[Voeding] Hoeveel watt ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Waar vind je het aantal watt van je voeding? Heb gekeken op de achterkant en in de binnekant maar er staat niks op (het is een doorzichtige).

Destijds deze computer gekocht op tweakers, maar kan nergens de advertentie meer vinden (al +- 2 jaar geleden).

Er zitten blauwe lampen in en is helemaal doorzichtig. Is er misschien een programma waarmee je dit kan zien (Everest oid?)

Afbeeldingslocatie: http://img825.imageshack.us/img825/7476/img00559201107161734.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/8365/img00560201107161734.jpg

Alvast bedankt voor de tips/hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Meestal aan de zijkant, dus even er uit schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eruit schroeven gaat wel lastig met de zalman koeler op mijn moederbord. Ik kan het altijd proberen :) bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Misschien dat specifieke programma's uit kunnen lezen wat voor voeding het is, maar volgens mij werkt dat niet. Stond bij mij in elk geval op de zijkant van de voeding, wat je dus niet ziet totdat deze eruit geschroefd is. Waarom wil je trouwens weten hoeveel watt je voeding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net even gekeken, het staat er niet op. Wel de volgende twee dingen:
S/N: 0403034929
PIN:066245058275

Ik wil van een E6300,p5b, 9800GT, 3GB overstappen naar een Q6600, P5K, 9800GT, 4GB.
Nou is de vraag of mijn voeding dat trekt want een q6600 gebruikt 2x zoveel als een e6300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:49

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wel nice gemod die voeding :9
Aghanim schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:49:
Misschien dat specifieke programma's uit kunnen lezen wat voor voeding het is, maar volgens mij werkt dat niet.
Nee, dat kan niet. De voeding is namelijk op geen enkele data-manier met het moederbord of een ander onderdeel verbonden.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:01:
Net even gekeken, het staat er niet op. Wel de volgende twee dingen:
S/N: 0403034929
PIN:066245058275

Ik wil van een E6300,p5b, 9800GT, 3GB overstappen naar een Q6600, P5K, 9800GT, 4GB.
Nou is de vraag of mijn voeding dat trekt want een q6600 gebruikt 2x zoveel als een e6300.
Ook merk niet te herleiden, visueel? Want met merk en S/N kun je misschien nog wel ergens komen zonder hem open te maken - de PC dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Visueel is de voeding helemaal doorzichtig. Ikzie geen merk staan. Op de achterkant staat wel een merk, namelijk: Evcom (?) alleen dat is van de koeler, geen idee of die standaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Misschien is de voeding gemod en is de originele case vervangen door een doorzichtige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enfin, om maar even de boel kort te sluiten (nee, dat bedoel ik niet letterlijk uiteraard)...

op zich is een goede, betrouwbare voeding niet zo duur. Dus, als je twijfels hebt over deze (om wat voor reden dan ook) zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen en gewoon een andere aanschaffen. Gaat je echt niet heel veel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:14:
Misschien is de voeding gemod en is de originele case vervangen door een doorzichtige.
I guess so.. Maar er is dus geen manier om te achterhalen hoeveel watt mijn voeding is? Staat er ook nergens in de bios hoeveel watt je op dit moment verbruikt? En misschien dat je door middel van overklokken oid kan zien hoeveel die maximaal aankan?

Of loop ik nu de boot mis? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:18:
[...]

I guess so.. Maar er is dus geen manier om te achterhalen hoeveel watt mijn voeding is? Staat er ook nergens in de bios hoeveel watt je op dit moment verbruikt? En misschien dat je door middel van overklokken oid kan zien hoeveel die maximaal aankan?

Of loop ik nu de boot mis? :9
Nee, want de info die je kunt uitlezen komt via je moederbord. En je voeding levert geen info, enkel stroom. Ik zou deze voeding gewoon in je nieuwe setup stoppen. Als je problemen merkt kun je alsnog van voeding wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:49

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:18:
[...]

I guess so.. Maar er is dus geen manier om te achterhalen hoeveel watt mijn voeding is? Staat er ook nergens in de bios hoeveel watt je op dit moment verbruikt?
Nee, dat kan niet. Zou eventueel kunnen met een losse verbruikmeter die je voor de PC aansluit, maar daar heb je nog niets aan. Wat je PC verbruikt zegt namelijk niets over wat je voeding maximaal kan leveren.
En misschien dat je door middel van overklokken oid kan zien hoeveel die maximaal aankan?
Dat lijkt me niet, ten eerste omdat het nogal moeilijk is om zo ver over te clocken (niet makkelijk genoeg om ff te kijken of je voeding het aan kan iig), ten tweede omdat je voeding dan al kapot is als je erachter bent dat hij het idd niet aan kan :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Ik ga het gewoon proberen, mocht mijn voeding het niet aan kunnen zie ik dat vanzelf, en dan zal ik een nieuwe moeten kopen.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Je hebt eigenlijk maar 1 optie als het nergens zichtbaar is.

Gewoon proberen en hopen dat het werkt, werkt het niet dan moet je de voeding vervangen ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb 't gedaan hoor! De voeding is eruit en finally zie ik hoeveel watt die is. Maar het blijft onduidelijk..
Dit staat erop:

+3.3V &+5V TOTAL OUTPUT 200W
+3.3V,+5V & 12V TOTAL OUTPUT 480W

Is mijn voeding nou 480W of 480+200=680W ? :P

Het is trouwens een Levicom Voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levicom X-Alien is het dan.
Voor huidige PCs is de 12v lijn het belangrijkst, daarop kan deze voeding, denk ik, 480 - 200 = 280 Watt leveren. Dat is dan niet heel veel.
Alhoewel je dat niet zo mag berekenen geloof ik.
Misschien dat de -The_Mask- het ding kent, hij is de voedingsguru hier :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oei, ben benieuwd of die mijn Q6600 zometeen draait, we zullen het zien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Deze misschien, of een broertje ervan:
http://www.nordichardware...y-roundup-2.html?start=10

Ik denk niet dat je Q6600 een probleem gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naja mijn voeding heeft een 4 pins EATX connector en mijn nieuwe moederbord (P5K-E) heeft een 8 pins nodig.. even naar de computer boer hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat maakt niet uit een 4 pins van de voeding kan gewoon zonder probleem in de 8 pins van een mobo en het werkt net zo goed.

Wat wel handig is om een fatsoenlijke voeding te hebben, gare voedingen willen nog wel eens PC's slopen. Maar als je wat meer info over de huidige wil hebben, zul je een duidelijke foto van de zijkant van de voeding waar de specs staan moeten plaatsen. Met duidelijk bedoel ik dat alles specificaties die erop staan goed leesbaar zijn en dus niet zo'n foto als hierboven. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1