Autoradio Jack of Tulp kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suprel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-04-2021
Misschien niet helemaal het forum voor autoradio's maar ik denk dat de meeste hiervan wel verstand hebben. Ik kan er namelijk niet heel veel over vinden. Het volgende:

Ik wil mijn iPod aansluiten op de autoradio. Is dit beter om met een Jack-Jack kabel of om met een Jack-Tulp kabel te doen?

Of maakt het niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat ligt er aan welke aansluiting je radio heeft. De mijne heeft een iPod-aansluiting in de armsteun, dus ik gebruik jack-jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:28
XeNeRgY schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:08:
Dat ligt er aan welke aansluiting je radio heeft. De mijne heeft een iPod-aansluiting in de armsteun, dus ik gebruik jack-jack.
Als je auto een iPd-aansluiting heeft zou ik gewoon die kabel gebruiken, dan kan je je iPod bedienen met de autoradio. Of bedoel je een aux-aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-05 18:32
Als je vaak in en uit wil pluggen is jack het beste, wil je het snoertje laten zitten kan tulp ook prima. Maar het is inderdaad maar net welke aansluitingen je beschikbaar hebt. Kwalitatief zul je er niet zo snel verschil tussen merken, zeker in een relatief lawaaierige omgeving als een auto niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suprel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-04-2021
@maarud Nee autoradio heeft geen iPod aansluiting (is nogal oude autoradio).

@Invisible_man
Mijn autoradio heeft beide aansluitingen. Een Tulp (rood & wit) aansluiten en een Aux aansluiting (licht blauw). Ze zitten beide aan de achterkant, dus ik wil de kabel gewoon laten zitten. Ik dacht dat een Tulp aansluiting iets beter was. Maar ik denk dat ik dan gewoon een Jack-Jack kabeltje koop.

In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:28
Het maakt niet uit want je gaat uiteindelijk toch naar jack. Besides, zijn de tulpaansluitingen niet voor een versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bedoel inderdaad 'aux'. Wordt als iPod aansluiting verkocht, maar je kunt deze niet bedienen aan het stuur helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:18
Ik weet niet hoe oud de radio is, en welk merk, maar vaak worden er ook jacks gebruikt om afstandbedieningen mee aan te sluiten. Dat je het daar niet mee verwart. Als er aux bij staat zal het wel in orde zijn, maar dat kan ik niet zien vanaf hier :P . Het zou ook nog zomaar kunnen dat de tulpingangen alleen maar werken in combinatie met een cdwisselaar. :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:23

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Die Aux is meestal voor handsfreekits enzo ofwel cd lader, meestal ook meerder pinnen in om de radio te latne weten dat er iets op is aangesloten :D

Merk en type radio aub, misschien kunnen we dan beter helpen :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 17:12

Fordox

00101010

uiteindelijk werken beide stekkers hetzelfde. alleen is de vorm anders, dus het is maar wat je het beste ligt. ik moet wel zeggen dat gewone kabels denk ik goedkoper zijn dan converter kabels

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1