Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415269

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb al een tijdje een vraagje over tablets en dacht kom die hier eens stellen.
Ik ben al meer dan een jaar geïnteresseerd in de asus ep 121 64gb model.
Maar in nederland is deze gewoonweg niet te krijgen.
(heb via amazon geprobeerd en t ging niet ivm bepaalde rechten)
Nu, voor ik ebay ga proberen om hem alsnog te krijgen, dacht ik vraag eens hier misschien weet een van jullie een adresje OF nog beter zelfs een soort gelijke tablet die gewoon in nederland belgië of duitsland te krijgen is (woon dicht bij de grens van bijde in limburg).

Thanks in forward ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20

JT

VETAK y0

Als je ons even op weg helpt?
1.) Wat is er zo bijzonder aan de Asus EP121 dat de Transformer geen optie is?
2.) Wat heb je zelf al gevonden?

3.) Staat in het verkeerde forum, moet hier

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415269

Topicstarter
ow shit sorry wist ik niet

en:
1) de asus ep 121 heeft een druk gevoelige pen
2) dat amazon.com hem niet naar nederland verstuurd maar dat amazon.de hem ook heeft dus misschien heeft iemand al ervaring met het kopen van electronica of dergelijke en kon mij wellicht raad geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het is ook fijn als je zelf even op zoek gaat naar wat er hier te krijgen is :P De pricewatch van tweakers.net is hier een goede startplaats voor. www.tweakers.net en dan bovenin de pricewatch aanklikken. Zoeken bij de tablets en rechts heb je allemaal filters waarmee je kan filteren op jouw voorkeuren.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JT schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:22:
Het is ook fijn als je zelf even op zoek gaat naar wat er hier te krijgen is :P De pricewatch van tweakers.net is hier een goede startplaats voor. www.tweakers.net en dan bovenin de pricewatch aanklikken. Zoeken bij de tablets en rechts heb je allemaal filters waarmee je kan filteren op jouw voorkeuren.
Leuk, maar er is geen filter voor de optie van een 'drukgevoelige pen' in de PW aanwezig.

De HTC Flyer zou ook zo'n pen moeten hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 15-07-2011 12:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Je kan toch een speciale pen voor capacitieve schermen kopen? En voor resistieve schermen is het sowieso geen issue, die werken met druk en kan je zelf een gewone pen voor gebruiken zonder vulling.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

JT... als je er niks van af weet... ga dan ook geen onzin verkondigen... resistieve touchscreens gebruiken....
De enige manier waarop druk effect heeft op zo'n scherm, is om de elektrische grids die achter het scherm met elkaar te verbinden, om zo te kunnen detecteren waar je drukt, hier kunnen geen niveau's van druk mee worden gemeten.

Ik snap best waarom Rensole die specifieke Asus tablet wilt, deze beschikt namelijk over een Wacom digitizer.
Heel veel tablets maken gebruik van een digitizer om zo druk waar te nemen, maar meeste van deze tablets werken met Ntrig touchpanelen / digitizer die het default Wintab driver systeem hebben.
Het is opzicht zeer spijtig dat bijna elke tablet Ntrig heeft... Voor de meer eisende gebruiker.

In de andere post van Rensole was te lezen dat hij wilt gaan werken met photoshop. Wintab drivers hebben geen pressure support bij Photoshop, Wacom drivers hebben dit wel.
Er zijn op het moment Wintab interface drivers die ook support bieden aan Photoshop, maar daar schijnt het niveau van pressure detectie nog steeds erg slecht te zijn.

@ Rensole
nieuws: CES: Asus kondigt vier tablets aan
Een tablet die niet naar de Nederlandse winkels komt, en dus alleen via import te verkrijgen is, is de Eee Slate EP121.
Dus je moet echt gaan zoeken bij Import, het schijnt dat hij in Groot Brittannië wel goed verkrijgbaar is...
Zelf ik ook al eens vaker geweest bij 1 bepaalde Duitse computer winkel(ben ook Limburger). Je zou contact kunnen zoeken met Hiq24.de die zit in Aachen en Alsdorf of hun deze tablet kunnen regelen voor je.
Verder weet ik ook niet direct andere winkels in duitsland.

@ hieronder...
presure sensative tablets met pen
Geplaatst @ 12:12
jij wees er zelf op dat hij daar moest gaan posten...

En ik snap best dat je et goed bedoeld, maar als er specifieke eisen worden gesteld is dat meestal voor een reden en dan ben je niet behulpzaam, door hier vanaf te wijken door dingen aan te kaarten die geen betrekking erop hebben...

[ Voor 52% gewijzigd door Swordlord op 15-07-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Swordlord schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:01:
JT... als je er niks van af weet... ga dan ook geen onzin verkondigen... resistieve touchscreens gebruiken....
De enige manier waarop druk effect heeft op zo'n scherm, is om de elektrische grids die achter het scherm met elkaar te verbinden, om zo te kunnen detecteren waar je drukt, hier kunnen geen niveau's van druk mee worden gemeten.

Ik snap best waarom Rensole die specifieke Asus tablet wilt, deze beschikt namelijk over een Wacom digitizer.
Heel veel tablets maken gebruik van een digitizer om zo druk waar te nemen, maar meeste van deze tablets werken met Ntrig touchpanelen / digitizer die het default Wintab driver systeem hebben.
Het is opzicht zeer spijtig dat bijna elke tablet Ntrig heeft... Voor de meer eisende gebruiker.
Hey, elke dag kan je wat bijleren. Jammer dat je zo denigrerend doet.
In de andere post van Rensole was te lezen dat hij wilt gaan werken met photoshop. Wintab drivers hebben geen pressure support bij Photoshop, Wacom drivers hebben dit wel.
Er zijn op het moment Wintab interface drivers die ook support bieden aan Photoshop, maar daar schijnt het niveau van pressure detectie nog steeds erg slecht te zijn.
Die post was er nog helemaal niet toen ik antwoorde dus is het dan zo een rare aanname dat hij een tablet wil gebruiken met een pennetje voor normaal gebruik :?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

>Tablets overige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Een behoorlijke kick, maar dit was het topic wat het meest in de buurt van mijn vraag komt. En ik vond mijn vraag geen nieuw topic waardig.

Ik zag pas iemand werken op een Wacom Cintiq, nou zijn die dingen gigantisch duur dus ging ik voor de gein kijken naar een alternatief. Ik kwam o.a. dit filmpje tegen:
http://youtu.be/IAFMUkGCyrM
Daar kun je zien dat sommige oude tablets toch nog best goed werken. Her en der op andere fora lees ik dat je bijvoorbeeld een TC4400 kunt nemen als wacom cintiq alternatief. En als ik hun verhaal verder goed begrijp kun je zelfs zo'n oude tablet op je recente computer aansluiten als zijnde van een soort externe tablet. Kan iemand dat bevestigen? Want ik kan er verder niet heel veel info over vinden.

Ofwel, kort samengevat.
- Stel je zoekt een goedkoper alternatief voor een tekentablet met scherm dan een Wacom Cintiq, wat voor opties heb je dan?
- Kun je een oude tablet (zoals bijvoorbeeld de TC4400 of HP 2740p) op een andere computer (laptop of desktop) aansluiten als een soort van tekentablet. En daarmee dus die computer aansturen?
Pagina: 1