My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ik moet zeggen dat het mij persoonlijk niet boeit. Ik plaats zelden tot nooit een update of Facebook (of Google+, of Twitter, of ...) die ik niet met de hele wereld zou durven delen. Als iets dermate privé of besloten is dat ik niet wil dat een bepaalde groep gebruikers erachter komt, dan gaat het niet het internet op. En als het niet erg is dat de hele wereld erachter zou komen, dan kan ik het net zo goed meteen met al mijn vrienden delen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Tenzij het tegendeel waar is, dan hoor ik graag hoe of wat
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Sterker nog, je kunt zelfs alleen met specifieke personen delen of zelfs specifieke personen of groepen uitsluiten van het zien van een statusbericht.LuNaTiC schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:25:
@NMe ik dacht dat Facebook dat ook kon, maar je kunt niet bepaalde dingen met alleen een groep delen, zoals ik hier achter kwam.
Tenzij het tegendeel waar is, dan hoor ik graag hoe of wat

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 16-07-2011 22:50 ]

Goed, circles is dus ook weer niet zó revolutionair
Wat dit betreft heeft G+ het toch een stuk beter aangepakt naar mijn idee, het werken met circles lijkt me wel een zinvolle toevoeging. Sterker nog, een half jaar geleden nog een paper geschreven voor 'n ethiekvak @ TU Delft waarin o.a. besproken werd dat het delen van informatie met beperkte hoeveelheden mensen op Facebook een redelijk ondergeschoven kindje is, wel grappig om te zien dat nou juist Google hier wel op inspeelt
[ Voor 4% gewijzigd door Leftblank op 17-07-2011 11:20 ]
Over de indeling die LuNa noemt: hoofdgroepen zijn eigenlijk familie, collega's, vrienden, emailgeeks en fotografen. Daarnaast nog wat losse circles die uit moeten kristalliseren
Volgens mij is het zo dat als je eenmaal op deze manier met een groep iets gedeeld hebt, dat het dan terugkomt in het menu van stap 1 de volgende keer dat je een statusbericht plaatst.Leftblank schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:19:
Het is niet revolutionair maar wel een stuk prominenter natuurlijk. Op Facebook staat deze feature - zoals je ziet - behoorlijk weggestopt en komt het ook nauwelijks terug in de rest van de interface, zoals de news feed of uberhaupt het indelen in groepen zelf.
Verder ben ik het ook met jullie eens dat Google+ die circles leuk aangepakt heeft, maar het grootste probleem dat ik ermee heb is dat ze eenzijdig zijn. Ik zou dat eerlijk gezegd liever op de Facebook-manier zien: eerst vrienden worden, en daarna pas indelen in circles.