Micro Sd gegevens terughalen

Pagina: 1
Acties:

• Tourniquet123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06-2021
Beste Tweakers,

Onlangs ben ik mijn zelfgemaakte usb stick (MicroSD kaartje + USB plugje) kwijtgeraakt, nu stonden daar in het verleden belangrijke documenten op, ik heb deze verwijderd doormiddel van een format en daarna gebruikt voor school documenten.

Nu vraag ik mij af of je de gegevens van een MicroSD kaartje kunt terughalen zoals je met een hardeschijf kunt, ik heb hem dus wel een keer geformateerd maar ik maak mij toch zorgen dat een 'tweaker' hem vind.

Hopelijk kan iemand mij hierover iets vertellen.

Mvg Dave

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Met een snelle format is alles heel eenvoudig terug te halen. Met een volledige format kost het wat meer tijd, maar ook alles is terug te halen. Pas als alle belangrijke dat een keer overschreven is met met onbelangrijke data is de belangrijke data niet meer terug te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 16-07-2011 16:06 ]

• Tourniquet123
job schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:05:
Met een snelle format is alles heel eenvoudig terug te halen. Met een volledige format kost het wat meer tijd, maar ook alles is terug te halen. Pas als alle belangrijke dat een keer overschreven is met met onbelangrijke data is de belangrijke data niet meer terug te vinden.
Ok ik dacht dat dit alleen gold voor normale hardeschijven niet voor flashmemory zoals een MicroSD kaartje ?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Een quick format is alleen alles aankaarten als beschikbaar, maar niet letterlijk overschrijven.
Ook bij SD kaarten en SSD's werkt dit zo

[ Voor 17% gewijzigd door Swordlord op 16-07-2011 16:10 ]

• Tourniquet123
ok bedankt voor de informatie