Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Everest >> Display / Scherm >> GPU >> (selecteer GPU) >> ergens in het midden.
Dit programma is er niet echt ideaal voor, want de OSD kan zichzelf niet voor D3D of OpenGL (lees: elk spel) duwen en houden, dus kun je precies als je een spel speelt de waardes niet aflezen (dit is één van de lamste dingen aan dat Everest/AIDA-pakket, je moet voor dit ene probleem naast je complete pakket nog weer een extra prog hebben).
Daarom raad ik aan om GPU-Z is te proberen. Die houdt een taakbeheer-achtig grafiekje bij zodat je ook terug kunt kijken naar de tijd dat het spel aanstond. In dat prog moet je de tweede tab binnen het programma openen en even dat percentage opzoeken voor beide kaarten (onderin kun je kaart/chip selecteren)
Zomaar een suggestie (gooi het over een andere boeg): zet die IGP uit in je BIOS. De enige reden om dit niet te doen zou Hybrid SLI zijn (en dan zou naar je mening de 8500GT teveel moeten verbruiken).
[ Voor 13% gewijzigd door Orwell op 16-07-2011 21:14 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dát is de kaart die gebruikt wordt.
Dat kaartje (een G84 ofzo) is gewoon een bijgezaagde 8600/8800GTS/8800GTX. De techniek is gewoon hetzelfde.
Voor de kenners (
Nee, wacht, D3D10 heeft geen caps meer.
[ Voor 23% gewijzigd door Orwell op 16-07-2011 21:19 ]
Snap je nog waar je het zelf over hebt? Je haalt de 8500gt eruit en je computer geeft geen beeld en geeft de 8500gt de schuld? Leg uit?MrVegeta schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:15:
Mjah ik heb net de videkoaart er uitgehaald en toen nog eenbs settlers opgestart en toen kwam er gewoon geen beeld... dus ik verwacht dat de 8500gt gewoon te slecht is. Wellicht zien naar een 880gt voor een euro of 30.
Self reflection is the school of wisdom
Maar hij kan de desktop wel zien geloof ik.Ventrigo schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:19:
[...]
Snap je nog waar je het zelf over hebt? Je haalt de 8500gt eruit en je computer geeft geen beeld en geeft de 8500gt de schuld? Leg uit?
Dan zal 'ie wel Hybrid SLI hebben gok ik zomaar.
IGP op Desktop >> Spel aan >> * plop * andere GPU waar geen kabel inzit >> * poef * weg beeld.
Zoiets?
Bullshit. De kabel moet altijd in de losse kaart zitten met dat Hybrid-gegoochel.
[ Voor 21% gewijzigd door Orwell op 16-07-2011 21:23 ]
Met de 8500gt in de computer start de game wel op en heb ik beeld maar dan op 10fps op alle laagste resolutie. Zonder 8500gt start de pc ook wel op maar start de game niet op.Ventrigo schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:19:
[...]
Snap je nog waar je het zelf over hebt? Je haalt de 8500gt eruit en je computer geeft geen beeld en geeft de 8500gt de schuld? Leg uit?
Gewoon GPU-Z proberen. Wordt ie voor 90%+ gebruikt? Weg met dat ding: dat ding is gewoon 2x zo sloom als de 8600GT. En die was al slecht voor z'n tijd (7600GT was bijna net zo snel). De 9600GT is 2.5x zo snel als de 8600GT en de 8800GT is nog 20% sneller dan die 9600GT. Moet mooie upgrade zijn, al zit je veiliger met een 55nm 9800GT of GTS250 (die hoeven de oven niet in).MrVegeta schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:26:
[...]
Met de 8500gt in de computer start de game wel op en heb ik beeld maar dan op 10fps op alle laagste resolutie. Zonder 8500gt start de pc ook wel op maar start de game niet op.