Sinds jaar een dag heb ik op mijn Windows XP systeem ingesteld dat na 10 minuten van inactiviteit het beeldscherm wordt uitgeschakeld, zodat de monitor in slaapstand kan. In principe werkt dit aardig alleen heb ik sinds een aantal maanden last van een raar fenomeen. Zodra de pc inactief is voor een bepaalde periode dan gaat op een goed moment het scherm op zwart maar binnen de seconde komt het scherm weer tevoorschijn. Dit gebeurt alleen na inactiviteit. Het lijkt er dus op dat de pc de monitor wilt uitschakelen, maar dan gelijk weer aanspringt. Dit doet de pc een paar keer voordat het beeldscherm daadwerkelijk wordt uitgeschakeld en de monitor in slaapstand terecht komt. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn monitor lag, maar die heb ik onlangs vervangen (vanwege andere redenen) en met het nieuwe scherm heb ik hetzelfde 'probleem'. Het lijkt dus aan mijn pc/videokaart te liggen. Iemand een idee?
Drivers geupdate van je videokaart? Over welke videokaart hebben we het hier?
Heb je zelf al wat getest of iets? Graag wat meer info.
Anoniem: 379651
Ik zou bijna zeggen - dan besluit Windows dat je PC inactief was... en komt meteen op die beslissing terug. Is het aantal keer dat nodig is alvorens hij daadwerkelijk op zwart gaat stabiel? Als in, iedere keer na 3 pogingen?
Of... zit daar variatie in. Ik ga bijna denken aan een muisprobleem eigenlijk. Als in - spontane muis jitter/ruis. Maar goed, dat is maar een vaag idee. Voor de lol, probeer het echter eens, andere muis/keyboard.
Of... zit daar variatie in. Ik ga bijna denken aan een muisprobleem eigenlijk. Als in - spontane muis jitter/ruis. Maar goed, dat is maar een vaag idee. Voor de lol, probeer het echter eens, andere muis/keyboard.
Drivers zijn up to date! Het gaat om een GeForce 8600GT.barry457 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:26:
Drivers geupdate van je videokaart? Over welke videokaart hebben we het hier?
Wat heb ik getest heb is 'timen', maar op zich is de suggestie van andere muis/toetsenbord geen slecht idee. Dat zal ik straks ook eens doen. Verder nog ideeën?
Trek voor de gein gewoon es je toetsenbord en muis eruit en kijk dan of hij het nog steeds doet.bart1074 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:34:
[...]
Drivers zijn up to date! Het gaat om een GeForce 8600GT.
Wat heb ik getest heb is 'timen', maar op zich is de suggestie van andere muis/toetsenbord geen slecht idee. Dat zal ik straks ook eens doen. Verder nog ideeën?
Het lijkt er inderdaad op dat mijn muis de oorzaak is. Nu vervangen voor een andere muis, en lijkt het probleem verholpen. Is er nog iets aan te doen, aangezien de andere muis mijn voorkeur heeft? Of is het echt een kwestie van muis vervangen of leven met het 'probleem'?kaos- schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:40:
[...]
Trek voor de gein gewoon es je toetsenbord en muis eruit en kijk dan of hij het nog steeds doet.
Muis op z'n kop neerleggen bij inactiviteit?bart1074 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:02:
[...]
Het lijkt er inderdaad op dat mijn muis de oorzaak is. Nu vervangen voor een andere muis, en lijkt het probleem verholpen. Is er nog iets aan te doen, aangezien de andere muis mijn voorkeur heeft? Of is het echt een kwestie van muis vervangen of leven met het 'probleem'?
Het lijkt net alsof je muis dus gewoon extra gevoelig is waardoor bij de geringe beweging de sensor al een signaal doorstuurt.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Is het niet mogelijk om de muis überhaupt uit te sluiten. Daarmee bedoel ik dat je instelt dat je de computer niet actief krijgt met de muis na inactiviteit.SacreBleu schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:29:
[...]
Muis op z'n kop neerleggen bij inactiviteit?
Het lijkt net alsof je muis dus gewoon extra gevoelig is waardoor bij de geringe beweging de sensor al een signaal doorstuurt.
Muis schoonmaken. Zou ik eerst eens proberen. Maak gewoon die muis waarbij het probleem wel aanwezig is gewoon eens goed schoon.bart1074 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:02:
[...]
Het lijkt er inderdaad op dat mijn muis de oorzaak is. Nu vervangen voor een andere muis, en lijkt het probleem verholpen. Is er nog iets aan te doen, aangezien de andere muis mijn voorkeur heeft? Of is het echt een kwestie van muis vervangen of leven met het 'probleem'?
Muis schoongemaakt, andere muis geprobeerd en volledig nieuwe muis geprobeerd. Alle drie geven meestal 1x het probleem dat ze het beeldscherm weer activeren op het moment dat de computer de opdracht geeft het beeldscherm uit te schakelen. De volgende keer (dus 10min later) dat de computer de opdracht geeft het beeldscherm uit te schakelen, gaat het meestal wel goed. Ligt dit wel aan de muis?Anoniem: 379651 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:46:
[...]
Muis schoonmaken. Zou ik eerst eens proberen. Maak gewoon die muis waarbij het probleem wel aanwezig is gewoon eens goed schoon.
Als ik de muis uit de usb-poort trek, lijkt het wel gewoon te werken. Kennelijk is het iets softwarematigs i.c.m. de muis. Althans dat is mijn conclusie. Hebben jullie enig idee of dit is te controleren / aan te passen?
[ Voor 14% gewijzigd door bart1074 op 20-07-2011 15:27 ]
USB poort schoonmaken. Of muis in andere poort proberen. Of andere muis driver proberen. Als je nu die van Windows gebruikt probeer dan eens de fabrikant eigen drivers.bart1074 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:52:
[...]
Muis schoongemaakt, andere muis geprobeerd en volledig nieuwe muis geprobeerd. Alle drie geven meestal 1x het probleem dat ze het beeldscherm weer activeren op het moment dat de computer de opdracht geeft het beeldscherm uit te schakelen. De volgende keer (dus 10min later) dat de computer de opdracht geeft het beeldscherm uit te schakelen, gaat het meestal wel goed. Ligt dit wel aan de muis?
Als ik de muis uit de usb-poort trek, lijkt het wel gewoon te werken. Kennelijk is het iets softwarematigs i.c.m. de muis. Althans dat is mijn conclusie. Hebben jullie enig idee of dit is te controleren / aan te passen?
Pagina: 1