Studentenkorting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.721 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-04 15:07
Beste lezers,

Over een paar dagen ga ik een MacBook Pro 15 inch 2,0 i7 kopen. Deze ga ik voornamelijk met mijn studie op het Grafisch Lyceum gebruiken. Helaas kom ik nog niet voor de studentenkorting in aanmerking. Ik ben nog geen 18 en de opleiding die ik ga volgen is MBO. Helaas..

Nu komt mijn zus wel in aanmerking voor de studentenkorting alleen woont zij in Maastricht, wat vanuit mijn woonplaats ver rijden is.

Is er misschien een oplossing zodat ik toch nog mijn MacBook met studentenkorting kan halen? Is het misschien mogelijk dat ze mij een kopie van haar studentenpas op stuurt? Of staat daar een foto op? Vragen ze daar überhaupt wel naar bij een Apple Reseller?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Lijkt me wel dat ze naar een OV-pas/inschrijving vragen en dat daar dan een
een bijpassende bankpas/ID voor bij moet zitten. Weet er ook het fijne niet van,
weet wel dat als je het via Surfspot koopt, met korting, je dan enkel in moet
loggen met je account en daarvanuit kunt kopen, misschien is dat een optie?
Immers kan zij daar een account aanmaken als ze dat al niet heeft, maar of
de korting identiek is? I dunno. Zat er zelf (ook) naar te kijken.

https://www.surfspot.nl/apple

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 15-07-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:29

g0tanks

Moderator CSA
Ik weet niet hoe het bestelproces werkt, maar kan je gewoon niet je zus het laten bestellen en laten afleveren op jouw adres?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 15:02

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb mijn iMac bij een Premium Reseller gekocht... Ik heb betaald, mijn vrouw heeft haar studentenpas van de universiteit laten zien...

Ze hebben van haar kaart een kopie gemaakt en van mijn paspoort. Werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Erna werd zelfs nog software extra aangeboden met studentenkorting als ik die ook zou kopen.

Denk wel dat je zus erbij moet zijn, dus je moet het samen kopen. Maar ach, voor de korting kun je heen en weer reizen :).

Misschien als je in de apple store online koopt via de studentenwinkel dat je alleen kopie moet opsturen...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Volgens mij kun je als MBO scholier terecht bij Slim.nl
Vanuit daar kun je naar de Apple store die dan misschien wel dezelfde prijzen hanteert.
Weet ik niet zeker, maar het proberen waard! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04 14:18

Saven

Administrator

zet gewoon op de naam van je zus ofzo en laat het inderdaad bij jou afleveren? niks mis mee toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florissant
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb net om slim.nl gekeken en daar is het inderdaad mogelijk om ook als MBO student een MacBook met korting te kopen!
Ik kan hem inderdaad ook nog gewoon via de Apple site op de naam van mijn zus bestellen, maar heb ik dan ook niet iets van identificatie nodig?
Verder wil ik hem eigelijk liever in de winkel kopen.. Jullie kennen zelf het gevoel misschien ook wel, je wilt hem zo snel mogelijk hebben! Om naar Maastricht te reizen is voor mij echt geen optie, 40 euro voor een treinkaartje vind ik absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-04 21:55
Ik heb ooit eens via een link van de TU Delft een MBP besteld bij Apple omdat ik daar meer korting kreeg. Ik zat toen op de HvA. Er is nooit ergens naar gevraagd, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346574

Ik wilde laatst ook een MBP bestellen in de Apple shop met studenten korting maar kwam niet in aanmerking (ben wel ingeschreven bij een HBO opleiding maar nog geen 18). Er staat wel bij dat het mogelijk is dat je je moet identificeren en moet aan kunnen tonen dat je in aanmerking komt. Volgens mij gebeurd het niet vaak dus bestellen via je zus is dan gewoon een prima optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhrgamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-01 14:17
je kan de macbook het beste gewoon online bestellen op apple.nl

Ik ben zelf ook een 17 jarige student die volgend jaar gaat studeren dus was ook bang dat ik niet voor de korting in aanmerking zou komen.

Ik heb maandag een MBP 15 inch besteld op de apple online store en ik heb nul maar dan ook nul controle gehad of ik wel een student was of dergelijke.

kreeg vandaag de verzendbevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En het is ook nog vakantie... Dan is het toch tijd om eens een lekker middagje naar je zus te gaan? Kun je weer even bijkletsen én je MacBook Pro ophalen... Wie wil dat nou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410594

Ik ben ook 17 en heb hem ook met het oog op mijn studie gekocht bij slim.nl
Erg makkelijk met bij mij een korting van 100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Als student bij 't GL(R/A/U) krijg je juist studentenkorting bij Apple, gewoon over de telefoon bestellen en zeggen dat je van 't GL(R/A/U) komt, anders kan je deze link gebruiken: http://aoc.glr.nl/ Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 09:24

Osxy

Holy crap on a cracker

Ook met MBO kan je bij resellers gewoon studenten korting krijgen voor zover mij bekend is.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-04 14:41
Bij resellers kan je gewoon studentenkorting krijgen op vertoon van je studentenkaart, ook MBO (bij ons in elk geval wel!)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Klopt, alleen dat is volgens mij maar de gewone 6% toch (ROC)? Apple On Campus korting is meer 12% ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb destijds bij bestelling van mijn 15" MBP op Apple.nl geen controle gekregen, gewoon studentenshop aanklikken. Desnoods vul je de voornaam van je zus in mochten ze het e.e.a. willen zien toch?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florissant
Ik heb alleen geen studentenkaart, dat is een beetje het probleem!
Ik heb nu 2 keuzes:

1: Ik ga met een vriend van mij naar een Apple Reseller en koop hem voor € 1.644,58 (incl. studentenkorting)
2: Ik koop het via de link van fr3z en betaal € 1.538,67 dat scheelt dus €100,-.

Hoe kan het trouwens dat het daar 100 euro scheelt?
Ik zit alleen met de levertijd, hoe lang duurt het ongeveer om hem te ontvangen? Ik zou hem namelijk graag willen hebben voordat ik op vakantie ga. Over 2 weken.

Heel erg bedankt voor jullie tips! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Dat heeft met de kortingspercentages van opleidingen te maken, Grafisch Lyceum heeft andere percentages omdat zij Apple On Campus hebben. De levertijd ligt aan de samenstelling die jij kiest. Als je het basismodel kiest ontvang je hem meestal sneller doordat ze die op voorraad hebben, ik zou als ik jou was wel voor het hoge resolutie scherm gaan. Werkt een stuk fijner met de programma's die je gaat gebruiken (of al gebruikt). Maar als je hem begin volgende week of dit weekend nog bestelt zal hij zeker wel binnen zijn voordat je op vakantie gaat.

Ps. welk Grafisch Lyceum ga je heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florissant
Over dat High resolution scherm heb ik verschillende dingen gehoord.. De ene zegt dat je het verschil niet erg ziet, de ander zegt van wel.. Worden die Mac's gewoon vanuit Nederland geleverd?

Ik ga naar het Grafisch Lyceum in Utrecht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we je gaan helpen met het krijgen van korting, als je daar eigenlijk geen recht op hebt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.