Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal.

Kort even voorstellen. Men naam is Ruben en ben woonachtig in België. Tijdens de vakantie (nu dus) verdien ik een centje bij in een fabriek. Met dat geld was ik van plan om mijn 4 jaar oude gsm (SE K750i top toestel trouwens) te vervangen. Ik studeer multimedia en communicatietechnologie en daarom is een upgrade naar een smartphone toch wel een must aan het worden. Nu heb ik al een maandje research gedaan maar ik raak er echt niet uit. De samsung toestellen vallen al direct af. Dan hadden we nog nokia... die op smartphone gebied me niet echt kunnen overtuigen. HTC of SE dan maar. Aanvankelijk lag men keuze al vast: de HTC Desire. Maar toen ik vandaag in de winkel stond en de SE Xperia X10 zag staan sloeg de twijfel toe en vertrok ik zonder nieuwe gsm. Ik vindt een goede camera heel belangerijk, maar daarboven is stevigheid van het toestel en kwaliteit ook belangrijk.

X10?
* Groter scherm 4"
* Betere camera 8.1mp
* Ziet er in mijn mening beter uit (persoonlijke keuze)
* batterij gaat langer mee

- haperende software (volgens reviews)
- intern geheugen
- plastic behuizing

Desire
* beter intern geheugen
* voelt steviger aan
* amoled

- batterij
- 5 mp camera
- 3.7" scherm

Ik weet het dus echt niet meer. Wat zijn jullie ervaringen met de Xperia en Desire? Beide telefoons kan ik voor dezelfde prijs krijgen dus dat is geen argument.

Graag had ik jullie mening eens gehoord over deze telefoons zodat ik men keuze toch duidelijk kan vastleggen.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Ik heb zelf een X10, maar heb ook genoeg ervaring de (AMOLED) Desire.

Sinds de laatste 2.1 update, die ook multitouch toevoegd, is de software van de X10 gewoon prima. Gaat allemaal even vlot vergeleken met de Desire en Desire Z (die ik hier in handbereik heb liggen). En de custom-launcher van SE is niets mis mee (de Sense laucher vind ik zelf drie keer niks), mediascape (waar ik niet warm van word) kan je gewoon vervangen met andere software. Het enige wat ik persoonlijk jammer vind, is dat je tot Augustus/September het zonder flash in je browser moet doen.

De plastic behuizing van mijn witte X10 ziet er netjes uit en zit stevig inelkaar, daarnaast maakt het de telefoon lekker licht van gewicht. De Desire voelt steviger aan met zijn zware (iirc) magnesium-legering behuizing, maar zal daardoor (naar mijn ervaring) eerder 'slijtage' vertonen vanwege die 'soft touch' coating.

Camera van de X10 is duidelijk beter. Zet hem op sport-stand en zolang het niet te donker word zijn al je foto's loeischerp en vertonen de foto's zelfs op hoge ISO-waardes weinig ruis. (helaas is ISO niet zelf in te stellen)
Daarnaast doet de X10 video-opnames in 720p, de Desire laat dat in de huidige officieele firmware niet toe zover ik weet.

De batterij van de Desire is een Li-Ion accu, die van de X10 is een LiPo. De X10 laadt daardoor een heel stuk sneller op.

Scherm van de X10 is prima, groot pluspunt vind ik dat hij goed leesbaar blijft in de zon, het LCD van bv. de Desire Z doet het een stuk minder. Maar het touchscreen legt het duidelijk af van die van de Desire (en de Z). Die laatsten zijn gewoon een stuk nauwkeuriger.

Zelf gebruik ik de telefoon voor internet en email, en dat blijft allemaal in de achtergrond openstaan, zonder dat die geforceerd worden sluiten. Waarschijnlijk hapt Sense ook een groot deel uit het beschikbare RAM van de Desire, dus het zal in de praktijk weinig uitmaken tussen die twee.

Pentaxiaan

Verwijderd

ik heb zowel een desire als een x10 gehad en de x10 is mij veruit het beste bevallen.
Qua camera is de x10 echt een klasse beter.
Persoonlijk vind ik het design van de x10 ook stukken mooier.
Ik snap niet hoe je bij het feit komt dan de desire 'beter intern geheugen' heeft. Hij heeft juist minder geheugen en daardoor is er niet genoeg ruimte voor het installeren van apps. Wel heeft de desire meer RAM maar dit levert bij de x10 geen problemen op.
De desire wordt tegenwoordig geleverd met een lcd scherm dus veel verschil is er qua scherm niet. De x10 heeft trouwens een 16:9 scherm wat erg handig is bij films kijken.
De batterij van de x10 gaat langer mee als de desire dus dat is ook weer een pluspunt
De haperende software was een probleem met android 1.6 en komt nu vrijwel niet meer voor. Daarnaast krijgt de x10 ook nog een update naar 2.3. htc sense breng leuke extra's mee maar is voor mij te onoverzichtelijk. Daarnaast vind ik de kleuren van de interface (grotendeels grijs + groen) spuuglelijk.

Qua bouwkwaliteit zitten de telefoons op 1 lijn. De x10 en desire zijn beide grotendeels van plastic. plastic betekent niet automatisch slechte bouwkwaliteit. Laat maar eens een plastic telefoon een eentje met een unibody op de grond vallen. Je zult zien dat de plastic telefoon er goed vanaf komt en de aluminium telefoon dikke deuken bevat. Eigenlijk vind ik de x10 qua afwerking beter (kijk maar eens naar de aansluiting van het batterijklepje met de rest van de telefoon en vergelijk dit met de desire).

zoals je ziet ben ik een grote fan van de x10. Beide telefoons verschillen niet veel dus je kun het beste op je smaak afgaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ahzo dus als ik jullie de keuze laat gaan voor de Xperia X10?

