Invoerrechten laptop bij bon op twee personen?

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik ga deze vakantie naar de VS en wil daar een laptop kopen omdat een stuk goedkoper is. Er zijn al zat topics geweest met dezelfde vraag over hoe dit gaat maar toch heb ik nog een vraag.

Volgens deze website kan ik een laptop van minder dan 430 euro zonder extra belastingen gewoon meenemen. Alleen de laptop die ik wil kopen is zo een 850 euro. Is het niet mogelijk om die 850 euro te worden laten betalen door twee personen (dus een bon op twee personen)? Dus 425 euro per persoon, je valt dan nog gewoon onder de 430 euro marge.

Of krijg je dan weer gezeik dat je moet uitleggen waarom je dit gedeeld moest kopen etc. ?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het blijft een aankoop van 1 product. Al koop je het met 100 mensen. De geldlimiet geld op het product, niet op wat ieder persoon uitgeeft.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:49

InFamous

excommunicado

Nee maar aan de andere kant als ze dan vragen om de waarde laat je toch de bon zien van 1 persoon? Of werkt dat zo niet? Ik ben noob op dit gebeuren dus...

Formerly known as Ragdoll

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

InFamous schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:22:
Nee maar aan de andere kant als ze dan vragen om de waarde laat je toch de bon zien van 1 persoon? Of werkt dat zo niet? Ik ben noob op dit gebeuren dus...
Dit is belasting omzeiling en dus wettelijk strafbaar? Laten we ons maar niet bezig gaan houden met illegale praktijken op GoT.

Edit: Daarnaast word de waarde opgezocht, en echt niet van de bon gehaald..

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 15-07-2011 18:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

In België (en vermoedelijk heel Europa) kan je wel degelijk een eigendom delen door 2 personen, daarvoor moet je zelfs niet eens getrouwd zijn. Gewoon bij de belasting die eigendom laten registreren. Alleen zal het je niet helpen aangezien dan de belastingskosten ook door 2 worden gedeeld.
Zoals D4NG3R al aangeeft gaat het om de werkelijke waarde.

Een eventuele mogelijkheid om er goedkoper van af te komen is dat je het laat versturen door een koerier als cadeau. Dat is dan een vast percentage die ze aanreken en die durft wel eens lager te zijn dan import.

En dan zijn er natuurlijk ook de klassieke fraude trucjes. Proberen te bewijzen dat je deze al had bij je vertrek, 2e hands kopen (met aankoop bewijs natuurlijk) en de rest van het bedrag in het zwart betalen, ... Maar al die trucjes zijn natuurlijk niet zonder gevaar. ;)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Verwijderd

De vrijstelling is per persoon en je kunt echt niet aankomen met het verhaal dat deze laptop eigendom is van 2 personen. Degene die hem invoert moet het betalen.

Maar met een beetje creativiteit en flexibiliteit kun je een heel eind komen. Zal ik maar niet vertellen want dan worden sommigen hier boos.

Laten versturen gaat je (1) heel veel geld kosten en (2) heeft tot gevolg dat je vrijwel zeker over hey hele bedrag rechten/BTW moet betalen.

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Het is niet mijn bedoeling om de belasting te omzeilen maar soms zijn er nou eenmaal aparte regels waar door het op een net iets andere manier wel kan/mag.
Maar de belasting is dus gewoon per product waarde. Dan heb ik hier mijn antwoord gevonden, bedankt :).

Verwijderd

En om te voorkomen dat hier verder wordt gediscussieerd over het omzeilen van de importbelasting doe ik hier even preventief een slotje op :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.