• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Goedennacht Tweakers,

Ik ben inmiddels al 2 weken moed aan het verzamelen en informatie om een nieuw beeldscherm te kopen.
Nu had ik zelf in gedachten gezien het feit ik graag 3D wil gamen en Ambilight wel erg cool vind om dus een Philips TV aan te schaffen als beeldscherm.
Dit zou dan gaan om 81 cm scherm , 400 hertz , 3D , 3D brillen en uiteraard Ambilight op een resolutie van 1920x1080p. Uiteraard is mijn pc vlot genoeg om het aan te sturen. (en zoniet gaan we voor een quadra gtx 295 opstelling :P).
Ik kan niks erover vinden op internet. Wie heeft hier ervaring mee of kan mij er wat over vertellen?!

Bij voorbaat dank !

(philips-ambilight-32pfl7606h-3d-led)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Je kunt een TV als PC beeldscherm gebruiken, maar of je het wilt is een andere vraag. De pixeldichtheid wordt namelijk zeer laag, dus je moet er een flink eind af gaan zitten. Uit ervaring kan ik vertellen dat ik dat niet prettig vind.

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 21:09

HaX0r

n00b

Wellicht kan je gewoon een goede pc monitor gebruiken voor je pc. En dan koop je dit:
pricewatch: Philips AmBX Starter Kit

Tevens kan je gewoon je Digitale ontvang kastje met hdmi uitgang ook op je monitor aansluiten en dan heb je dus een monitor als tv. :) Ik weet echter niet zeker of dat kan. Zit je natuurlijk ook met geen geluid issue enzo.

Maar tv is toch allang niet meer het belangrijkste medium. Tv heeft voor mij in ieder geval geen toegevoegde waarde. Ik kijk nooit TV.

Niet geschoten is altijd mis.

• JayJay
nee gaat mij ook niet om tv kijken daarvoor gebruik ik een led samsung scherm van 117 cm ;) het gaat mij er meer om idd of het een geschikte manier is om te gamen en dergelijke , maar alsvast bedankt voor de reacties rond dit tijdstip haha

[ Voor 15% gewijzigd door JayJay op 15-07-2011 02:23 ]

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:02
Aangezien je een nvidia kaart hebt, neem ik aan dat je voor Nvidia 3d Vision gaat.
http://www.nvidia.com/object/3d-vision-requirements.html
De philips tv's staan niet onder de supported hdtv's, zowiezo alleen Mitsubishi.

Ik weet niet hoe belangrijk Ambilight voor je is.

Maar wat ik persoonlijk erg prettig vind aan de 120Hz monitoren (vs de 3DTV's) is dat je 2D gaming in FullHD op 120Hz kan doen, zodat als je geen 3d gebruikt, wel iets aan de hogere hertz (en de hogere fps met vsync aan, mits videokaart het aankan) hebt.

Daar komt nog eens bij dat een monitor zowiezo beter geschikt is om te gamen over het algemeen, gezien de ms en input lag.

En zijn monitoren ook nog eens goedkoper.

Tevens kun je met software als Arcsoft Total Media Theater 5 of PowerDVD 11 ook films in 3d kijken.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
TV als 'game beeldscherm' is niet echt handig, om dat je meestal een achterlijke input lag krijgt, en hoewel je tv dan een 'lekker grote monitor' lijkt, is een 24 inch LCD/TFT monitor vele male beter op die resolutie dan iets groters. Je kan beter een klein scherm met een hoge pixeldichtheid hebben.

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:15
Heb het zelf ook wel eens gedaan (PC op de TV).
Echter is het inderdaad vanwege de pixeldichtheid nodig op op tv-kijk afstand van het scherm te zitten.
Ik neem aan dat dat niet je bedoeling was.

Beter is het ((denk ik) om een monitor van 24" te gebruiken (of een HD beamer...nog leuker ;) ).

• JayJay
dus er zou waarschijnlijk lag optreden bij een tv , hoeveel ms hebben ze dan ? ik game zelf ook wel eens op mijn huidige 117 cm , bijvoorbeeld leageu of legends of black ops en moet zeggen dat ik nergens last van heb , nou id dit wel een tv in de catagorie ala 2000 euro toen ik hem kocht (eerste led tv van samsung anno 2009).

