Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Daar moet je dan wel speciale bouten voor gebruiken. schuif- of springbouten moet je hebben
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
dus ook wanneer de steek van de velg kleiner is dan die van de draadeinden?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik ken het precieze verhaal niet, Google weet vast meer, daar heb ik het ook vandaan. Er bestaan ook springmoeren, voor als je auto draadeinden heeft in plaats van bouten.
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Zou wel moeten passen, waarschijnlijk heb je wel schuifbouten nodig omdat je met normale wielbouten niet goed kunt centreren als de maat afwijkt. Verder letten op ET-waarde en naafgat, die mogen ook niet teveel afwijken. Voor het naafgat kan je centreerringen plaatsen, maar mooier is nog altijd een naafgat van het juiste formaat.
Passen wel, maar kans op breuk wordt groter. En stel dat je een (ernstig) ongeval meemaakt en uit technisch onderzoek blijkt dat er een verkeerde steek gemonteerd was, dan zou je wel eens een heel groot probleem kunnen hebben.paQ schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:45:
zal een velg steek 5x114 passen op een 5x115?
die ene mm.
gedeeld door 2
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Je kunt het proberen... Heb ook weleens 4x100 op 4x98 gezien zonder problemen met normale bouten
Heeft ook een computer!
Daar heb ik schuifbouten bij moeten gebruiken destijds...Bertus schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:49:
Je kunt het proberen... Heb ook weleens 4x100 op 4x98 gezien zonder problemen met normale bouten
Pagina: 1