[BBG] Speciale edities

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25
In het "[BBG aanschaf] Gamesysteem" zal bijna iedereen zeggen dat ze Battlefield 3 en Skyrim willen gaan draaien. Mensen kopen echt een nieuwe PC voor deze spellen.

Misschien is het een leuk idee om tegen de tijd van de launch van deze titels een speciale BBG uit te geven. In deze speciale BBG komt dan een op dat moment voordeligste setup die aan de hardware eisen voldoet van die titel, en een setup waarbij je waarschijnlijk alles op max kan gaan draaien.

Is dit een leuk idee? En nog belangrijker, is het uitvoerbaar? Worden de specifieke specs al vrijgegeven voor de launch of wordt dit guesswork?

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Voor BF3 is bekend dat je een GTx570 nodig bent om leuke plaatjes neer te zetten.. Dus dat is ongeveer High denk ik, maar je bent vast niet een heel hoog systeem nodig om BF3 te kunnen spelen. Skyrim zijn nog geen details beschikbaar volgens mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Guesswork, all we know is GTX570 kan het niet maxed out spelen, en AMD kaartjes zijn beter dan Nvidia met BF3

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel bad company 2 met 90 fps avarage op 1920x1080 met mn oude 5850
dus zal ik op 1280x720 beetje eyecandy kunnen aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

yzx schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:53:
Guesswork, all we know is GTX570 kan het niet maxed out spelen, en AMD kaartjes zijn beter dan Nvidia met BF3
Ja wel een beetje maar dat zal wel niet medium worden want dan trekken ze de gamers met lagere specs niet meer als die hun systeem er voor moeten vervangen.
Maar ik denk wel dat dit een goed topic wordt! Ik heb net mijn pc vervangen (wacht nog op een paar onderdelen) maar eigenlijk wel voor die twee games. Ik hoop wel dat ik op maxed kan spelen met mijn CF HD 6950 :)

[ Voor 22% gewijzigd door MiliaanR op 16-07-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerundium
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 23:16
Er komt een Beta van Battlefield 3 uit in september, tegen die tijd zullen de specs dus wel duidelijk zijn. Deze speciale BBG uitgaves lijken mij wel een interresant idee, eventueel een budget rig die de game gewoon goed runt zonder eyecandy en een iets meer high end setup die de game soepel op high runt.

Ik neem ten minste aan dat een setup die de game echt op max draait niet zo relevant zal zijn voor de gemiddelde gebruiker als ik de geruchten molen zo een beetje in de gaten hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel bad company 2 met 90 fps avarage op 1920x1080 met mn oude 5850
dus zal ik op 1280x720 beetje eyecandy kunnen aanzetten?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Wat nou wel weer vervelend is dat alle leuke spellen uit komen in de zelfde maand.. Ik denk niet dat ik ze allemaal tegelijk kan kopen :(
Kan je met die HD 5850 niet op maxed spelen? Ik kan met mijn GTS250 wel op maxed spelen maar wel mindere resolutie 1280x1024. Dat maakt natuurlijk wel veel verschil, maar ik dacht dan ook wel dat de HD 5850 wel een beetje veel betere kaart was?

[ Voor 48% gewijzigd door MiliaanR op 16-07-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 18:59
Ik zie het nut hier niet van in? Als de mininimum/recommended specs komen, dan pas je je systeem daar toch gewoon aan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
Gerundium schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:00:
Er komt een Beta van Battlefield 3 uit in september, tegen die tijd zullen de specs dus wel duidelijk zijn. Deze speciale BBG uitgaves lijken mij wel een interresant idee, eventueel een budget rig die de game gewoon goed runt zonder eyecandy en een iets meer high end setup die de game soepel op high runt.

Ik neem ten minste aan dat een setup die de game echt op max draait niet zo relevant zal zijn voor de gemiddelde gebruiker als ik de geruchten molen zo een beetje in de gaten hou.
Ik zat inderdaad te denken aan een soort budget rig. Dit gaat echter niet echt "budget" worden tenzij alles een stuk goedkoper is tegen die tijd. De high end zal denk ik echt wel populair gaan worden. Iedereen kickt stiekem wel op mooie graphics en er zijn mensen die daar flink veel geld voor neer wille leggen. En hier op Tweakers stikt het van niet gemiddelde gebruikers. ;)

Maar misschien is het een idee om dus meerdere BBG's uit te brengen onder het mom van een heel erg goed spel waar mensen echt een compleet nieuw systeem voor willen aanschaffen. Wie gaat hier eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:52
HaX0r schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:07:
[...]

Ik zat inderdaad te denken aan een soort budget rig. Dit gaat echter niet echt "budget" worden tenzij alles een stuk goedkoper is tegen die tijd. De high end zal denk ik echt wel populair gaan worden. Iedereen kickt stiekem wel op mooie graphics en er zijn mensen die daar flink veel geld voor neer wille leggen. En hier op Tweakers stikt het van niet gemiddelde gebruikers. ;)

Maar misschien is het een idee om dus meerdere BBG's uit te brengen onder het mom van een heel erg goed spel waar mensen echt een compleet nieuw systeem voor willen aanschaffen. Wie gaat hier eigenlijk over?
Ik denk dat je daar iemand van Tweakers zelf zult moeten aanspreken :p

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
Jo... schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:06:
Ik zie het nut hier niet van in? Als de mininimum/recommended specs komen, dan pas je je systeem daar toch gewoon aan aan?
De minumum en recommended specs sluiten bijna nooit echt goed aan over de werking van een spel. We zullen op de beta moeten wachten.

En het nut hiervan is dat je ongelooflijk veel mensen een makkelijke set-up geeft. Kijk maar hoeveel mensen nu speciaal een account aanmaken om hulp te vragen voor een setup om BF3 en SKR te draaien. Ik denk dat een speciale BBG editie razend populair gaat worden. Tevens voorkom je hier een beetje de grote shitstorm van mensen die er op dat moment achter komen dat hun huidige rig het spel niet goed draait.

En lets face it, BBG's worden het meest gebruikt voor een game setup. Waarom komen we gebruikers dan niet toe met een leuke speciale editie speciaal voor grote games? Kan gewoon redelijk hetzelfde zijn als de BBG van die maand maar het is gewoon een leuke extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
HaX0r schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:14:
[...]

De minumum en recommended specs sluiten bijna nooit echt goed aan over de werking van een spel. We zullen op de beta moeten wachten.

En het nut hiervan is dat je ongelooflijk veel mensen een makkelijke set-up geeft. Kijk maar hoeveel mensen nu speciaal een account aanmaken om hulp te vragen voor een setup om BF3 en SKR te draaien. Ik denk dat een speciale BBG editie razend populair gaat worden. Tevens voorkom je hier een beetje de grote shitstorm van mensen die er op dat moment achter komen dat hun huidige rig het spel niet goed draait.

En lets face it, BBG's worden het meest gebruikt voor een game setup. Waarom komen we gebruikers dan niet toe met een leuke speciale editie speciaal voor grote games? Kan gewoon redelijk hetzelfde zijn als de BBG van die maand maar het is gewoon een leuke extra!
Het High-End gamesysteem is er meestal wel zo op samengesteld dat het alle huidige games goed kan afspelen, er zal dan ook sowieso rekening worden gehouden met BF3.
Maar om wat meer mensen te lokken, zouden ze het inderdaad een 'speciale' editie kunnen noemen, al lijkt het me compleet overbodig omdat er sowieso al rekening mee wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
Jo... schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:18:
[...]

Het High-End gamesysteem is er meestal wel zo op samengesteld dat het alle huidige games goed kan afspelen, er zal dan ook sowieso rekening worden gehouden met BF3.
Maar om wat meer mensen te lokken, zouden ze het inderdaad een 'speciale' editie kunnen noemen, al lijkt het me compleet overbodig omdat er sowieso al rekening mee wordt gehouden.
Natuurlijk is het overbodig, maar het zal een hoop mensen lokken en zo trek je waarschijnlijk mensen die normaal gesproken niet de BBG checken over de streep om zich er wel eens in te gaan verdiepen. Zo helpen we ook de hardware sector.

