Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop boot niet meer na installatie hackintosh

Pagina: 1
Acties:

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 19:06
Hallo,

Ik heb vanmiddag geprobeert om Mac OS X op m'n laptop te installeren, maar dit is niet gelukt. Nu heb ik heel Mac OS X van m'n hardeschijf gegooid en sindsdien wil m'n laptop niet meer opstarten. Ik krijg de melding: boot0: error. De laptop start wel op vanaf m'n Windows 7 cd, maar niet vanaf m'n hardeschijf. De hardeschijf is nog in orde en er staat ook nog gewoon Windows op.

Groetjes Danny

Het gaat om een Acer Aspire 8930G

[ Voor 4% gewijzigd door Danny96 op 15-07-2011 14:10 ]

Dannybuurmans.nl/

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Even via de Windows 7 dvd de herstelconsole open en deze een herstelactie op het booten uit laten voeren zou volgens mij voldoende moeten zijn. Zo te lezen heb je het MBR overschreven, die moet je weer even terug zien te krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Rupie op 15-07-2011 14:15 ]

Desktop | Server | Laptop

• Danny96
Rupie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:15:
Even via de Windows 7 dvd de herstelconsole open en deze een herstelactie op het booten uit laten voeren zou volgens mij voldoende moeten zijn. Zo te lezen heb je het MBR overschreven, die moet je weer even terug zien te krijgen.
Hoe zou ik dit moeten doen, de herstelconsole openen? Hij gaat direct naar de setup van Windows.

Dannybuurmans.nl/

• Rupie
http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html

Eventueel kan je daar ook de Neosmart recovery iso voor gebruiken. Deze kan je hier vinden

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Is min of meer de bedoeling. Nadat je je taal en toetsenbord layout hebt gekozen, krijg je een venster met de knop "Install Now" of "Nu Installeren". Onderaan dat zelfde venster heb je een link "Repair your computer" of "Deze computer herstellen". Als je daarop klikt, krijg je een aantal opties. Je kan Windows zelf laten zoeken, of manueel aan de slag gaan.

Bijvoorbeeld: http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html

Yes, but no.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Gewoon je MBR repareren.

• Danny96
Ik heb heel de bovenste optie niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/44121d1262006739-advanced-boot-options-advanced_boot_options.jpg

En dan gaat ie direct naar de installatie van windows 7.

Dannybuurmans.nl/

• Rupie
Hoe ben je bij dat scherm terecht gekomen? Je boot vanaf de DVD en je werkt vanuit de herstelconsole die op de DVD staat. Dat scherm wat jij hebt krijg je via F8 ofzo?

• Danny96
Rupie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:42:
Hoe ben je bij dat scherm terecht gekomen? Je boot vanaf de DVD en je werkt vanuit de herstelconsole die op de DVD staat. Dat scherm wat jij hebt krijg je via F8 ofzo?
Ja als ik de laptop zonder Windows dvd boot krijg ik direct de error: "boot0: error." zonder ook maar iets van windows te zien. Als ik dan met windows DVD boot ga ik gelijk naar dit scherm: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mYEpD.jpg.

Als ik F8 ingedrukt houd met het booten ga ik naar dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fWpV0.jpg

Ik hoor net van iemand dat ik m'n laptop dus moet gaan formatteren en Windows opnieuw moet installeren.. :|

[ Voor 8% gewijzigd door Danny96 op 15-07-2011 14:50 ]

Dannybuurmans.nl/

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:21

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Foto één,

Je kiest gewoon de HDD waar je OS opstaat en dan kies je voor herstel en niet voor instaleren op het voglende scherm.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Blijkbaar hebben sommige Windows 7 DVD's, vooral die van OEM leveranciers (zoals Acer), geen hersteloptie. Je kan echter wel in Windows 7 (of op een andere pc met Win7) een repairdisc maken:

http://answers.microsoft....88-4592-83f7-7bdd677063a1

Maar snap je nu eigenlijk wel waarom je deze foutmelding krijgt? Ik begrijp dat je OSX op een aparte partitie hebt willen installeren? Want anders zou je Windows install namelijk al weg zijn.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Danny96
Joindry schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:54:
Foto één,

Je kiest gewoon de HDD waar je OS opstaat en dan kies je voor herstel en niet voor instaleren op het voglende scherm.
Ik selecteerde de hdd waar m'n OS op staat en drukte op volgende, nu is ie doodleuk windows aan het installeren.
Nou ik laat 'm maar ff installeren kijken waar 't tot uitloopt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Danny96 op 15-07-2011 14:57 ]

Dannybuurmans.nl/

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:41
Danny96 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:56:
[...]

Ik selecteerde de hdd waar m'n OS op staat en drukte op volgende, nu is ie doodleuk windows aan het installeren.
Je bent ook veel te ver, in het begin moet je kiezen voor Uw computer herstellen (in het klein, in het blauw, linksonderin.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:08

weebl

YARR!