Verwijderd

jep :) met de x10 krijg je waarschijnlijk meer waar voor je geld. Tip: koop de witte, die ziet er echt hottt uit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga maandag terug naar de winkel en dan doe ik de koop. Ik ben gewoon bang dat de X10 met zen plastic behuizing te cheap zal aanvoelen das men grootste angst. Ik zal nog eens door enkele vergelijkende testen lopen en dan zien we wel.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat zijn jullie ervaringen met de Xperia en Desire?
Die kun je natuurlijk zelf opzoeken, want hier zijn ervaringentopics voor ;) We kunnen je wel helpen met je keuze, maar dan verwachten we wel specifieke vragen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:44:
Ahzo dus als ik jullie de keuze laat gaan voor de Xperia X10?
yep. Xperia X10. :)

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:57:
[...]

Die kun je natuurlijk zelf opzoeken, want hier zijn ervaringentopics voor ;) We kunnen je wel helpen met je keuze, maar dan verwachten we wel specifieke vragen.
Akkoord maar als je door die ervaringstopics gaat dan is elke telefoon altijd de beste.

OT: hoe zit het met het scherm van de xperia en desire qua krassen en touch gevoeligheid. Ik las wel eens dat de X10 wat traag reageert.

En het intern ram geheugen van de X10 is wel een pakje lager dan de desire heeft de prestatiegevolgen? Want meer ram = betere prestaties dacht ik... Of verbruikt de desire gewoon meer resources?

• SirNobax
De x10 komt uit de fabriek met een onzichtbare screenprotector, ook een groot pluspunt van de X10.
Het touchscreen van de x10 is wel minder gevoelig en minder nauwkeurig dan die van de Desire, maar dat merk je eigenlijk alleen bij het typen op het virtuele toetsenbord, SwiftKey biedt daar bij mij wel de uitkomst.

Geheugen op de x10 is zoals ik eerder al typte voldoende naar mijn gebruik, de Desire heeft in theorie meer maar dat word opgesnoept door de bloated Sense UI.

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
En de desire heeft geen screenprotector standaard meegeleverd? En kan je die Sense UI niet gewoon uitschakelen ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:38:
En de desire heeft geen screenprotector standaard meegeleverd? En kan je die Sense UI niet gewoon uitschakelen ofzo?
nee volgens mij niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk nu toch voor de desire te gaan. Ik hoor van vele kennissen en vrienden erg pos dingen over de desire en ik heb mixed feelings over de X10. Feit is dat ik waarschijnlijk nog 20 keer van gedacht zal veranderen tegen maandag maar goed.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mocht je niet vies zijn van custom roms/modden dan zou ik zeker voor de Desire gaan. De Desire is een van de best ondersteunde toestellen op XDA.

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

Sense is gewoon stukken beter dan dat rommelige drukke belastende mediascape. Ik heb een desire eerste shipping met amoled, kan nu een nieuw toestel kiezen en blijf gewoon liever bij m'n Desire...

Verwijderd

Topicstarter
Als dit via een goed geschreven tutorial gebeurt heb ik daar geen probleem mee.

De desire valt behoorlijk tegen qua camera.... (niet dat ik zoveel zal filmen maar toch....)
YouTube: ‪(ita) Xperia X10 vs HTC Desire, Test videocamera‬‏ - YouTube

Feit is dat ik in de winkel zeker moet vragen of het scherm van de desire TFT lcd is of Amoled want dat is toch 1 van de pluspunten van de desire.

• SirNobax
Volgende mij zijn alle Desires, buiten de eerste batch, met een LCD scherm.

Mediascape is overigens gewoon een los programma, vind je het niks, installeer je een andere muziek/videospeler/fotoalbum (iets wat je toch wel doe, ook met sense.), en zie je er niets meer van terug.

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
Maar lcd is dat dan beter of slechter? De kleuren zijn minder snappy maar naar horen zeggen zou lcd in zonlicht beter leesbaar zijn.

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-11 17:05
In mijn ogen zijn het beide toch wel verouderde toestellen. Misschien handig om je budget te vermelden? Mogelijk zijn er nog veel alternatieven.

En dingen die me tegenvielen aan de Desire:
-Slechte Multitouch
-Zeer weinig intern geheugen
-Slechte batterij
-Afwerking (vooral hardwarematig dan)

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11 17:22
Als je de oude Desire wilt, kun je misschien ook even naar de Desire S kijken. HTC heeft een aantal minpunten van de originele Desire opgelost met dat toestel.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

JT

VETAK y0

Behuizing van de X10 is prima hoor :) Verder is AMOLED in de zon heel beroerd, LCD van de X10 is redelijk. Dus AMOLED is zeker niet altijd beter. Als je in je telefoon een (voor een telefoon goede) camera wilt dan is de HTC eigenlijk al een no-go. Aan de andere kant is meer geheugen in de HTC Wel handig als je van multitasken houd. En ik denk dat er voor een HTC meer ondersteuning is vanuit de communities.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

En amoled geeft de kleuren ook niet natuurgetrouw weer...
Pagina: 1