Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
Me log-on password venster is zwart (met witte bolletjes voor ingevoerde tekens) doordat een klasgenoot ooit hoog-contrast had aan en uit geschakelt.

hoe kun ik dit weer naar normaal wit (met zwarte bolletjes voor ingevoerde tekens) zetten (hoog-contrast is al uitgeschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Welke versie van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 16:15
Je geeft erg weinig informatie, maar ongeveer de eerste google hit zou je eens kunnen proberen:
Left Alt + Left Shift + PrintScreen

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
windows versie is windows 7 home premium 64 bit, daarnaast is me laptop gekoppeld aan het bericht dus alle specs zouden op te zoeken moeten zijn met 1 klik, andere informatie?, just ask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, niet 'just ask' . :)

De bedoeling is juist dat we hier geen vraag en antwoordspelletje van maken maar dat je in je startpost alle relevante info stopt.
Zie ook Het algemeen beleid

Ik gebruik bijvoorbeeld @ werk die produktkoppelingen niet, dus dan zie ik niet waar jij het over hebt - doe dat dus in je topicstart bij voorkeur.

Anywaus: je zal moeten gaan zoeken welk schema er aan staat als er nog niemand ingelogd zit. Je kan dit ook via het registry vinden eventueel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
Bedankt voor je antwoord, het gekke alleen is dat het normale kleurschema te zien is alleen het wachtwoord venster heeft hoog contrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
ik heb nog eens een keer goed gekeken en het komt alleen voor bij de first boot, zodra er iemand ingelogt is is het scherm wil gewoon een wit vak met zwarte bolletjes voor de ingevoerde tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Heb je in je login scherm als eens in de "Ease of access" settings gekeken. Zie hier bijvoorbeeld waar die zitten. Misschien staat daar ook high contrast aan?

[ Voor 0% gewijzigd door urk_forever op 29-08-2011 15:55 . Reden: url gefixt ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
J0HAN schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:11:
Je geeft erg weinig informatie, maar ongeveer de eerste google hit zou je eens kunnen proberen:
Left Alt + Left Shift + PrintScreen
Heb je dit nu al geprobeerd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
ja, niks relatiefs te vinden
@urk_forever, alles staat bij standaard uit ook hoog contrast. maar hoog-contrast gaat over de volledige scherm en deze "hoog contrast" gaat alleen op je wachtwoord venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Linksonderin het loginscherm staat een rolstoel icoontje. Klik daar eens op en dan kun je hoog contrast uitschakelen.

Was eigenlijk te makkelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
staat uit zoals gezegt. dat is namelijk het eerste plekje waar ik kijk naar zon trol actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
In het configuratiescherm heb je onder Configuratiescherm\Toegankelijkheid\Toegankelijkheidscentrum een optie "beheerinstellingen wijzigen". Als ik daar op klik krijg ik een optie 'alle instellingen op het aanmeldingsbureaublad toepassen', wat dat doet lees je hier.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
dit heeft gewerkt enorm bedankt, het is nu wel gewoon een wit vak met zwarte bolletjes voor de leestekens.

-edit- te vroeg gejuicht het is er toch nog, zal even onderzoeken in welke gevallen het voorkomt (first boot, afmelding ect)

-edit2- het komt nog altijd voor zolang er niemand als aangemeld in het systeem staat, dus first boot en afmelden geeft zwart met wit schema en win + L andere gebruiker ect geeft het normale schema

[ Voor 67% gewijzigd door IMarks op 30-08-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
-- gezien mensen blijkbaar de edits niet lezen dit bericht om we een ongelezen status te geven, zie dit aub niet als spam --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Het is blijkbaar iets wat ook in Vista voor kan komen: http://www.vistax64.com/v...-high-contrast-stuck.html
Het lijkt een setting op system niveau en niet op user niveau. Je kan ook geen settings vinden die hier mee te maken hebben als je via gpedit.msc kijkt in: Local Computer Policy --> Computer Configuration --> Administrative Templates --> System --> Logon?

Eerlijk gezegd zou ik er zelf niet al te veel tijd meer in gaan steken. Dat het niet helemaal goed is lijkt mij duidelijk maar het tast de werking van het systeem verder niet aan. Is het dan de moeite waard om er 4 uur tijd aan te besteden? Als je het de moeite waard vind om er zoveel tijd in te steken zou ik het systeem gewoon opnieuw installeren, weet je zeker dat het opgelost is.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
Nou ja ik ben hem van plan binnenkort te verkopen en heb geen (legale) windows 7 CD, dat ik hem zelf zo heb is me eigen keuze maar de volgende wil ik gewoon een laptop geven met een legale windows 7 versie. en heb al redelijk lang het probleem dus de systeem herstel gaat niet meer zo ver ivb met verwijderen van herstelpunten ivb met de ruimte op me harde schijf.

gpedit.msc heb ik naar gekeken maar is niet aanwezig ik heb windows 7 home primium volgens heeft die geen gpedit.msc dus waar moet ik dan kijken?

[ Voor 16% gewijzigd door IMarks op 31-08-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
IMarks schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:57:
Nou ja ik ben hem van plan binnenkort te verkopen en heb geen (legale) windows 7 CD, dat ik hem zelf zo heb is me eigen keuze maar de volgende wil ik gewoon een laptop geven met een legale windows 7 versie. en heb al redelijk lang het probleem dus de systeem herstel gaat niet meer zo ver ivb met verwijderen van herstelpunten ivb met de ruimte op me harde schijf.

gpedit.msc heb ik naar gekeken maar is niet aanwezig ik heb windows 7 home primium volgens heeft die geen gpedit.msc dus waar moet ik dan kijken?
Hier: urk_forever in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011" staan een aantal links naar iso's van Windows 7. Daar staat Home Premium ook bij. Dus die kan je downloaden en gebruiken met de key die op de sticker op je machine staat.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
oké bedankt ik zal hem toevoegen in me bladwijzers en dit gebruiken zodra de ready for sale is.
bedankt voor je hulp (en de rest van de topic deelnemers)
Pagina: 1