Toon posts:

Thin Client school project - cambodia - Deel II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

sommige van jullie zullen misschien mijn vorige post herinneren,
daar was ik op zoek naar een oplossing om op 1 server systeem meerdere clients te laten draaien voor een school project in Cambodia.

Ik kreeg toen super veel informatie over mogelijkheden en ik heb nu een eerste stap gezet in een mogelijke oplossing.

Ik vond op alibaba express de volgende thin clients: Thin Client C600

De prijs valt enorm goed mee (past binnen ons budget)
Om te testen had ik er 2 laten versturen en die zijn recent afgeleverd.

De thin clients draaien onder windows CE en maken gebruik van de remote desktop connection functie.
Het probleem is dat het niet goed werkt, zodra er verbinding is zie je even het windows aanmeld scherm van de server en dan word de verbinding verbroken....

Na alles te checken (firewal,...) en contact op te nemen met de verkoper die me ook niet kan helpen, wist ik niet meer echt wat te doen..

Als alternatief opteer ik nu toch misschien voor linux.

Ik heb nu zonet Edubuntu geïnstalleerd op de server , die zou normaal out of the box, thin clients moeten ondersteunen. Op de website van ubuntu is niet echt veel informatie te vinden, er zou blijkbaar een tool aanwezig zijn in de distributie om de thin clients te beheren, maar ik vind die niet terug.

Zijn er mensen die enig idee hebben hoe ik begin aan de installatie van de thin clients onder edubuntu?
Ik heb niet super veel ervaring met linux...

Ook vraag ik me af of het op de zelfde wijze werkt, dus windows CE - remote desktop connection ...

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 20:44
je probleem is dus eigenlijk, dat je geen stabiele internetverbinding kunt realiseren. vast omdat je wireless probeert te verbinden met de server? misschien moet je daar eens aandacht aan besteden. ik weet niet hoeveel clients je wilt laten verbinden met je server, maar rdp bandbreedte is (ook al is het weinig) niet gratis.

probeer deze linuxversie eens: https://fedorahosted.org/k12linux/

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik werk niet draadloos hoor,
en nu probeer ik te werken met slechts 1 thin clien op een switch verbonden met de server.
Dus bandbreede zou geen probleem mogen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee? :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
En 2ehands thin clients? HP/Compaq bv heeft leuke dingen, en dat lijkt me beter dan <insert-chinees-vaag-merk>

Wil je je perse focussen op thinclients? Ik zou eerder desktopjes overwegen, al dan niet icm reborn kaartjes of dergelijke (na reboot bak weer 'teruggeghost', dus ook amper ellende met software)

Bedenk dat via RDP je grafisch erg beperkt bent. Veel onderwijspakketten maken gebruik van filmpjes, geluiden en animaties. Dat is in NL zo, maar zal daar ook deels gelden.

Voor 25-50 eur kun je prima P4 desktopjes kopen met 512-1Gb geheugen. Daar kun je meer mee, voor jouw doeleinden, dan een thinclient oplossing gok ik. Een simpele 100Mbit switch kost ook vrijwel niets, dus je kan goedkoop een begin maken.

Eventueel kun je ook kijken naar sponsormogelijkheden, als je hier een zooi hardware kan scoren en een dealtje kan maken mbt sponsoring en een pallet kan laten meevaren op een containership hoeft transport niet een issue te zijn.