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-02 22:45
Ik gebruik zelf ook een 26"TV als beeldscherm voor mijn pc, deze LG.
Waar ik het meeste rekening mee heb gehouden is de grootte van de TV, omdat je er vrij kort op zit is een loei groot scherm niet echt handig. Ik twijfelde tussen een 32" en een 26" en ik moet zeggen dat ik totaal geen spijt heb van mijn keuze voor de kleinere variant. Dit is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar ik kan je aanraden om eens in de winkel te kijken naar de grootte van de TV en op basis hiervan te bepalen of je dit groot genoeg of te groot vindt.
Qua input lag o.i.d. heb ik totaal nergens last van, het is er gewoon niet (of ik zie het niet :+ )

• JayJay
Daarom vroeg ik mij ook af of je er daadwerkelijk last van krijgt maar misschien is 32 inch idd wel tegroot en kan ik beter naar een 27 inch kijken ? bijvoorbeeld deze Acer HN274Hbmiiid 3D 27 inch monitor maar ik vind hem persoonlijk wel duur voor zo,n klein voormaatje en geen ambilight :( :P

[ Voor 32% gewijzigd door JayJay op 15-07-2011 11:14 ]

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik bezit zelf een 32inch LCD van Samsung met 5ms. Ik speel op 1920-1080 en ik moet zeggen, ik zelf heb helemaal geen spijt dat ik hem aangeschaft heb.

Bij snelle beeldwisseling in games (Crysis 2, BF2BC2, CoDBO) loopt ie heerlijk soepel mee zonder lag.
Helder en scherp beeld.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• JayJay
Ik heb daar dus zelf ook geen last van met mijn 46 inch led samsung scherm maar op die ik nu wil kopen is wel voor halve meter afstand maar geen tv afstand van 3 meter.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:25

yzx

Xtr3me4me schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:18:
Ik bezit zelf een 32inch LCD van Samsung met 5ms. Ik speel op 1920-1080 en ik moet zeggen, ik zelf heb helemaal geen spijt dat ik hem aangeschaft heb.

Bij snelle beeldwisseling in games (Crysis 2, BF2BC2, CoDBO) loopt ie heerlijk soepel mee zonder lag.
Helder en scherp beeld.
^dit

Ik zou eigenlijk ook niet meer terugwillen gaan naar een echt 'game monitor' een goede TV is meer dan genoeg

@JayJay, ga voor die afstand max voor 32-37" anders ga je teveel afzien geloof me :) en probeer ook 60+fps ingame te houden voor het makkelijker voor je ogen te maken

[ Voor 14% gewijzigd door yzx op 15-07-2011 12:07 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• JayJay
dus de bovenstaande philips tv zou voldoen , en de 3D werkt ook op mijn pc incombinatie met mijn nvidia gtx 295

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:02
Ik heb Acer HN274Hbmiiid 3D 27 inch monitor ook sinds 3 dagen, ik kan je vertellen dat ik er geen spijt van heb. De monitor krijgt goede reviews in de weinige reviews die beschikbaar zijn.

http://3dvision-blog.com/tag/acer-hn274hbmiiid/

En het is tevens de enige beschikbare monitor in Nederland die zowel FullHD 120Hz over DVI als 3D over HDMI support, zitten dan ook 3 HDMI aansluitingen op. Waardoor je er ook gelijk een settopbox/blu-rayspeler of PS3 op aan kan sluiten voor je 3d content.

Ik was vroeger altijd beetje huiverig om Acer te kopen, en moet bekennen dat dit mijn eerste Acer is. Maar ben plesant verrast met de kwaliteit van de monitor.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:25

yzx

jayjay1986 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:14:
dus de bovenstaande philips tv zou voldoen , en de 3D werkt ook op mijn pc incombinatie met mijn nvidia gtx 295
Films kijken zal gaan denk niet dat je Battlefield 3 daarmee in 3Dkunt spelen he

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• JayJay
is dat zo ? dat zullen we wel zien , ik speel op 1920x1080 en full ultra specs is wel de bedoeling , dus dat wordt dan tegen die tijd of een gtx 295 erbij zodat het een quadro opstellign wordt of de nieuwe gtx 590 , de tijd zal het leren maar het acer monitor is dus geen slechte aanschaf heb ik begrepen.
Pagina: 1