Freeze na mechanische trilling of schok

Pagina: 1
Acties:

• Aandekant
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-02 20:19
Ik zit met een erg vervelend probleem, namelijk dat m'n computer crasht na een kleine mechanische trilling. Als hij op een tafel staat is het nog maar genoeg om eens lichtjes op de tafel te kloppen. Het beeld blijft hangen en het geluid begint te falen. Uitzetten door de aan knop lang in te houden doet het niet altijd, de reset knop is de enige oplossing.
Hij staat nu al een tijdje op de grond zonder problemen, maar nu loopt m’n broertje er net tegen en nu is de prul weer uitgevallen. Ik ben het nu een beetje beu en zou het graag opgelost hebben voor mijn garantie verlopen is :P.
Wat zit er in?:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/24yxqx2.png

En nog een postville ssd, maar die is het niet want die heeft ook nog 4 maanden in m’n laptop gediend.
Ik verdenk zelf ofwel het moederbord ofwel het ram geheugen. Want met kleine tikjes tegen het ram kan je de fout veroorzaken.
Dus dacht ik door het ram te versteken er wel achter te kunnen komen welk ram latje of welk mobo slot het was, maar ik kreeg tegenstrijdige resultaten. :?

Nu vroeg ik mij af of er softwarematig te achterhalen is wat de crash juist veroorzaakt heeft?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

D4NG3R

kiwi

:)

Dit kan heel veel oorzaken hebben.. Kortsluiting, HDD die het niet leuk vind, componenten die niet goed aangesloten zitten en dus eventjes lostrillen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ik denk dat het je HDD is omdat die dingen klappen erg : ( vinden.
Of je moet een keer alle kabels aanduwen kan ook miss helpen
Succes nog he

• Aandekant
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-02 20:19
Oké bedankt, morgen eens de hdd uittrekken en op de ssd alleen draaien dan.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 21:27
Als je hem toch open hebt, druk vooral ook alle kabels even flink aan. Het lijkt mij wel plausibel dat zoiets veroorzaakt kan worden door bijvoorbeeld een voedingskabel of insteekkaart die er maar net in hangt.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-02 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mijn PC, toen ik hem net in elkaar zette, wou net alleen opstarten als je erop ramde, de 24 pins voedingsconnector zat niet goed vast :+
Alles lijkt inderdaad toch te wijzen op een slechte/gevoelige HDD en/of losse kabels. Goed checken dus :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1