Toon posts:

een vraag over waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers ik ben vanplan 2x: http://www.highflow.nl/ha...0-ftw-hydro-copper-2.html aan te schaffen

ik wil supergraag een goede waterkoeling systeem hebben nu heb ik zoinzo al 2 videokaarten met 2 waterblokken erop dat scheelt maar nu de rest nog

ik wil een mooi waterkoeling systeem hebben van een bedrag van max 600/650 euro

zouden jullie mij meschien kunnen helpen en een goede waterkoeling set samen kunnen stellen via highflow.nl ?
(sinds ik via die site ook met ideal gewoon kan betalen ^^)

alvast superbedankt voor het lezen mede tweakers,

Groetjes,
Rick

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:38

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Hier op Tweakers verwachten we wel wat inzet van de TS. Niet een vraag dumpen zonder zelf wat te hebben uitgezocht.
Een goed topic om te beginnen: [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

De volgende informatie ontbreekt om deze vraag te kunnen beantwoorden (omdat mijn glazen blok kapot is):
Wat wil je allemaal waterkoelen?
Wil je 1 loop of 2?
Wat voor een kast heb je?
Wil je 1 groot rad of wil je meerdere kleine die je in kan bouwen?
Wat voor een res wil je, een tube, bay of geen?
Systeem specs?

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf al wel wat info hier gedaan en veel gelezen erover maar ik dacht ik vraag het gewoon even maar indd wel even slim om men specs door te geven

men cpu=i7 990x
men gpu: 2x evga gtx 580 hydrocopper ftw 2
men behuizing=Haf x Advanced
het liefst heb ik de Ek reservoir 400 v2
voorderest zou ik ga 2 loops willen hebben in de kleur neon groen

dit was ongeveer mijn lijst van wat ik zou bestellen :

Waterkoeling:
Radiator:Black Ice SR-1 360 2x
Fans:Scythe 120MM Gentle Typhoon 1450RPM
CPU Block:Swiftech Apogee XT Extreme CPU Waterblock
Reservoir:Ek-reservoir 400 v2
Pomp:Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
Pomp Top: D5/MCP655 Mod Pump Top V2
Slang:Feser-UV Acid green Highflow
Kleur Vloeistof:Feser One green

maar sinds dit men aller eerste waterkoeling word vroeg ik hierzo advies extra op ookal heb ik zelf al veel info op gezocht dacht ik toch even tweakers te vragen
(dus ik dump hier niet zomaar roekeloos een vraag neer.)

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Je hebt duidelijk veel geld te besteden... Ik zou voor een MCP355 gaan in plaats van een D5, omdat deze een hogere opvoerhoogte hebben, dwz meer druk genereren. In een waterkoelinssysteem is die factor belangrijker dan de doorvoersnelheid van de pomp (het aantal liters per uur). Druk is namelijk belangrijk voor veel waterblokken om optimaal te kunnen presteren. Een pomp die te weinig druk levert zal bij loops met een hoge restrictie (lees: met veel componenten erin) slecht presteren, al zou 'ie in theorie 600L/u kunnen verplaatsen... De MCP355 is daarnaast goedkoper.

Is je waterkoelingssysteem gericht op maximale prestaties, of maximale stilte? De Black Ice SR-2 is namelijk bedoeld om optimaal te presteren bij ventilators met een lage draaisnelheid. Als je voor prestaties gaat kun je beter een Black Ice GTX halen, maar dan zul je ook snellere fans moeten regelen (2200rpm+) en rekening moeten houden met meer lawaai.

Waarom wil je trouwens 2 loops? Op Xtremesystems heeft iemand getest dat in 90% van de gevallen een dual loop enkel hogere kosten met zich meebrengt, niet per definitie betere prestaties.

Je samenstelling is verder prima, waterkoeling is voor een deel natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak.