Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SBS 2011 RWW XP machine moet twee keer inloggen

Pagina: 1
Acties:

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
We hebben een klant die gebruik maakt van een SBS 2011 server en de mogelijkheid om Remote Web Workplace te gebruiken.

Als ik vanaf een Windows 7 machine verbinding maak met de RWW omgeving moet ik inloggen en vervolgens kan ik een computer aanklikken die direct verbinding maakt.

Als ik vanaf een Windows XP machine verbinding maak met de RWW omgeving dan moet ik inloggen en vervolgens kan ik een computer aanklikken en dan moet ik nogmaals een Windows gebruikersnaam en Windows wachtwoord invoeren. Ik moet dus twee keer Windows credentials invoeren.

Nou heb ik datzelfde ondervonden met SBS 2008 en Windows XP machines die gebruikt worden om op RWW in te loggen en vervolgens een computer overneemt.

Dit heeft in mijn ogen te maken met de Remote Desktop Gateway (voorheen TS-gateway).
Nu heb ik wat zitten zoeken in de Remote Desktop Gateway Manager maar daar vind ik alleen instellingen of je 'password' en 'smart cards' logins wil laten ondersteunen.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ligt dat niet aan dat XP een verouderde versie van RDP gebruikt die nontrusted is? Ik heb begin deze week SBS2008 bij een klant geïnstalleerd maar heb er eigenlijk niet naar gekeken of er 2x ingelogd dient te worden :$

Sowieso meen ik mij wel te herrineren dat ik dat 2x inloggen wel leuk vond, aangezien je anders iemand uit z'n sessie trapt als je het meteen overneemt :)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Volgens mij kan het wel werken maar moet je inderdaad de laatste versie van RDP (6.1) installeren en Framework 3.5