Ik maak gebruik van het internet van de buren (ja, met toestemming) en heb vanwege het matige bereik een range extender van sitecom erbij gezet. Nu krijg ik de extender niet verbonden met de kpn router.
Mijn eerste vraag is of het mogelijk is om deze extender te configureren zonder utp kabel? Momenteel heb ik even geen kabel en probeer het zonder maar helaas nog steeds zonder resultaat (of je moet de ergernis als resultaat rekenen)
De kpn router heeft ip 192.168.2.1
De extender heeft standaard ip 192.168.0.234
Wat ik heb geprobeerd:
Bij basic settings Mode: universal repeater, band 2.4Ghz MainESSID naam gegeven en kanaal =5 zoals ook op de router van KPN.
Site survey uitgevoerd en de kpn router geselecteerd. Bij encryption staat TKIPAES en authentication mode WPA1PSKWPA2PSK. Uiteraard ook nog op apply geklikt.
Bij Advanced settings het volgende gekozen/ingevuld:
Encryption: WPA pre-shared key
Unicast Cipher Suite: WPA2(AES)
Pre-shared key format: Passfrase key
Pre-shared key: het wachtwoord van de router (exact met hoodletters etc.)
Geklikt op apply
Bij Toolbox:
password heb ik zo gelaten
IP management staat standaard op
IP adress: 192.168.0.234
IP subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.0.1
DHCP: enable
Ik heb gelezen dat ik bij default gateway het ip van de router moet opgeven, 192.168.2.1. Als ik dat doe krijg ik de melding "ip adress and default Gateway must be in one subnet". Als ik vervolgens het ip adress van de extender wil aanpassen naar 192.168.2.234 krijg ik de melding "DNS ip adress is invalid. Valid range is 1.0.0.1 to 223.255.255.254. Zodra ik de DHCP uitzet dan worden de instellingen wel geaccepteerd.
Nu kan ik de extender wel zien als ik naar netwerk zoek, maar ik krijg geen toegang meer tot het menu van de extender
Wat doe ik verkeerd? Heeft het echt te maken met het feit dat ik zonder kabel werk of heb ik een instelling verkeerd gezet?.
- edit - typefout aangepast ip adres.
Mijn eerste vraag is of het mogelijk is om deze extender te configureren zonder utp kabel? Momenteel heb ik even geen kabel en probeer het zonder maar helaas nog steeds zonder resultaat (of je moet de ergernis als resultaat rekenen)
De kpn router heeft ip 192.168.2.1
De extender heeft standaard ip 192.168.0.234
Wat ik heb geprobeerd:
Bij basic settings Mode: universal repeater, band 2.4Ghz MainESSID naam gegeven en kanaal =5 zoals ook op de router van KPN.
Site survey uitgevoerd en de kpn router geselecteerd. Bij encryption staat TKIPAES en authentication mode WPA1PSKWPA2PSK. Uiteraard ook nog op apply geklikt.
Bij Advanced settings het volgende gekozen/ingevuld:
Encryption: WPA pre-shared key
Unicast Cipher Suite: WPA2(AES)
Pre-shared key format: Passfrase key
Pre-shared key: het wachtwoord van de router (exact met hoodletters etc.)
Geklikt op apply
Bij Toolbox:
password heb ik zo gelaten
IP management staat standaard op
IP adress: 192.168.0.234
IP subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.0.1
DHCP: enable
Ik heb gelezen dat ik bij default gateway het ip van de router moet opgeven, 192.168.2.1. Als ik dat doe krijg ik de melding "ip adress and default Gateway must be in one subnet". Als ik vervolgens het ip adress van de extender wil aanpassen naar 192.168.2.234 krijg ik de melding "DNS ip adress is invalid. Valid range is 1.0.0.1 to 223.255.255.254. Zodra ik de DHCP uitzet dan worden de instellingen wel geaccepteerd.
Nu kan ik de extender wel zien als ik naar netwerk zoek, maar ik krijg geen toegang meer tot het menu van de extender
Wat doe ik verkeerd? Heeft het echt te maken met het feit dat ik zonder kabel werk of heb ik een instelling verkeerd gezet?.
- edit - typefout aangepast ip adres.