Welke Laptop heeft 2 HD aanbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
ben op zoek naar een laptop/notebook waar twee harde schijven in geplaatst zijn, of geplaatst kunnen worden.
Heb al flink lopen Google, op diverse forum's na gelezen Ook div zaken een Mailtje gestuurd met mijn vraag.
Maar heb nog geen echt goed antwoord kunnen vinden.

wil 1 SSD nemen voor mijn besturingssysteem op de HD moet dan mijn data zoals foto's . muziek ,documenten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
http://tweakers.net/pricewatch/

Laptops -> Alle filters tonen -> 1e Harddisk alles aanvinken -> 2e Harddisk alles aanvinken -> 15 opties.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En veel laptops, zelfs Apple MacBooks kun je zelf uitrusten met een tweede schijf. Kwestie van de optische schijfeenheid verwijderen en op dezelfde plaats, met een speciale bracket, een tweede schijf installeren. De aansluiting van die optische schijfeenheid is toch SATA, dus dat moet niets uitmaken.

Enige nadeel hieraan: je optische schijfeenheid moet je missen, maar ach, wie gebruikt dat ding nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:42

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wie gebruikt dat ding niet ?
Als je een keer iets wil installeren (drivers van een camera, ik zeg maar iets) of een DVD'tje kijken, mis je dat ding al snel hoor. Ik weet dat je alles ook van de website kan halen maar dat kost meer moeite.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
bedankt zover voor de reactie's ik zie dat er op 15 inch gebeid weinig te vinden is (sorry had ik niet vermeld dat het om een 15 inch laptop ging) 2 producten gevonden

vreemd dat er zo wienig te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een USB DVD fikker is ook zo duur niet. Goed, het is dan niet zo snel, maar voor een driver of een film is dat prima te doen. Drivers download je toch van het net af, ipv oude drivers gebruiken die bijgeleverd zijn.

Het is wel omslachtig om eerst de unit te verwijderen, om er vervolgens een externe bij te kopen. Maar als diskspace belangrijker is, is dat natuurlijk een prima optie.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
sypie schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:57:
En veel laptops, zelfs Apple MacBooks kun je zelf uitrusten met een tweede schijf. Kwestie van de optische schijfeenheid verwijderen en op dezelfde plaats, met een speciale bracket, een tweede schijf installeren. De aansluiting van die optische schijfeenheid is toch SATA, dus dat moet niets uitmaken.

Enige nadeel hieraan: je optische schijfeenheid moet je missen, maar ach, wie gebruikt dat ding nog?
Kun je dan niet beter de bestaande harde schijf vervangen voor de SSD (ik neem aan dat het hierom gaat) en de oude schijf in een externe behuizing met usb aansluiting stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:36

mphilipp

Romanes eunt domus

Mavamaarten schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:12:
Wie gebruikt dat ding niet ?
Als je een keer iets wil installeren (drivers van een camera, ik zeg maar iets) of een DVD'tje kijken, mis je dat ding al snel hoor. Ik weet dat je alles ook van de website kan halen maar dat kost meer moeite.
Niet mee eens. Drivers van de meegeleverde cd/dvd zijn 9 van de tien keer verouderd. Pak meteen de goede van de site. Vaak kun je dan ook kiezen om alleen de driver te downloaden. Dan hoef je niet al die shizzle die op zo'n cd/dvd staat aan te zien.

Voor die ene keer per jaar dat je dat wilt vind ik het de moeite ook niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:17

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Volgens mij kan praktische elke laptop tegenwoordig dat.

Ik kan mijn Elitebook ( HP ) in elk geval voorzien van 2 hdd's. ik moet alleen dan wel de dvd bay opofferen voor de 2e hd. Ik kan dan zelfs in RAID 0 en 1 draaien als ik wil.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
flitspaal.nl schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:34:
Volgens mij kan praktische elke laptop tegenwoordig dat.

Ik kan mijn Elitebook ( HP ) in elk geval voorzien van 2 hdd's. ik moet alleen dan wel de dvd bay opofferen voor de 2e hd. Ik kan dan zelfs in RAID 0 en 1 draaien als ik wil.
Consumentenlaptops weet ik zo niet, de Elitebook valt in de business serie. Mijn Probook kan het ook, dvd eruit, hdd erin. (Frame kost op ebay zo'n 20 eur)

Dell en IBM (Lenovo) hebben dit ook, maar ook daar weet ik zo niet zeker of dat in de consumentenlijn ook zo is.

In veel gevallen is de dvd bay gewoon een multiding, naar keuze een optical, hdd of soms extra accu.

En het 'missen' van een dvd drive.. persoonlijk gebruik ik dat ding amper. Software van internet of downloaden, backups op netwerk, en dan zijn er nog usb sticks.
En als ik echt een keer een schijfje heb: sharen over netwerk of isotje maken op de server en mounten.

Als je echt niet zonder optical kunt, kun je ook nog altijd een simpel usb ding in je tas stoppen (30 eur ofzo, of je moet ook nog perse kunnen branden)

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 16-07-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 11:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Voor de Dell XPS15 zijn er zat manieren om je optical drive te vervangen door een SSD/HDD.

