Tweede HD niet herkend icm Vertex 3

Pagina: 1
Acties:

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:13
Hallo,

Naar aanleiding van YaYo86 in "Het grote SSD topic ~ Deel 8" heb ik besloten om met jullie hulp even te gaan troubleshooten.

Sinds twee dagen heb ik een Vertex 3 Max IOPS in mijn PC hangen icm. 2x Western Digital Caviar Blue 640GB schijven. Ik heb de SSD aan de SATA3 controller poort 0 gehangen en de controller op IDE gezet in de bios (anders begon de Windows installatie niet), vervolgens na de Windows installatie de controller op AHCI gezet voor max performance en de SATA2 ook op AHCI gezet. Ook heb ik de Intel Rapid Storage Technology (RST) driver geïnstalleerd voor mijn SSD omdat deze net wat beter presteerd dan de Standard ACHI driver van Windows.

Nu is het probleem dat ik na de RST installatie mijn tweede WD schijf niet zie in Deze Computer en Schijfbeheer. Wel zie ik beide HD's in de bios. Verwijder ik RST dan is alles zoals het hoort te zijn en zie ik al mijn schijven. Merk op dat tijdens de BIOS POST het circa 10 sec duurt voordat de schijf wordt herkend.

Situatie is nu als volgt:
  • SSD hangt aan SATA3 poort 0
  • HD 1 hangt nu aan SATA2 poort 4
  • HD 2 hangt nu aan SATA2 poort 5
Wat ik al heb geprobeerd:
  • De HD die niet wordt gezien aan andere poorten gehangen.
  • Andere SATA-kabel geprobeerd.
  • IDE Enhanced en Compatible modus in de bios ingesteld voor SATA2.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

• YaYo86
Niemand? Jammer dan verkoop ik m'n SSD wel.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

YaYo86 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:29:
. Verwijder ik RST dan is alles zoals het hoort te zijn en zie ik al mijn schijven.
Dat is toch je oplossing. Zal wel aan mijn begrijpend lezen liggen...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• YaYo86
Dat schort er bij jou nog aan ja: Ook heb ik de Intel Rapid Storage Technology (RST) driver geïnstalleerd voor mijn SSD omdat deze net WAT BETER PRESTEERD dan de Standard ACHI driver van Windows.

Verwijderd

schuiven met je poorten

• YaYo86
Heb alle poorten al geprobeerd.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik zou een topic op het OCZ forum starten. Daar lopen een aantal zeer kundige experts rond.
Pagina: 1