2de hands Pioneer VSX-817s

Pagina: 1
Acties:

• BramVanAken
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 17:52
Ik heb net de volgende speakers besteld:
- Boston Acoustics A25 fronts
- Boston Acoustics A225C center

(Als rears heb ik nog oude Sony-boxen, aangezien de rears heb enkel dienen voor de effecten in de films heb ik besloten om geen Boston Acoustics A23-rears erbij te bestellen, dit kan eventueel achteraf nog altijd.)

Nu ga ik deze boxen tijdelijk aansluiten op de versterker/sub van een el cheapo 5.1-setje, maar in de loop der tijd ga ik toch wat betere versterking willen kopen.

Nu heb ik op 2dehands.be een Pioneer VSX-817s zien staan (link) voor €99 en heb enkele vraagjes hierover:

- Heeft iemand ervaringen met de combinatie van een Pioneer-versterker en Boston Acoustics speakers? (ik luister vooral naar dubstep, DnB maar ook regelmatig naar reggae, house, rock etc.)
- Is deze receiver een goede keus voor de prijs van €99 of zijn er betere te vinden? (budget is max €150-€200)
- Deze receiver heeft geen HDMI dus ook geen DTS-HD en Dolby TrueHD: is dit een groot gemis of is het verschil nauwelijks hoorbaar in deze prijsklasse tov DTS?

Alvast bedankt

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Persoonlijk zou ik op dit moment geen receiver meer kopen zonder HDMI. Of HDMI 1.4 echt nodig is ligt aan de rest van de hardware, maar er zijn genoeg receivers met HDMI 1.3 te vinden welke aan jouw eisen voldoen. En dan is het niet alleen om DTS HD en Dolby TrueHD te hebben, maar vooral voor het gemak van alles naar de receiver en het gemak van minder kabels. HD Audio is naar mijn inziens wat overrated. Er zijn zeker films waar het een meerwaarde biedt, maar er zijn ook films waar maar bar weinig verschil tussen de HD en de gewone track zit. Sowieso zijn veel HD-tracks nog een upscale van de gewone track.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• BramVanAken
FeaR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:21:
Persoonlijk zou ik op dit moment geen receiver meer kopen zonder HDMI. Of HDMI 1.4 echt nodig is ligt aan de rest van de hardware, maar er zijn genoeg receivers met HDMI 1.3 te vinden welke aan jouw eisen voldoen. En dan is het niet alleen om DTS HD en Dolby TrueHD te hebben, maar vooral voor het gemak van alles naar de receiver en het gemak van minder kabels. HD Audio is naar mijn inziens wat overrated. Er zijn zeker films waar het een meerwaarde biedt, maar er zijn ook films waar maar bar weinig verschil tussen de HD en de gewone track zit. Sowieso zijn veel HD-tracks nog een upscale van de gewone track.
Het aantal extra kabels zal wel meevallen, de enigste apparaten die ik ga aansluiten zijn de digitale tv en mijn laptop. Een BD/media-player ben ik niet direct van plan om te kopen. Dit zijn dus 4 kabels, 2x HDMI naar TV en 2x Toslink naar receiver. Ik heb voldoende ruimte om kabels weg te werken dus dit zou niet zo'n groot probleem zijn.

Natuurlijk is HDMI wel gemakkelijker maar ik heb ondertussen ook al ondervonden dat de 2de hands markt van receivers met HDMI in Belgie niet zo heel groot is en de goedkoopste receivers die ook redelijk degelijk zijn, kostten al snel €170-€180 en dat is veel geld als je speakers maar €310 kostten.

Ook lijkt mij dat een iets oudere Pioneer een betere keus is als een goedkope Onkyo? Pioneer lijkt mij wel een degelijk merk. Of moet ik toch nog verderzoeken naar een betere receiver?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
De afstandsbediening ontbreekt bij de receiver die jij op het oog hebt. Ik zou eerst eens uitzoeken wat die kost, dat zou nog wel eens tegen kunnen vallen... (lees: Het zou me niet verbazen als je de €150 totaal nog haalt).

Verder zou ik in mijn opstelling niet zonder een audio-delay / lip-sync functie op mijn receiver kunnen. Vrijwel alle moderne receivers hebben dat, maar het ontbreekt bij die Pioneer. Dat is de reden dat ik een soortgelijk model een tijd geleden weggedaan heb...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BramVanAken
Xander schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:30:
De afstandsbediening ontbreekt bij de receiver die jij op het oog hebt. Ik zou eerst eens uitzoeken wat die kost, dat zou nog wel eens tegen kunnen vallen... (lees: Het zou me niet verbazen als je de €150 totaal nog haalt).

Verder zou ik in mijn opstelling niet zonder een audio-delay / lip-sync functie op mijn receiver kunnen. Vrijwel alle moderne receivers hebben dat, maar het ontbreekt bij die Pioneer. Dat is de reden dat ik een soortgelijk model een tijd geleden weggedaan heb...
Dat van die afstandsbediening zou geen probleem zijn aangezien ik toch al van plan ben om een Logitech Harmony te kopen maar je hebt wel een goed punt over de audio-delay/lip-sync, dit kan inderdaad nog wel problemen geven. Ik kan ook alles via HDMI aansluiten op de TV en vanuit de TV een SPDIF-kabel naar de receiver, dan zou dit normaal geen problemen mogen geven, maar dan vrees ik dat mijn TV altijd moet aanstaan ook al wil ik gewoon even muziek luisteren.

En de OSD is natuurlijk ook wel handig bij een receiver met HDMI, dus misschien tog nog even verderzoeken naar een goede receiver met HDMI, suggesties zijn ook altijd welkom.

• BramVanAken
Ik kan aan een nieuwe Pioneer VSX-520 (Tweakers, Pioneer) geraken voor €170-€180: is dit een goede versterker voor deze prijs?

Wat ik wel gemerkt heb bij de Pioneer is dat enkel de front-speakers aangesloten worden met de ronde connectoren, de center en rears gebruiken van die oude connectoren met veertjes:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/12619396/pioneer-vsx-520.png

Volgens mij moet dit geen problemen geven, dit kan de geluidskwalieit bv toch niet veranderen?

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

De VSX-520 is een instapmodel van Pioneer, niet dat het geen degelijk apparaat is voor dat geld.
Wat de aansluitingen betreft, dat zal geen invloed hebben op de kwaliteit nee :)
Pagina: 1