Windows 7 via usb booten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Hoi tweakers,
Ik weet niet of dit in windows clients of in Non-Windows Operating Systems moest, want het heeft eigenlijk met beide te maken.
Ik wil dus een usb stick bootable maken voor mijn netbook, ik heb geen externe dvd drive, maar ik heb een .iso file die ik legaal heb gedownload heb van de Microsoft site.
Ik kan deze .iso file branden op een dvd, maar ik heb geen externe dvd drive, dus daarom zou ik graag willen booten via een usb stick, maar ik weet niet hoe. Ik heb al gezocht op het internet, en ik vind veel, maar ik versta het gewoon niet.
Ik heb al Windows USB Download Tool gebruikt, maar ik krijg altijd de fout dat het .iso bestand niet te lezen is.
De HP format utility heb ik ook al gebruikt maar die werkt ook niet voor mij.
Ik ben nu op dit moment bezig met 7zip de bestanden aan het uitpakken op mijn usb stick, maar ik betwijfel het of het wel gaat werken.
Graag zou ik wat extra informatie willen hoe jullie het zullen installeren via USB
Alvast bedankt!

PS: ik heb 2 dagen gezocht naar een oplossing om te booten via USB. :)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matanos
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
voor windows 7 moet je de usb stick formateren als NTFS
pak de iso uit met 7zip of winrar en zet de bestanden op je usb stick, als het uitpakken niet wil lukken is waarscheinlijk je iso beschadigd en moet je die opnieuw downloaden
boot de usb stick in je netbook en installeren maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:56

D4NG3R

kiwi

:)

Ikzelf heb jaren terug deze tut gebruikt: http://maketecheasier.com...sb-flash-drive/2009/01/23

Doodsimpel eigenlijk.

Niet heel moeilijk om dit te vinden op google btw..
http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a
how to win7 bootable usb stick
Edit: De inhoud van de .iso kan je het makkelijkste benaderen door hem te mounten. Dit kan je bijvoorbeeld doen met Daemon tools Lite

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 15-07-2011 03:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
UPDATE:
ik heb nu plotseling een handleiding gevonden die je USB stick bootable maakt, die kan je hier nu formatteren en klaarstomen voor een volledig OS. Ik ga deze eens proberen, en daar ben ik nu al mee bezig. Hij staat nu op formatteren.
Die site is dit:
http://www.intowindows.co...tailed-100-working-guide/

@D4NG3R: Ik weet, maar ik vond geen DTL voor Ubuntu, ik wil hem namelijk van daar starten, of een bootable usb stick maken, ook heb ik een soortgelijke site als http://maketecheasier.com...sb-flash-drive/2009/01/23

@Sniperjackal: Dit heb ik al geprobeerd, jammer genoeg lukte het niet :|

[ Voor 12% gewijzigd door CDA441 op 15-07-2011 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan bootsect of diskpart met wine runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

CDA441 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 04:07:
@D4NG3R: Ik weet, maar ik vond geen DTL voor Ubuntu
Dat zou ook volkomen overbodig zijn, aangezien je mount hebt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
UPDATE!
Het werkt! Ik moest hem eerst bootklaar maken door hem naar NTFS te formatteren, dan een partitie maken in de USB- stick zelf, dan het ISO bestand uitpakken en kopiëren in de USB stick zelf.
Bedankt mensen, zonder jullie was het niet gelukt, D4NG3R heeft me het meest geholpen met de site die hij gebruikte ;) Anderen hebben ook hun best gedaan met mee te zoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
UPDATE2!
Het is geïnstalleerd, maar het is erg traag, ik heb dus windows starter op een netbook met de volgende specs:
Intel Atom @1.60Ghz
1.5GB RAM
16GB SSD
dus ik ga dan eens hetzelfde proberen met windows XP, misschien heb ik daar meer geluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Voor XP kan je trouwens ook deze gebruiken: Rensz in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4"

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Ik ga eens proberen via dezelfde weg windows xp proberen te installeren (de weg van windows 7 dus) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
UPDATE3:
Het is gelukt windows XP te booten vanaf usb mede mogelijk gemaakt door novicorp WintoFlash.
Het was wel erg moeilijk om te weten hoe het werkt, maar toch heb ik het ondervonden ;)
Op dit moment staat mijn installatie van windows XP op 57%

EDIT:
Ik kreeg de hal.dll error en heb gewoon de boot.ini file veranderd met
[Boot Loader]
Timeout=20
Default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[Operating Systems]
C:\btsec\XPSTP.bs="1. Begin TXT Mode Setup Windows XP, Never unplug USB-Drive Until Logon"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Continue GUI Setup + Start XP from HD 0 - Part 1" /FASTDETECT
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Continue GUI Setup + Start XP from HD 1 - Part 1" /FASTDETECT
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\WINDOWS="Continue GUI Setup + Start XP from HD 1 - Part 2" /FASTDETECT
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(3)\WINDOWS="Continue GUI Setup + Start XP from HD 1 - Part 3" /FASTDETECT
multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS="Continue GUI Setup + Start XP from HD 2 - Part 1" /FASTDETECT

Nu start hij verder door.

[ Voor 58% gewijzigd door CDA441 op 15-07-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Oke, het werkt nu, maar het is een SLAK! niets werkt!!! geen internet, trage reacties, overal fouten, WTF!!!

EDIT:
ik ga nu windows vista proberen... hopelijk is dit niet zo'n traag OS...

[ Voor 27% gewijzigd door CDA441 op 15-07-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Als Win7 te traag is zou ik Vista eerlijk gezegd niet eens gaan proberen ;) Volgens mij is er iets verkeerd gegaan met je installatie want al die regels in de bootloader lijkt mij niet helemaal normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Ik ga windows vista starter installeren, die is wat sneller en gemaakt voor netbooks (zeggen ze toch :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Je had toch in eerste instantie Win7 starter geïnstalleerd?
CDA441 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:56:
UPDATE2!
Het is geïnstalleerd, maar het is erg traag, ik heb dus windows starter op een netbook met de volgende specs:
Intel Atom @1.60Ghz
1.5GB RAM
16GB SSD
dus ik ga dan eens hetzelfde proberen met windows XP, misschien heb ik daar meer geluk...
Waarom zou Vista Starter dan sneller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik vermoed dat het traag is omdat je nog geen drivers hebt geinstalleerd, anders is dat niet te verklaren. Ik heb vorige week Win7 Ultimate op een vergelijkbare netbook gezet (alleen 2 GB RAM en 160 GB harde schijf) en die is gewoon normaal bruikbaar met virusscanner en Office 2007, Truecrypt etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Haja, het probleem van xp is dat er geen drivers KUNNEN geïnstalleerd worden, daarom ben ik terug overgestapt naar Ubuntu 11.04, maar als ik dan een externe dvd lezer/brander heb dan ga ik dat nog eens proberen want ik heb toch al de cd's.
Toch weet ik niet waarom dat Vista starter sneller gaat zijn, maar ik denk dat die minder ruimte in beslag neemt.
Ook, windows 7 ultimate kan ik er niet op installeren omdat ik minstens 16GB vrije ruimte nodig heb, de Acer Aspire One ZG5 heeft een SSD van 16GB die ik niet kan vervangen, het is een soort van groot uitgevallen USB stick. maar die heeft een erg rare aansluiting.
Ik zal wel nog een update sturen als ik de externe dvd drive heb (ik moet daarvoor naar Duitsland, maar dat geeft niets want ik ga daar toch op vakantie ;)

Pagina: 1