die tijd zonder PC? Windows staat hier immers op geïnstalleerd. Dien ik de SSD eerst leeg te halen alvorens ik het terugstuur?

Of raden jullie iets anders aan?
Als je hem echt terug wilt sturen - de winkel. Met hen heb je origineel een koopovereenkomst bereikt in de vorm van de originele aankoop. Zij zijn je dan ook in eerste instantie garantie schuldig. Mocht de winkel vervolgens niet terwille zijn kan je alsnog naar de fabrikant gaan.

Enfin, persoonlijk advies - laat die techniek de eerstkomende 5 jaar maar gewoon links liggen, totdat het van al zijn kinderziektes is genezen.

Algemeen advies - toevallig al gekeken of er andere gebruikerservaringen in deze richting zijn, met dit specifieke model? Misschien dat iemand een oplossing heeft gevonden. Om hier achter te komen, ach, Google is een gemakkelijke ingang om te zoeken naar gebruikerservaringen.

• outlandos
Edmin schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:37:
Firmware flashen kan soms wat lastig gaan op die drives. Op het OCZ spt forum staat hoe je kunt flashen zonder toolbox. Probeer dat eens?
http://www.ocztechnologyf...568&viewfull=1#post567568

Ik ben een relatieve leek en de manieren B & C lijken mij te ingewikkeld. 8)7
PilatuS schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:40:
Dat OCZ SSD's niet meer gezien worden en vastlopers geven is een bekend probleem. Er gaan helaas nogal wat SSD's van OCZ op de manier kapot.

RMA kan denk ik het beste via MyCom zelf doen. Ze ruilen daar namelijk meestal direct om als ze het product hebben liggen. Dat is natuurlijk tig keer sneller dan via OCZ zelf.
Er zijn inderdaad veel meer mensen met dit probleem en ik heb dus veel liever een ander (merk) SSD of mijn geld terug, is dit nog mogelijk 2-3 maanden na aankoop?

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25
PilatuS schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:40:

RMA kan ook via OCZ. Ze geven je de optie om naar USA te sturen of een adres in Nederland. Dat laatste heb ik gedaan en ik had redelijk snel een verse SSD terug. Dat was overigens een Vertex Turbo.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Outlandos schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:44:

Er zijn inderdaad veel meer mensen met dit probleem en ik heb dus veel liever een ander (merk) SSD of mijn geld terug, is dit nog mogelijk 2-3 maanden na aankoop?
Geld terug na 2 tot 3 maanden kan je denk ik wel vergeten. Omruilen voor een andere is misschien wel mogelijk, geen idee hoe ze daar precies mee omgaan.
asing schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:48:
[...]

RMA kan ook via OCZ. Ze geven je de optie om naar USA te sturen of een adres in Nederland. Dat laatste heb ik gedaan en ik had redelijk snel een verse SSD terug. Dat was overigens een Vertex Turbo.
Even langs de winkel en weer terug kost je misschien 1 uur, afhankelijk van hoever het naar de winkel is. Als die mogelijkheid er is zou ik dat toch eerder doen.

Waarom dagen of weken zonder een drive zitten als het ook binnen 1 uur kan ?

• outlandos
PilatuS schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:56:
[...]

Geld terug na 2 tot 3 maanden kan je denk ik wel vergeten. Omruilen voor een andere is misschien wel mogelijk, geen idee hoe ze daar precies mee omgaan.

[...]

Even langs de winkel en weer terug kost je misschien 1 uur, afhankelijk van hoever het naar de winkel is. Als die mogelijkheid er is zou ik dat toch eerder doen.

Waarom dagen of weken zonder een drive zitten als het ook binnen 1 uur kan ?
Je hebt gelijk; ik heb de SSD besteld op mycom.nl maar ik neem aan dat ik ook langs hun winkel in de stad kan gaan. Met de Vertex 3 schijnen er minder problemen te zijn, hopelijk kan ik deze inruilen (met een bijbetaling) voor dat model :)

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik had ook problemen met mijn Agility 3.

Ik zat op versie 2.06 ik heb een partitie gemaakt op mijn opslagdisk en daar Windows 7 op geïnstalleerd en via daar toolbox laten updaten na 2.09 sindsdien zijn alle problemen verholpen geen vastlopers of mappen die verdwijnen.

Er is een Linux Live CD maar die kan nog alleen updaten tot 2.08.

Si vis pacem, para bellum

• outlandos
TerreurBV schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:00:
Ik had ook problemen met mijn Agility 3.

Ik zat op versie 2.06 ik heb een partitie gemaakt op mijn opslagdisk en daar Windows 7 op geïnstalleerd en via daar toolbox laten updaten na 2.09 sindsdien zijn alle problemen verholpen geen vastlopers of mappen die verdwijnen.

Er is een Linux Live CD maar die kan nog alleen updaten tot 2.08.
Ik heb nog een andere harde schijf in mijn computer zitten, zou het werken als ik daar Windows 7 op zet en die als bootdisk gebruik?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Outlandos schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:06:
[...]

Ik heb nog een andere harde schijf in mijn computer zitten, zou het werken als ik daar Windows 7 op zet en die als bootdisk gebruik?
Ja elke partitie zou werken gewoon windows 7 installeren SATA drivers installeren en dan toolbox downloaden en SSD updaten.

Si vis pacem, para bellum

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:42:
[...]

Enfin, persoonlijk advies - laat die techniek de eerstkomende 5 jaar maar gewoon links liggen, totdat het van al zijn kinderziektes is genezen.
Dit zijn helemaal geen kinderziektes , als je een miljoen ssd verkoopt a 300 euro per stuk is dat 300 miljoen .
Dat zijn een heleboel ssd , maar ik denk niet genoeg om rendabel te zijn . Als je bedenkt dat een nand plant wel 3 miljard kost om te bouwen :9~ Dat geld moet ergens vandaan komen , even een voordbeeld van IM flash.

http://www.imflash.sg/company/manufacture.html

Mobile handsets/base stations
Set-top boxes
Line cards
Network systems
Flash cards
USB drives
Hard drive replacements
PDAs
Printers
Identity tags
Guidance
Field computers
Auto telematics
Digital audio players
Digital still cameras
Digital video cameras
Toys
Voice recorders
Electronic books
Industrial
Solid-state drives
Meters
Mobile computers
Flight recorders and avionics
GPS receivers
Mobile medical equipment
Pipeline inspection
Data recorders

• outlandos
TerreurBV schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:30:
[...]

Ja elke partitie zou werken gewoon windows 7 installeren SATA drivers installeren en dan toolbox downloaden en SSD updaten.
Zo gezegd zo gedaan, hij draait nu op de nieuwste firmware versie (2.09). Hopelijk zijn de problemen nu over.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 12:52

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik had eenzelfde probleem, hangen, niet willen herkennen van de sdd door de bios etc. Het gaat om een amd chipset (780) gloof ik. Ik heb het uiteindelijk opgelost door een sata kaartje te gebruiken. Sindsdien nooit problemen meer gehad.
Pagina: 1