Toon posts:

Updaten naar 10.6 Snow Leopard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een redelijk oude Intel MacBook, waar 10.4 op zit, maar ik nog snel naar 10.6 wil updaten voordat alleen Lion nog maar beschikbaar is.

Ik wil de 10.6 over de 10.4 heen gooien, zodat ik al mijn proramma's en documenten houd. In de winkel zeiden ze dat dat wel kon, maar dat dat mij 130 euro ging kosten. Nu kan ik online alleen een versie van 29,96 of een family pack van 49,95 vinden.

Als ik deze koop, wis ik dan alles op mijn computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 17:57
Nee je kan gewoon upgraden. Het veiligste is om natuurlijk eerst een back-up te maken op een externe HD. Houd er ook rekening mee dat je sommige programma's zal moeten upgraden omdat ze niet compatible zijn met het nieuwere OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Backup heb ik al gemaakt.

Maar kan ik gewoon de 29,95 versie kopen en die erover heen zetten? Hij probeerde mij vast de Mac Box set aan te smeren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
was die € 130,00 niet voor als zij de upgrade voor jou zouden doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik vroeg ik wil hem upgraden niet wissen en vervangen. Toen zei hij, dan moet je de 130 euro versie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-10 09:50
De 30 euro is gewoon een losse installatie DVD, zelfs zonder eerder OS er op kan je die gewoon gebruiken. Waarom ze je dan een versie van 130 euro aan willen smeren...

Je kan met de 30 euro zo en zo een clean install doen, geen idee hoe het zit met een upgrade van 10.4 naar 10.6, misschien moet je 10.5 hebben als je wilt upgraden ipv clean installeren? Maar daar zal een duurdere DVD dan ook niets mee helpen.

[ Voor 42% gewijzigd door ZpAz op 16-07-2011 12:55 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
Voor die € 130,00 krijg je precies dezelfde OS dvd echter met een extra iLife en iWork dvd. Het hangt er dus vanaf wat je allemaal tegelijk wil upgraden. Als dit alleen het OS is moet je gewoon die € 30,00 versie aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-10 13:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Precies! 30 euro voor alleen SL of 100 euro meer voor iLife (iMovie, iDVD, iPhoto, Garageband en iWeb) en iWork (Pages, Numbers en Keynote), maar deze kun je ook later aanschaffen bij de appstore)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
sebastius schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:40:
Precies! 30 euro voor alleen SL of 100 euro meer voor iLife (iMovie, iDVD, iPhoto, Garageband en iWeb) en iWork (Pages, Numbers en Keynote), maar deze kun je ook later aanschaffen bij de appstore)
Ook nog eens voor een veel zachter prijsje, en als je niet alles gebruikt ben je helemaal goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35
De 30 euro DVD is alleen bedoeld voor een upgrade vanaf 10.5. Dat wordt echter niet afgedwongen. Of eea licentietechnisch ook correct is, is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me overigens afvraag over die DVD's. Kun je met een DVD bijgeleverd met een 15" MBP dit gaan installeren op een 13" MB? Op die DVD staat namelijk '15" Macbook Pro Installation Disk", heeft deze dan enkel specifieke drivers voor een 15"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:25

PBP

De installatie dvd bij je Mac is niet te installeren op een andere nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
MikeN schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:55:
De 30 euro DVD is alleen bedoeld voor een upgrade vanaf 10.5. Dat wordt echter niet afgedwongen. Of eea licentietechnisch ook correct is, is een tweede.
True, dan zou je nog een Leopard upgrade moeten halen (die je gewoon in het hoesje kan laten zitten om met de licenties in orde te zijn) maar deze was een mooi stuk duurder dan Snow Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 17:06
Check ook even of je een Intel core 2 duo hebt of een core solo. De laatste worden namelijk niet ondersteund onder Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Klopt maar hij wil updaten naar Snow Leopard.

Pagina: 1