Ik denk dat we allemaal wel photoshop gebruiken om onze foto's te bewerken. Nu leek het mij wel eens interessant om te zien hoe de plaatjes eruit zagen toen ze uit de camera kwamen en hoe ze zijn geworden nadat ze door photoshop zijn gehaald.
Aangezien mijn foto in deze post nogal flets was mbt kleuren en ik ook nog last had van spiegeling van glas waar ik achter stond, heb ik redelijk wat zaken in photoshop moeten aanpassen.
- curves (zowel RGP als de 3 verschillende kleuren)
- color balance
- contrast/brightness
- foto gecloned naar 2e layer en 1 layer via smart sharpen scherper gemaakt
- dmv layer mask de tijger scherp gehouden en de achtergrond smooth (zoals hij was)
- achtergrond iets opgeschoond dmv cloning tool (takje rechts van tijger en blaadje bij de rug)
- met pipet de meest voorkomende kleur groen op de achtergrond uitgekozen en vervolgens met een brush (op 25%) over het gras gegaan
- zelfde gedaan alleen nu met de boom (dus bruine brush)
- nog wat kleine dodge & burn adjustments

klik voor groot
Al bij al een behoorlijke verbetering t.o.v. het origineel als je het mij vraagt.
Aangezien mijn foto in deze post nogal flets was mbt kleuren en ik ook nog last had van spiegeling van glas waar ik achter stond, heb ik redelijk wat zaken in photoshop moeten aanpassen.
- curves (zowel RGP als de 3 verschillende kleuren)
- color balance
- contrast/brightness
- foto gecloned naar 2e layer en 1 layer via smart sharpen scherper gemaakt
- dmv layer mask de tijger scherp gehouden en de achtergrond smooth (zoals hij was)
- achtergrond iets opgeschoond dmv cloning tool (takje rechts van tijger en blaadje bij de rug)
- met pipet de meest voorkomende kleur groen op de achtergrond uitgekozen en vervolgens met een brush (op 25%) over het gras gegaan
- zelfde gedaan alleen nu met de boom (dus bruine brush)
- nog wat kleine dodge & burn adjustments

klik voor groot
Al bij al een behoorlijke verbetering t.o.v. het origineel als je het mij vraagt.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y