Toon posts:

HTML td met border hoogte verschilt in Outlook 2007

Pagina: 1
Acties:

• Edwinboss
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 25-11 15:48
Ik ben bezig met een mailing en loop tegen een heel vervelend probleem aan in Outlook 2007.

Zodra ik een td een hoogte meegeef van bijvoorbeeld 20px en een border-top en border-bottom van 1px blijft de hoogte van de td overal 20px en plaatst hij de borders netjes binnen de td, behalve in outlook 2007.

code:
1
2
3
4
5
6
7
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td style="height: 20px; border-top: 1px #000000 solid; border-bottom: 1px #000000 solid">
      test
    </td>
  </tr>
</table>

In outlook 2007 (ook 2003 waarschijnlijk maar niet getest nog) wordt de td dus 22px hoog.
Iemand hier een oplossing voor? Ik heb me rot gezocht op google maar kwam dit probleem niet tegen.

En dit leek mijn probleem maar is het niet denk ik: http://www.ianhoar.com/20...x-padding-on-table-cells/

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-11 17:59
Outlook en html is een drama. Ze gebruiken de Word-rendering-engine sinds Outlook 2007 en dus een antiek boxmodel.

Vergeet het pixelprecies proberen te stylen van mails, dit gaat je nooit lukken met de bagger-rendering van clients die er bestaan :)

Zie ook: http://www.sitepoint.com/...ail-rendering-in-outlook/

[Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 15-07-2011 11:34]

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 04-12 11:54
Beetje offtopic, maar heeft MS eigenlijk ooit verklaard waarom ze destijds van rendering engine veranderd zijn? Met Internet Explorer is MS nu redelijk de goede weg ingeslagen, maar Outlook blijft een drama inderdaad.

omniscale.nl

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Kan je in de TD niet een 1px zwarte afbeelding op 100% width boven en onderaan plaatsen?

• Edwinboss
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 25-11 15:48
De begin-post klopt niet helemaal, hij plaatst overal de border wel buiten de height: 20px
Het probleem zit hem in een td ernaast met de height: 22px zonder border met een plaatje erin van 22px hoog

Moraal van het verhaal: Geen td's naast elkaar zetten waarvan de ene td wel borders heeft en de andere niet

• OkkE
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01-11 11:58

OkkE

Front-end ninja :+

posttoast schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:35:
Beetje offtopic, maar heeft MS eigenlijk ooit verklaard waarom ze destijds van rendering engine veranderd zijn? Met Internet Explorer is MS nu redelijk de goede weg ingeslagen, maar Outlook blijft een drama inderdaad.
Zo ver ik weet hebben ze dat gedaan voor de gebruikers-ervaring voor nieuwe e-mails. Mensen zijn (volgens MS) vertrouwd met Word, waardoor MS bedacht heeft dat Outlook daarom de zelfde werking moet hebben. Plus, op deze manier kunnen gebruikers makkelijk vanuit Word naar Outlook (en anders om) knippen/plakken zonder gekke verschillen.

Als webdeveloper is zo'n beslissing natuurlijk een drama, maar ergens denk ik dat ze best een punt hebben. Maar ik gebruik zelf geen Outlook of Word, dus het is vooral een aanname die ik nu doe. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee