Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mac als wifi spot icm KPN hotspot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, gebruik nu KPN hotspot.
Zou nu graag met andere devices ook deze verbinding willen gebruiken, mn iphone andere laptop etc.
Nu dacht ik, kan ik niet van mijn macbook een wifi spot maken ? zodat deze andere devices via mijn macbook ook op deze verbinding kunnen ?
is dit mogelijk en hoe doe ik dit ?
Ik heb geen ethernet kabels ofzo, dus moet echt draadloos, en zit dus op KPN hotspot wifi

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:35
Nee, tenzij je een usb wifi kaart voor je macbook koopt. Dan kan je het internet van je ene Wifi delen via je andere wifi.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11 11:10

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Lijkt me dat de hotspot het niet toestaat om 'random' computers als extenders te gebruiken. Anders wordt het wel heel erg simpel om een zgn "man-in-the-middle attack" uit te voeren.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Onder Windows 7 kan dit met een tooltje als Connectify of Virtual Router.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Zit met OSX bij delen, en dan internetdeling.
Kan dus wel kiezen "deel deze verbinding via Airport" maar dan kan ik alleen kiezen voor "Met computers die gebruikmaken van: Ethernet, of firewire" ...en die heb ik dus niet bij de hand..

Moet echt Airport naar Airport, of wifi naar wifi

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:35
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:54:
Zit met OSX bij delen, en dan internetdeling.
Kan dus wel kiezen "deel deze verbinding via Airport" maar dan kan ik alleen kiezen voor "Met computers die gebruikmaken van: Ethernet, of firewire" ...en die heb ik dus niet bij de hand..

Moet echt Airport naar Airport, of wifi naar wifi
Wat ik al zei: je hebt een usb wifi kaartje nodig voor je macbook om dit te kunnen doen...

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel in windows xp mogelijk ? of heeft het daar niks mee te maken ?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nee, daar heeft het niks mee te maken. De antenne kan gewoon óf als ontvanger óf als "uitzender" gebruikt worden.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dat klopt niet. Zoals ik al zei kan er onder Windows 7 een tweede netwerk worden opgezet met één fysieke kaart. Dit gebeurd door middel van de zogenaamde "Virtual WiFi" functionaliteit. In Windows XP wordt dat nog niet ondersteund, maar ik gebruik het op mijn Windows 7 x64 laptop heel vaak (i.v.m. brak schoolnetwerk).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1