Zoals zovelen hier zeggen: je kunt bij bijna elke laptop de optical drive vervangen. Niet dat je die vaak nodig hebt, films stream je of sla je op een NAS ergens op, of heb je sowieso als files op je laptop (ik heb mijn hele DVD collectie digitaal), en verder kan ik geen redenen bedenken waarom een DVD drive écht nodig zou zijn om altijd mee te hebben: een USB DVD drive is in de zeldzame gevallen goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:44

M2M

medicijnman

Umbrah schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:40:
Voor de Dell XPS15 zijn er zat manieren om je optical drive te vervangen door een SSD/HDD.

Zoals zovelen hier zeggen: je kunt bij bijna elke laptop de optical drive vervangen. Niet dat je die vaak nodig hebt, films stream je of sla je op een NAS ergens op, of heb je sowieso als files op je laptop (ik heb mijn hele DVD collectie digitaal), en verder kan ik geen redenen bedenken waarom een DVD drive écht nodig zou zijn om altijd mee te hebben: een USB DVD drive is in de zeldzame gevallen goed genoeg.
Ik kan me erbij aansluiten. Ik heb de cd drive al een jaar niet meer gebruikt. En ik denk ook niet dat ik 'm ooit nog ga gebruiken :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
Mijn laptop bevat de optie ervoor HP Dv7 4180sd. Je moet er wel een bracket voor kopen (en je behoudt dan ook je cd speler) dus als je wilt kan je er zelfs 3 schijven instoppen als je de cdrom speler vervangt.

Zie signature hieronder voor meer info.. Er is ook een topic betreft deze laptop waar veel info in staat en foto's van de 2e hdd.

CD heb ik eigenlijk nooit gebruikt, hooguit een keer om een dvd te bekijken. Maar tegenwoordig kan je alle drivers downloaden en kan je windows ook via usb installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:10
mSata kan je naar kijken. Alle nieuwe Lenovo modellen(X220, T420, T520 enz) hebben de optie om een mSata SSD naast de originele harddisk te installeren. Modellen met een drive bay kunnen dus 3 HDD/SSD's in als je de CD/DVD speler opoffert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn Medion X6812 heeft ook een 2de harddisk mogelijk.
misschien moet je daar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ro3lie schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:45:
Mijn laptop bevat de optie ervoor HP Dv7 4180sd. Je moet er wel een bracket voor kopen (en je behoudt dan ook je cd speler) dus als je wilt kan je er zelfs 3 schijven instoppen als je de cdrom speler vervangt.
Dat is een 17" laptop...
Blue Knight schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:09:
Mijn Medion X6812 heeft ook een 2de harddisk mogelijk.
misschien moet je daar kijken.
Dat is een rebrand van de bekende MSI gamer notebooks. Daar kunnen idd 2 schijven in. Samen met de G53 zijn dat de enige 15" notebooks die ik ken waar dat kan.

Maar eigenlijk kan je de G53 niet classificeren als 15.6" laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ronaldme schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:19:
bedankt zover voor de reactie's ik zie dat er op 15 inch gebeid weinig te vinden is (sorry had ik niet vermeld dat het om een 15 inch laptop ging) 2 producten gevonden

vreemd dat er zo wienig te vinden is.
Weet je hoe weinig ruimte er binnenin een laptop is? :) Om 2 disks in een 15" enclosure te krijgen, zul je iets moeten opofferen. Accu en optische drive nemen verreweg de meeste ruimte in en weinig mensen zijn bereid genoegen te nemen met een significant kortere accuduur.

Ik vind het dus niet zo gek dat er voor 15" weinig opties zijn, valt me nog mee dat ze er zijn. Als je optische drive bay opofferen geen optie is, dan houdt het op, lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-07-2011 11:23 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:31
Zelf heb ik de Dell Precision M6600 (17"), Deze heeft intern 2 x 2,5" bays voor SSD/HDD zonder dat je je optische disk moet opofferen. Tevens heeft die ook nog een micro aansluiting voor SSD, dus je zou er 3 schijven intern in kunnen zetten.

Mijn uitrusting bestaat uit 2x Vertex 3 SSD 240 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06 12:44

donny007

Try the Nether!

Ik heb het zelf op de beunhazen manier gedaan, ik mis de optische-drive niet (niet steeds dat klikje bij het opstarten ;)):
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/37040/16952.jpg
(Dell Studio 1558, OCZ Vertex 2 60GB, 500GB HDD in het HDD-slot)

Er zijn nettere oplossingen maar dit werkt naar alle tevredenheid, voor die 2 keer per jaar dat ik een optische schijf gebruik heb ik een HDD-voeding, een SATA-DVD drive en een eSata <-> Sata kabel (moet hem wel vasthouden anders trilt hij van de tafel ;)).

17" laptops hebben meestal wel een tweede HDD-bay, bij 15" moet je vrijwel altijd de optische drive opofferen.

[ Voor 15% gewijzigd door donny007 op 18-07-2011 10:48 ]

/dev/null

Pagina: 1