Sitecom WL330 aansluiten op kpn experiabox

Pagina: 1
Acties:

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:46
Ik maak gebruik van het internet van de buren (ja, met toestemming) en heb vanwege het matige bereik een range extender van sitecom erbij gezet. Nu krijg ik de extender niet verbonden met de kpn router.

Mijn eerste vraag is of het mogelijk is om deze extender te configureren zonder utp kabel? Momenteel heb ik even geen kabel en probeer het zonder maar helaas nog steeds zonder resultaat (of je moet de ergernis als resultaat rekenen)

De kpn router heeft ip 192.168.2.1
De extender heeft standaard ip 192.168.0.234

Wat ik heb geprobeerd:
Bij basic settings Mode: universal repeater, band 2.4Ghz MainESSID naam gegeven en kanaal =5 zoals ook op de router van KPN.
Site survey uitgevoerd en de kpn router geselecteerd. Bij encryption staat TKIPAES en authentication mode WPA1PSKWPA2PSK. Uiteraard ook nog op apply geklikt.

Bij Advanced settings het volgende gekozen/ingevuld:
Encryption: WPA pre-shared key
Unicast Cipher Suite: WPA2(AES)
Pre-shared key format: Passfrase key
Pre-shared key: het wachtwoord van de router (exact met hoodletters etc.)
Geklikt op apply

Bij Toolbox:
password heb ik zo gelaten

IP management staat standaard op
IP adress: 192.168.0.234
IP subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.0.1
DHCP: enable

Ik heb gelezen dat ik bij default gateway het ip van de router moet opgeven, 192.168.2.1. Als ik dat doe krijg ik de melding "ip adress and default Gateway must be in one subnet". Als ik vervolgens het ip adress van de extender wil aanpassen naar 192.168.2.234 krijg ik de melding "DNS ip adress is invalid. Valid range is 1.0.0.1 to 223.255.255.254. Zodra ik de DHCP uitzet dan worden de instellingen wel geaccepteerd.

Nu kan ik de extender wel zien als ik naar netwerk zoek, maar ik krijg geen toegang meer tot het menu van de extender

Wat doe ik verkeerd? Heeft het echt te maken met het feit dat ik zonder kabel werk of heb ik een instelling verkeerd gezet?.

- edit - typefout aangepast ip adres.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:10
Het lijkt mij iig dat je slechts 1 DHCP moet hebben, in jou geval de KPN box. Dan kan je de extender opnemen in hetzelfde subnet (192.168.2.xxx). Daarna zou je de extender gewoon moeten kunnen bereiken op het 192.168.2.xxx ip dat je ingesteld hebt.

Desktop | Server | Laptop

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Met kabel is het geen repeater ("extender") meer maar gewoon een wireless Access Point, wat geeft hij aan op de Home pagina? Verbonden?

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

lees nog even goed door wat je in je instellingen hebt staan, en wat je hier post,

want een ip adres 192.168.0.324 kan ik me moeilijk voorstellen.

Verder zou ik zeggen, nee, als je in het menu van je extender kunt komen, kan het zo werken,

spit de handleiding nog eens grondig door,

en met ^^

Je moet de extender in hetzelfde subnet zetten als waarin de KPN modem ip adressen uitdeelt
(zet hem alleen buiten de DHCP scope)

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:46
Het probleem is opgelost. Met een kabel tussen de laptop en de extender kon ik er wel inkomen. De beveiliging bleek het echte probleem te zijn. Ik dacht dat het WPA moest zijn maar het bleek TKIP te zijn. bedankt voor de reacties.