Toon posts:

Verbinding bij upload valt weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijd een probleem met mijn netwerk verbinding tijdens het uploaden.
Ik heb mijn pc bedraad verbonden met de linksys wrt320, en deze weer verbonden met het internet. Als ik een backup maak naar mijn NAS, de Synology DS111 valt de verbinding weg. Maar ook als ik een e-mail met bijlage verstuur, wordt de verbinding verbroken. Andere apparaten binnen het netwerk blijven online. Het probleem zit volgens mij dus bij de pc zelf.
Ik maak gebruik van de onboard lan kaart, de Atheros L1 Gigabit ethernet 10/100/1000 Base-t controller kaart. Deze heeft de meest recente firmware. Ook de wrt320 heeft de meest actuele firmware.
Op internet gespeurd, en de ipv6 uitgeschakeld. Dit heeft het probleem niet opgelost.
Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Besturingssysteem, service packs, updates?
- 'Sinds een tijd' <--- hoe lang en zijn er rond het onstaan van het probleem ook andere zaken gebeurd met de PC? Software geïnstalleerd/verwijderd, etc, etc?
- Kun je de PC toevallig ook draadloos verbinden? Eventueel met een losse USB adapter die je al dan niet toevallig hebt liggen? Zou helpen om te bepalen of het nou het OS is, de netwerkadapter of iets anders.
- Kan je de PC ook direct aan het modem verbinden? Zo ja, bestaat het probleem dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik dacht dat ik al volledig genoeg was. Maar inderdaad toch nog het één en ander vergeten.
De pc, een q6600 met windows 7 ultimate zit via de router bedraad verbonden. Wireless is bij deze pc niet mogelijk. Ook zonder tussenkomst van de wrt320N blijven de problemen met uploaden. Het versturen van een bestand is en blijft onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
netsh int ip reset resetlog.txt
netsh winsock reset

En probeer ook eens om vanuit Devices de netwerkkaart te verwijderen en daarna te rebooten, zodat de driver "opnieuw" wordt geïnstalleerd.

Je zou ook eens kunnen kijken of je niet toevallig gewoon last hebt van iets in de richting als spy/ad/malware. Tal van manieren om dat te doen, een favoriete van mij is autoruns ( http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, heb de netwerk kaart verwijderd en gereboot. Na de installatie lijkt het nu goed te gaan. Ben bezig een backup te draaien naar NAS en tot nu toe blijft de verbinding in stand. Normaal zou dit allang verbroken zijn. Tot zover, bedankt!!!!!!

edit: te vroeg geroepen. Verbinding is weer verbroken. Andere opties proberen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

wat bedoel je met "verbinding verbroken"

ander ip? melding van windows? modem offline?

is het probleem zo recent dat je een systeemherstel kunt proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een Ubuntu LiveCD, kijken of je vanuit Ubuntu wel gewoon kan uploaden etc. Zou helpen om te bepalen of het nou softwarematig of hardwarematig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al van langere duur. Maar nu ik backups via het netwerk maak, is het niet meer te doen zo vervelend.
Voorheen was het alleen bij torrents. Gek genoeg is dat nu niet meer het geval.
Een systeemherstel is dus geen optie. Het probleem ligt echt bij de pc. Andere computers binnen het netwerk blijven wel hun verbinding houden, en dus ook met het internet. Windows geeft aan dat het netwerk verbroken is en dat ik dit moet herstellen. Met een klik op de knop wordt het dan weer hersteld.

Ook network magic geeft aan dat de verbinding met het netwerk voor deze computer is verbroken.
Misschien een nieuwe netwerkkaart? Nu is het een interne netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Word je netwerkkaart misschien in de slaapstand gezet? Kijk eens bij je powermanagement opties.
Duw er anders eens een oude pci 100mbit kaart in en kijk eens of het dan wel goed gaat.
Je kunt het ook nog proberen om even een tijdelijke kabel uitgooien om te kijken of je netwerkkabel niet half verrot is.
En er is ook nog een mogelijkheid dat de netwerkkaart en router elkaar niet leuk vinden. Mijn broertje heeft ook zoiets gehad, zijn WLAN kaart fungeerde als een lankiller ;p

[ Voor 44% gewijzigd door arbraxas op 17-07-2011 12:45 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij powermanagement gekeken en alles stond goed. Heb wel alles op off gezet. Een oude netwerk kaart..... zal ik eens moeten zoeken op zolder. Netwerk kabel is oké, net vernieuwd. Ik denk dat ik zo maar eens naar de Makro ga om te kijken voor een nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het aan je firewall in windows kunnen liggen? Als je die net zo instelt als op de andere computers is het probleem misschien over?

Ik weet dat ik problemen had met grote bestanden via ftp uploaden naar de homepage van mijn provider. Door de juiste poorten open te zetten (inkomend) werkte ftp wel goed. Ik weet te weinig van NAS of dit met ftp werkt.

Je e-mail probleem kan ook met de grootte van je attachment te maken hebben. Bij 10-20 MB vinden de meeste providers het genoeg. Maar ik krijg dan altijd een foutmelding terug per e-mail (met het hele bericht met attachment).

Heb je Ubuntu al geprobeerd zoals Kharay1977 voorstelde? Ubuntu heeft standaard geen inkomend en uitgaand verkeer geblokkeerd zover ik weet, dus dan weet je of het aan je Windows ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ubuntu, tja ik zal het eens proberen. Heb net unbuntu gedeinstalleerd op de laptop. Bleef het maar lastig vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:40:
ubuntu, tja ik zal het eens proberen. Heb net unbuntu gedeinstalleerd op de laptop. Bleef het maar lastig vinden.....
Je hoeft er niet uitgebreid mee te werken, gewoon de LiveCD downloaden, ermee booten en kijken of je iets van uploaden kan doen. Wat dan ook.

Trouwens, als het specifiek bij up plaatsvindt... wat gebeurt er als je herhaaldelijk http://www.speedtest.net/ doet? Aangezien daar ook een stukje up in zit. Klapt ie er dan ook uit? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ubuntu heb ik nog niet geprobeerd. Alle instellingen gewijzigd etc en nu kon ik ineens een backup maken via heet netwerk. Enorm grote bestanden op de NAS kunnen zetten, zonder dat er ook maar iets verbrak. Ik snap er echt niks van, maar voor nu lijkt het weer verholpen......
Pagina: 1