Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AppData, Werkstation + Terminal server. (OST, Outlook)

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb waarschijnlijk een hele simpele vraag.

Maar ik heb een server 2008 R2 een terminal server 2008 R2.
En enkele clients die lokaal op hun werkstation inloggen en remote via de terminal server.

Nu wil het zo zijn dat wanneer ik inlog op de terminal server
en outlook open ik enkele ost en pst files niet kan benaderen
waardoor outlook niet start. Deze staan lokaal op het werkstation in AppData.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Via een GPO de AppData laten omleiden naar een servershare?
En heeft de gebruiker hier last van? Krijgt hij dan een compleet nieuwe AppData?
Zodat deze dus al zijn instellingen kwijt is. Of kopieert hij de huidige AppData dan gewoon naar
de server? Of zijn er betere oplossingen? Zoals in outlook aangeven dat de OST in
bijvoorbeeld Mijn Documenten moet worden gezet. (welke al naar de server wordt omgeleid)

Ik hoor graag of er misschien blogs of stappenplannen op internet beschikbaar zijn
voor een werkstation terminal server combinatie.
Of misschien een goede tip?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Je zou een 2e profiel kunnen aanmaken voor de user die alleen geldig is voor de Terminal Server. Daar zet je je outlook profiel zo op dat hij geen gebruik maakt van .ost's.
Ik ga er dan wel vanuit dat de emails nog op de Exchange server staan en niet zijn verplaatst naar de .pst.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Remco schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:11:
Je zou een 2e profiel kunnen aanmaken voor de user die alleen geldig is voor de Terminal Server.
Dat vergeten gebruikers wat dat is te lastig voor ze (niet lullig, maar gewoon ervaring).

Beter kun je dan de OST/PST lokatie via de Office GPO's naar een netwerklokatie verwijzen - eventueel je redirected AppData folders.
Office2007 en 2010 hebben zelfs GPO settings waarmee je de lokaties voor ost en pst afzonderlijk kan instelen in tegenstelling tot Office 2003 waarbij alles op één grote hoop terecht komt.

Nog beter is helemaal voorkomen dat er uberhaupt nog PST archieven door eindgebruikers kunnen worden aangemaakt, scheelt je op de lange duur een heleboel onnodig zoekwerk.
Tenslotte zijn PST's over het netwerk unsupported (en regelmatig een bron van ellende op drukke netwerken/fileservers).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:25:
Nu wil het zo zijn dat wanneer ik inlog op de terminal server en outlook open ik enkele ost en pst files niet kan benaderen waardoor outlook niet start. Deze staan lokaal op het werkstation in AppData.
Je weet dat OST niet mogelijk is in combinatie met een terminal server? En da's ook wel logisch aangezien een Terminal Server altijd online is ;)
Features that are disabled with Terminal Services
The following Outlook features cannot be used when you are running Outlook in a Terminal Services environment:
  • Offline store (OST) files.
  • Features that rely on the OST (for example, Cached Exchange Mode and Offline) are not supported with Terminal Services
Verder moet je eigenlijk gewoon van je pst's afstappen. Maildata moet op Exchange bewaard worden (of in een archiveringssysteem). Je weet overigens dat het aanbieden van pst's via het netwerk niet supported is?

Limits to using personal folders (.pst) files over LAN and WAN links
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:25:
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Via een GPO de AppData laten omleiden naar een servershare?
En heeft de gebruiker hier last van? Krijgt hij dan een compleet nieuwe AppData?
Zodat deze dus al zijn instellingen kwijt is. Of kopieert hij de huidige AppData dan gewoon naar
de server?
Lees je gewoon even in hoe Folder Redirection werkt en in te stellen is en vooral wat het vinkje "move content to new location" doet. ;)

Verder vind ik de TS onder de maat. Je laat niet merken wat je zelf al onderzocht en geprobeerd hebt (en of je dat uberhaubt gedaan hebt). Je hebt nu in ieder geval wat steekwoorden en tips om je probleem te tackelen. Mocht je er verder niet uitkomen, dan kun je gerust een nieuw topic aanmaken (mits dit voldoet aan de beleidsregels mbt eigen inzet). :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Dit topic is gesloten.