Mensen, ik heb een 80x80x25 mm van uit een oude voeding gesloopt, waarom zitten daar maar 2 draadjes aan, en aan andere fans 3? is dat voor het toerental? en die stekkertjes die ik op m'n moederbord kan drukken, kan ik die halen bij de plaatselijke elektronica shop? kzat te denk aan voor-onder een 80x80x25 fan die koude lucht in de kast blaast en boven-achter een 80x80x25mm fan die de warme lucht wegblaast, suggesties?
search
Voor de rest, die dingen kan je in de winkel halen, of zel mee klooien (gele draad +12V zwarte is grond)
posities zijn wel goed
Voor de rest, die dingen kan je in de winkel halen, of zel mee klooien (gele draad +12V zwarte is grond)
posities zijn wel goed
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
Dat extra draadje is voor de diverse monitoring proggies!! Voor (onder) in en Achter (boven) uit is wel een goede oplossing ja!!Koop ipv die brakke voedingfan maar een delta MP/HP bij www.oc-shop.nl deze verplaatsen iets meer lucht!! en hebben ook 3 draadjes, als je een mobo monitor gebruikt!! Stekkers kan je daar ook bestellen maar ze worden al met de fans bijgeleverd!!Op maandag 19 maart 2001 16:34 schreef arjo_kamp het volgende:
Mensen, ik heb een 80x80x25 mm van uit een oude voeding gesloopt, waarom zitten daar maar 2 draadjes aan, en aan andere fans 3? is dat voor het toerental? en die stekkertjes die ik op m'n moederbord kan drukken, kan ik die halen bij de plaatselijke elektronica shop? kzat te denk aan voor-onder een 80x80x25 fan die koude lucht in de kast blaast en boven-achter een 80x80x25mm fan die de warme lucht wegblaast, suggesties?
Verwijderd
je kan die fan natuurlijk ook gewoon in een voedingstekker pluggen,
"blauw" komt overeen met "zwart" op je voedingstekker.
en "rood" komt overeen met "geel" op je voedingstekker.
(dan ga ik wel van 12V uit)
en die derde kabel is inderdaad voor het toerental
"blauw" komt overeen met "zwart" op je voedingstekker.
en "rood" komt overeen met "geel" op je voedingstekker.
(dan ga ik wel van 12V uit)
en die derde kabel is inderdaad voor het toerental
ik zie de maten er bij oc-shop er niet bij staan...... welk type moet ik hebben, en maakt delta niet heel veel geluid?