[HTML5] Video werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoi,

Omdat ik dol ben op 'knutselen' ben ik mn videoplayer aan het aanpassen. Ik gebruikte tot nu toe een aangepaste versie van jwplayer, en wil nu zelf de html5-videotag als eerste voorkeur gaan gebruiken, met flash fallback.

Het javascriptje hiervoor werkt uitsteken: Hij detecteert of de videotag en het aangeboden formaat afspeelbaar zijn, en zoja dan voegt ie een <video> in. Zonee dan init ie de jwplayer. Tot zover geen probleem.

Alleen: De video blijkt niet te kunnen worden afgespeeld. De video is in H264-formaat, met extentie .mp4. Een snelle manier om te testen of het aan de video ligt is de video direct aanroepen in chrome. Bij andere sites speelt ie em dan af, bij mij gaat ie em downloaden. Klinkt als een headerprobleem he? :)

Hij stuurt het juiste content-type mee. En voor de rest staat er volgens mij ook niet veel spannends in. Overigens: Als ik de video download kan ik em lokaal prima afspelen. Het encoden e.d. zou dus in orde moeten zijn.

iemand enig idee wat er nu nog mis gaat?

Mijn testvideo: hier (headers)
Een andere testvideo die wel werkt: hier (headers)

PS: Niet in firefox testen aub,die ondersteunt geen H264,daarvoor gebruik ik dus de flash fallback
PS2: Ik weet dat de nieuwste versie van JW-playerook html5 met flash fallback ondersteunt, maarik wil het graag zelf snappen + bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

xilent_xage schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:43:
Alleen: De video blijkt niet te kunnen worden afgespeeld. De video is in H264-formaat, met extentie .mp4. Een snelle manier om te testen of het aan de video ligt is de video direct aanroepen in chrome. Bij andere sites speelt ie em dan af, bij mij gaat ie em downloaden. Klinkt als een headerprobleem he? :)
Nope..

nieuws: Google schrapt h264-ondersteuning uit Chrome

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09-2024
Aha. Ok. Dat had ik even gemist. Maar... in IE9 doet ie het ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Ik zou zeggen: dump jwPlayer en gebruik MediaElement.js

Deze speler is beschikbaar onder de MIT licentie en is dus gratis, ook als je hem zou gebruiken voor een commercieel doeleinde.

Voor browsers die geen HTML5 Video ondersteunen heeft MediaElement.js ingebouwde fallbacks gebaseerd op Flash of Silverlight (waarbij geloof ik ook intelligent geschakeld kan worden op basis van het video formaat). De speler implementeert bovenop deze fallbacks een polyfill voor het gangbare gedeelte v/d HTML5 Video API. Hierdoor kun je met all drie de varianten (bijna) precies hetzelfde werken. De speler rendert dan ook zijn controls altijd in HTML en CSS, waardoor alles makkelijk te skinnen is. Daarnaast wordt het ook ineens een stuk makkelijker om plugins (zoals annotaties) te schrijven.