Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-08 16:12
ik heb nu een Soundblaster Audigy se in mijn PC zitten, en die geeft prima geluid, maar geluid ontvangen lijkt hij niet zo´n zin in te hebben.

ik heb Windows 7 Ultimate 64-bit, met driver van Creative.
de microfoon in van trust en werkt wel met andere computers of met de onboard geluidskaart.

die onboard kaart werkt echter enkel als er geen andere kaart is, dus met de Soundblaster Audigy SE in de computer kan ik de onboard controller niet gebruiken, en werkt de mic. dus helemaal niet.

ik had even gegoogled, maar daar kwam enkel de info bij dat i.p.v. een roze/rode aansluiting je de blauwe aansluiting moet gebruiken voor microfoon, maar omdat er bij de blauwe al een mic-icoontje stond en bij gebrek aan een roze/rode aansluiting had ik hem daar al in zitten...

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 22:23

KneoK

Not in a million lightyears

Als het goed is is die blauwe ingang een zogenaamde FlexiJack, die fungeert dus als line-in en mic-in. Softarematig moet je kunnen schakelen. Ik heb bij mijn X-Fi gemerkt dat de standaard line-in is.

Je moet dus in je Creative software instellen dat je de FlexiJack als mic-in wilt laten fungeren:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XOiD0R6xqj1lYaK00X7Y5Inf/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ik had even gegoogled
Als je ook op GoT gekeken had, had je ontdekt dat geluidskaarten audiodevices zijn, soms met HiFi pretenties, en dus dat ze thuishoren in Audio & HiFi, niet Overige Hardware.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-08 16:12
KneoK schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:27:
Je moet dus in je Creative software instellen dat je de FlexiJack als mic-in wilt laten fungeren:
ik heb die optie blijkbaar niet :/ :
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/2728/knipsela.png
het hele tabje "FlexiJack" is er niet eens.
wat raar is, want hij heeft wel inderdaad "Line-in/Mic" als bijschrift.

maar, misschien de verkeerde software anders, want als ik "Creative EAX-instellingen" wil starten krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/9393/knipselxy.png
en die zelfde fout komt ook bij de Creative Luidsprekerinstellingen.

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 22:23

KneoK

Not in a million lightyears

Hmm, die ellende kan ik van mijn oude Audigy ook nog wel herinneren. Je zou kunnen proberen alle Creative software en drivers te verwijderen (gebruik ook drivercleaner of driversweeper om alle restjes te verwijderen) en dan van de Creative site de laatste drivers te downloaden en installeren.