Als iemand ziet dat er een speciaal systeem is wat zo besteld kan worden in de "Speciale editie" zal dat een veel lagere drempel zijn als een standaard BBG. Mensen zijn lui en op deze manier maak je de BBG toegankelijker voor de n00b gebruiker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
HaX0r schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:23:
[...]

Natuurlijk is het overbodig, maar het zal een hoop mensen lokken en zo trek je waarschijnlijk mensen die normaal gesproken niet de BBG checken over de streep om zich er wel eens in te gaan verdiepen. Zo helpen we ook de hardware sector.

Als iemand ziet dat er een speciaal systeem is wat zo besteld kan worden in de "Speciale editie" zal dat een veel lagere drempel zijn als een standaard BBG. Mensen zijn lui en op deze manier maak je de BBG toegankelijker voor de n00b gebruiker. ;)
Daar heb je gelijk van. Als er staat "Speciaal game systeem voor BF3", zal dat inderdaad meer mensen over de streep trekken. Al denk ik als het in de normale BBG vermeld wordt, in de inleiding bijvoorbeeld, dat er rekening is mee gehouden, zou dat al voldoende zijn.
Ook zal het sneller mensen hun aandacht trekken als ze bij de reviews iets staat van: "BF3 Gamesystemen". Dus het zou inderdaad handig zijn, en mensen zullen waarschijnlijk ook niet zo snel komen vragen op't forum of hun systeem BF3 gaat aankunnen.
Dus als de redactie dit wil doen, is het een leuke extra, maar het is niet echt nodig. Al zijn de door jou aangehaalde argumenten zeker waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Omdat de redactie de baas is over het aantal en soort bbg's dat wordt uitgegeven, schop ik dit topic naar GR. Hier in CSL zal het ze namelijk niet opvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
Edmin schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:50:
Omdat de redactie de baas is over het aantal en soort bbg's dat wordt uitgegeven, schop ik dit topic naar GR. Hier in CSL zal het ze namelijk niet opvallen ;)
Bedankt, is inderdaad logischer nu. :) Heb ook een mailtje naar de redactie gestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ik ben op zoek naar een high performance server dus voor mij mag de special een server zijn, niet voor thuisgebruik (alhoewel ie thuis gaat staan ;) ).
Maximum 1500 euro.
Als ik ga zien bij Dell, IBM, HP en Sun bv dan zijn er wel servertjes vanaf 250 euro maar als je er iets wil induwen zit je zo boven de 1500-2500 euro en al zeker als je SAS of SSD's erin wilt.
Spijtig genoeg geven ze de specs van de schijven niet maar ik kan me voorstellen dat men die in shops voor 2/3 of minder van de prijs kan halen, toch als ik de cpu's bekijk en ff wat schijfjes opzoek in de pricewatch.

Het is namelijk voor Sharepoint 2010 Enterprise met SQL Server 2008 R2, Exchange 2010, Server 2008 R2, OCS, Forefront etc etc.
Liefst voor een 2-3 vm's te draaien, opslag niet al te groot, telkens setje schijven van 75GB in RAID 0,1 of combinatie daarvan per vm.

Enige waar ik niet zeker van ben is wat voor moederbord je nodig hebt, welke cpu's nou wel of niet alle virtualisatie ondersteunen en welke controllers het beste zijn om zo dicht mogelijk in de buurt van een degelijke server te komen.

Besef ook wel dat meesten geen 'echte' server nodig hebben en dat men anders wel een IBM of zo aanschaft maar voor mij is het voor een eindwerk en ben het een beetje beu om telkens op mijn desktop te werken en weinig bijleer van professionele hardware.
Pagina: 1