Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[outlook 2010] contacten importeren

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een nieuwe laptop. Op mijn oude laptop heb ik zes jaar contacten toegevoegd, die zijn opgeslagen als .contact 's in de map /user/contact op mijn oude computer. Ik heb deze files naar de contacten map op mijn nieuwe pc overgezet, maar outlook pakt ze niet in een keer. Ik heb ze nu naar .csv geëxporteerd, en als ik naar bestand-->open-->importeer-->Gegevens uit een ander bestand of programma importeren-->door lijstscheidingstekens gescheiden waarden ga en ik importeer mijn .csv bestand. Dit gaat zonder errors, maar de contacten verschijnen niet in mijn adresboek. Hoe krijg ik die contacten toch in outlook, van google word ik niet wijzer....

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik weet dat jullie dit als een kick kunnen zien en dat ik voor een kick nog 30 minuten moet wachten, maar ik wil even updaten. Want wat is het nut om daar 30 minuten mee te wachten. Ik heb dus een .csv file met daarin 4 kolommen: voornaam, achternaam, naam en e-mail. In Excel ziet t er allemaal gewoon goed uit. Ik importeer in outlook, totdat ik bij onderstaande plaatje kom. Daar zit mijns inziens het probleem; Hoe laat ik outlook alle kolommen wél goed herkennen?

Outlook contacten importeren

• AndreDierick
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-04-2019
Als je een Gmail account hebt is de snelste weg: eerst vanuit de oude PC synchroniseren met Gmail, daarna de nieuwe PC daarmee synchronisren. Lijkt een omweg maar is meestal het snelste. Misschien daarna alle adressen weer van Gmail verwijderen?

En een andere weg die misschien naar Rome leidt: wat is je "oude" mail programma? Ook Outlook (niet express?)? dan kun je direct importeren van de pst file die je vanuit de oude pc overzet.

En nog een derde: op de oude PC het programma Transfer documents and settings uitvoeren (eventueel vanaf de nieuwe PC op een stickie zetten), daarna de actie uitvoeren (save op de oude PC, terug laden op de nieuwe) en daarna Outlook simpel laten importeren.

Laat even weten of een van de methodes werkt?
André

[ Voor 0% gewijzigd door AndreDierick op 17-07-2011 17:41 . Reden: schrijffout ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je probleem is je scheidingsteken in je CSV, heb ik laatst ook gehad. Er wordt standaard een ';' (punt komma) gebruikt in de CSV terwijl outlook ',' (komma) verwacht als scheidingsteken. Als je de CSV opent in een teksteditor en je vervangt ';' door ',' zal je resultaat al stukken beter zijn.

Desktop | Server | Laptop

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wel even opletten dat je dan potentieel <achternaam, voornaam> als weergave daarmee ook opsplitst ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb het bestand als .xls opgeslagen en geïmporteerd, werkte ook perfect :) Bedankt voor jullie hulp!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb weer een probleem. Ik heb sinds vandaag een iPhone, en ik heb alle contacten van mijn oude telefoon opgeslagen als vCard bestanden. Zijn er zo'n 200. Die wil ik importeren in Outlook om vervolgens outlook te syncen met mijn iphone. Als ik echter alle contacten selecteer en ze exporteer als vCard map, zegt ie zonder dat ik een locatie heb gekozen "De contactpersonen zijn geëxporteerd in de gekozen nieuwe indeling, naar de gekozen nieuwe locatie". Ik zie niks. Als ik ze als .csv exporteer verschijnen ze gewoon nergens. Hoe krijg ik ze nu in outlook....

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je moet toch even wat duidelijker uitleggen wat je nu precies waar doet op welk apparaat. Zoals ik het nu lees heb je problemen om een export te maken van je contacten op je oude telefoon. Dit heeft dus nog niks met Outlook te maken en zonder te weten welke telefoon dat is en welke methode van exporteren je gebruikt is het ook lastig om een aanbeveling te doen.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1