Ik heb waarschijnlijk een hele simpele vraag.
Maar ik heb een server 2008 R2 een terminal server 2008 R2.
En enkele clients die lokaal op hun werkstation inloggen en remote via de terminal server.
Nu wil het zo zijn dat wanneer ik inlog op de terminal server
en outlook open ik enkele ost en pst files niet kan benaderen
waardoor outlook niet start. Deze staan lokaal op het werkstation in AppData.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Via een GPO de AppData laten omleiden naar een servershare?
En heeft de gebruiker hier last van? Krijgt hij dan een compleet nieuwe AppData?
Zodat deze dus al zijn instellingen kwijt is. Of kopieert hij de huidige AppData dan gewoon naar
de server? Of zijn er betere oplossingen? Zoals in outlook aangeven dat de OST in
bijvoorbeeld Mijn Documenten moet worden gezet. (welke al naar de server wordt omgeleid)
Ik hoor graag of er misschien blogs of stappenplannen op internet beschikbaar zijn
voor een werkstation terminal server combinatie.
Of misschien een goede tip?
Maar ik heb een server 2008 R2 een terminal server 2008 R2.
En enkele clients die lokaal op hun werkstation inloggen en remote via de terminal server.
Nu wil het zo zijn dat wanneer ik inlog op de terminal server
en outlook open ik enkele ost en pst files niet kan benaderen
waardoor outlook niet start. Deze staan lokaal op het werkstation in AppData.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Via een GPO de AppData laten omleiden naar een servershare?
En heeft de gebruiker hier last van? Krijgt hij dan een compleet nieuwe AppData?
Zodat deze dus al zijn instellingen kwijt is. Of kopieert hij de huidige AppData dan gewoon naar
de server? Of zijn er betere oplossingen? Zoals in outlook aangeven dat de OST in
bijvoorbeeld Mijn Documenten moet worden gezet. (welke al naar de server wordt omgeleid)
Ik hoor graag of er misschien blogs of stappenplannen op internet beschikbaar zijn
voor een werkstation terminal server combinatie.
Of misschien een goede tip?