[VB6] Wel kleuren in designer, slecht grayscale in run

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 08:22
Ik heb een VB6 applicatie, waarin ik labels heb die ik een groene kleur heb gegeven (van standaard palet). In de designer laat ie de tekst mooi groen zien. Zodra ik de ocx run, dan laat ie de tekst in het grijs zien.

Ik heb de kleur ook al veranderd naar groen uit de systemkleuren, nog steeds grijs in run.
Ook heb ik geprobeerd om het werkend te krijgen door in het programma met RGB de kleur op groen te zetten, maar nog steeds laat hij alleen maar grijze tekst zien.

Is er misschien een dll die ik mis, of een grayscale optie die ik aan of uit moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 12:09

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Je zegt:
Zodra ik de ocx run

Mag ik dan aannemen dat je een UserComponent hebt gemaakt?
Een usercomponent kan de vervelende eigenschap hebben dat het de "ForeColor" propertie overneemt.
Je zal dus even iets meet info moeten geven.

Hoe heb je je object gemaakt?
Wat doet het?
Heb je hem in een form geplakt en run je de .exe?
Waarom in godsnaam VB6? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Waarom VB6, omdat de klant dat wil, ze willen geen geld uitgeven om visual studio te kopen.

Het is een ocx die in RsView (scada pakket) gebruikt wordt. De user interface is door iemand anders gemaakt, die had geen tijd om de hele ocx af te maken, dus dat mag ik doen.
Het is een form met daarop enkele textboxen. Ik haal gegevens op uit een sql database en die zet ik in de textboxen. Meer is het niet.

Ik plak hem in RsView. Als ik het project debug start ie internet explorer en laat hem daarop zien. Hierin zie ik grijze teksten. In RsView zie ik ook grijze teksten. De .exe wordt niet gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Britske op 15-07-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En er wordt niet toevallig een compleet andere instance gestart met een oude(re) versie? Zie je andere wijzigingen wel?

Ik heb wel eens, lang geleden, een dag liggen kutten voor ik erachter kwam dat 'ie de versie uit system32 of weet_ik_waar gebruikte i.p.v. de versie die uit VS kwam rollen...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Yup, andere veranderingen zie ik wel. Dus hij pakt de nieuwste versie.

Aha, nu gebruik ik labels en dan zie ik wel kleuren. Waarom zou het bij textboxen niet werken?

[ Voor 41% gewijzigd door Britske op 15-07-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26

Acid_Burn

uhuh

Umm in je eerste post zeg je dat je labels gebruikt. Nu zeg je ineens dat je textboxen gebruikte. Laat me raden, die textboxen waren gedisabled/readonly...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Ja, foutje in de OP, het waren textboxen.
En inderdaad disabled. Dat was het probleem.

Vergeef me, het is mijn eerste VB progje.

[ Voor 20% gewijzigd door Britske op 15-07-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
offtopic:
Vrijdagmiddaghumor: Weet je zeker dat je geen zwart-wit monitor hebt :+

Freelance Unity3D developer

Pagina: 1