Danny96 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:49:

Ik hoor net van iemand dat ik m'n laptop dus moet gaan formatteren en Windows opnieuw moet installeren.. :|
Haha, sorry hoor, maar wat dacht je toen je Mac OSX ging installeren? Dat dat zo makkelijk is dat alles wel heel blijft/terug te draaien is. Hackintosh en dat soort praktijken vereist nogal wat kennis. Wellicht had je je beter eerst wat meer in moeten lezen over hoe je het moet installeren.

Inderdaad, formateren is ws. de enige optie.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Wat een onzin, alleen zn bootloader zit verkeerd.. Maar het is nu waarschijnlijk toch te laat..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Danny96
maarud schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:57:
[...]

Je bent ook veel te ver, in het begin moet je kiezen voor Uw computer herstellen (in het klein, in het blauw, linksonderin.
Maar hoe kan ik veel te ver zijn als dit het eerste scherm is wat ik krijg? :-(

Dannybuurmans.nl/

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:41
Danny96 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:58:
[...]

Als dit écht het eerste scherm is (ben ik nog nooit tegengekomen, maar goed) dan moet je zorgen dat je een andere windows 7 schijf hebt. Desnoods download je er een, je gebruikt toch alleen maar voor het herstellen van de bootloader.

Het hoeft nog niet te laat te zijn, als je niet hebt geformatteerd maakte hij gewoon een 2e windowsinstallatie.

• Joindry

Joindry

maarud schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:00:
[...]

Als dit écht het eerste scherm is (ben ik nog nooit tegengekomen, maar goed) dan moet je zorgen dat je een andere windows 7 schijf hebt. Desnoods download je er een, je gebruikt toch alleen maar voor het herstellen van de bootloader.

Het hoeft nog niet te laat te zijn, als je niet hebt geformatteerd maakte hij gewoon een 2e windowsinstallatie.
idd, gewoon een tweede desnoods, en met wat geluk kan je dan de brakke 1e eraf gooien. niet formateren, das echt je last resort, ik heb geen format gedaan sinds windows 98.

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Danny96 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:58:
[...]

Oh, komaan, ik heb dit vroeger ook al wel eens voorgehad, toen ik voor de zoveelste keer Linux eens wou proberen. Ik kon er toch niet aan wennen en knikkerde het eraf, met als resultaat dat er niets meer bootte.

Ik zocht wat links en rechts en kwam deze termen tegen 'fix mbr'.

Even googlen: http://www.ehow.com/how_4836283_repair-mbr-windows.html
En wat stappen later stond ik terug op m'n desktop. Toch niet moeilijk?

Je komt je signature niet na ;)

• Danny96
PixelShooter schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:02:
[...]

Oh, komaan, ik heb dit vroeger ook al wel eens voorgehad, toen ik voor de zoveelste keer Linux eens wou proberen. Ik kon er toch niet aan wennen en knikkerde het eraf, met als resultaat dat er niets meer bootte.

Ik zocht wat links en rechts en kwam deze termen tegen 'fix mbr'.

Even googlen: http://www.ehow.com/how_4836283_repair-mbr-windows.html
En wat stappen later stond ik terug op m'n desktop. Toch niet moeilijk?

Je komt je signature niet na ;)
Ik krijg dus heel stap 2 niet. Ik denk heel goed na over het domme dat ik zeg :+
Ik laat 'm nu ff Windows installeren en zal daarna een andere Windows dvd proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Danny96 op 15-07-2011 15:06 ]

Dannybuurmans.nl/

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, als je windows nu over je oude install heen laat installeren, dan is je probleem natuurlijk weg, want die installeert een bootloader tijdens de installatie. Dan krijg je dus een windows install waarbij je nog steeds je geinstalleerde programma's op je schijf hebt staan, alleen herkent windows ze niet als zodanig. Sommige zullen het dan nog wel doen, andere niet.

• Joindry

Joindry

MaximusTG schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:11:
Ja, als je windows nu over je oude install heen laat installeren, dan is je probleem natuurlijk weg, want die installeert een bootloader tijdens de installatie. Dan krijg je dus een windows install waarbij je nog steeds je geinstalleerde programma's op je schijf hebt staan, alleen herkent windows ze niet als zodanig. Sommige zullen het dan nog wel doen, andere niet.
Idd de troep die is opgeslaan onder een gebruiker ben je meestal kwijt, als je alles onder admin deed zonder paswoorden of gebruikersaccounts zal je veel minder kwijt zijn.
Iig, het is minder erg dan je zou denken.

• Rupie
Danny96 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:05:
[...]

Ik laat 'm nu ff Windows installeren en zal daarna een andere Windows dvd proberen.
Zoals ik al eerder zei kun je deze iso gebruiken. Die heeft bij mij al diverse keren het MBR kunnen herstellen.

Pagina: 1