Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radlab
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-12-2014
Goedenavond!

Ik heb wat problemen met mijn onlangs aangeschafte NAS van Iomega.

Situatie is als volgt:

- Tele2 (Davolink DV-2020) 20mbps pakket
- PC zolder via Wifi PCI kaart
- Laptop via intern Wifi
- Iomaga NAS via Cat5e op router

Problemen:
1. snelheid oversturen TRAAG
wat heb ik nodig om bijvoorbeeld een gigabit lan thuis te maken?
2. ik kan niet via remote acces op mijn NAS komen. Schijnbaar heeft het Tele2 modem geen UPnP.
ik heb nu verschillende dingen geprobeerd:
- bij DMZ het vaste IP van de NAS ingevoerd => geen resultaat
- bij portforwarding de volgende stappen doorlopen:

http://portforward.com/en...ia_Network_Hard_Drive.htm

Wederom geen resultaat.

Is ook hier de oplossing bijvoorbeeld een n router / acces point achter de davolink?

Ik zou heeeeel graag een oplossing willen, want ik wil graag mijn bestanden vanaf een andere locatie kunnen bereiken.

Nog 1 vraag:

Is het mogelijk om een website te laten draaien vanaf de NAS?
Moet ik dan alsnog mijn webhost (hostingdiscounter.nl) aanhouden?
Blijven mijn aangemaakte emailadressen dan bewaard?

Ik ben diegenen die mijn kunnen helpen heel dankbaar!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Als jij in de Davolink de juiste poorten op de goede manier forward gaat dat gewoon werken, lukt bij mijn NAS en WHS ook gewoon. Wat zijn exact de settings van je NAS en router? IP adressen van de apparaten, wat je in de Davolink ingesteld hebt om te forwarden et cetera. Je kan wel een accespoint o.i.d. achter de Davolink hangen, als de poorten niet door de Davolink de goede kant op gestuurd worden gaat dat ook niet werken.

Hoe test je dit trouwens en wat voor melding krijg je? Probeer je dit via hetzelfde netwerk en kom je bij de login pagina van de Davolink uit toevallig?

Wanneer heb je het probleem met de traagheid? Je stuurt dan draadloos iets naar je NAS als ik zo eens naar je apparaten kijk? Dan heb je grote kans dat je NAS zelf de bottleneck is en dan heeft het weinig zin om er gigabit lan van te maken.
De Davolink is niet de meest snelle router, maar hij is opzich snel genoeg om niet de bottleneck te zijn, bij mij was het echt de CH3SNAS. Ook over GBlan haalt die bij mij maar 13 MB/s. Bij WHS is het een ander verhaal, die haalt bij mij via de kabel zonder problemen 90 MB/s, maar daarvoor heb ik zelf een DIR-855 en een Cisco SLM2008 achter de Davolink heb hangen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Rupie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:06:Je stuurt dan draadloos iets naar je NAS als ik zo eens naar je apparaten kijk? Dan heb je grote kans dat je NAS zelf de bottleneck is en dan heeft het weinig zin om er gigabit lan van te maken.
Dat vind ik een vreemde zin. Bedoel je niet dat de wifi de bottleneck is?

Overigens zou ik graag TRAAG beter gespecificeerd willen zien. Wanneer dat onder de 10MB/sec heeft het geen zin om een gigabit verbinding tussen NAS en router te leggen.
Volgens smallnetbuilder.com zou de NAS ongeveer 30MB/sec moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Okay, ik zal mijn opmerking even wat uitleggen ;) Als ik kijk naar mijn NAS haalt deze over een Gb lan slechts 12,5 MB en dat haalt hij over mijn draadloze netwerk (wireless N trouwens) ook. Als ik draadloos kopieer naar een andere pc haal ik bijna het dubbele. In dat geval is mijn NAS dus de bottleneck en niet de Wifi. Ik bedenk mij alleen wel dat die verbinding dan loopt via een DIR-855 en niet via de wifi van de Davolink.

In jou geval zal de wifi wellicht wel de bottleneck worden, de wifi van de Davolink is volgens mij100Mbps, waardoor de snelheid niet boven de 10MB uit zal komen. In dat geval zal een Gb verbinding tussen de Davolink en de NAS niet veel verschil gaan maken lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radlab
Hey gasten, thanks voor de replys en sorry voor mijn late antwoord, heb net een pc crash achter de rug :S

Maar ik heb er tot op een zekere hoogte verstand van en hen bepaalde dingen geprobeerd zoals die op portforward (http://portforward.com/en...link/DV-2020/fpadvert.htm)
waren uitgelegd. Dit zonder resultaat.

Mijn situatie:

DNS: 192.168.1.1
Laptop: 192.168.1.7
NAS: 192.168.1.8
PC: 192.168.1.6

Ik heb nu alles gewist in de davolink, dus ik wil graag van jullie weten wat ik moet instellen aub!!! :?

Als ik nu wat kopieer naar mijn nas vanaf mijn laptop (wifi) dan gaat dit met max 3 mb/s
viceversa.

Wat voor instellingen moet ik in de router doen?
Moet er een ander accespoint achter?
Hoe kan ik remote inloggen op de nas om bij mijn docs te komen?

Al wordt het oversturen binnen mijn netwerk maar sneller, dat remote zal mijn laaste zorg zijn.

Thanks voor de hulp!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radlab
Ik heb nu dit gedaan:

https://iomega-na-en.cust...answers/detail/a_id/27322

En heb de volgende config nu, is dit goed?

Server Name Ext Port Start Ext Port End Protocol Int Port Start Int Port End Server IP Address
Iomega Cloud 50500 50500 TCP 50500 50500 192.168.1.8
Iomega Cloud 80 80 TCP 80 80 192.168.1.8

Ik krijg nu dit van mijn nas:

Your network router could not be configured to enable or disable remote access. This can occur when your router does not have UPnP enabled or the required port cannot be opened or closed.

External IP Address: ***mijn externe ip***
Router configuration error

Help!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Geef je NAS een hoger statisch ip adres, 192.168.1.100 of zo.
Zet dit adres dan in de DMZ Host van de Davolink.
Herstart dan de Davolink.
Check dan via een externe verbinding of je de NAS nu kan bereiken over het internet.

Je trage WIFI snelheid kan meerdere oorzaken hebben.
De Davolink heeft geen supersignaal af.
En als er andere netwerken in de buurt zitten, storen die je signaal.
Test eerst maar eens je snelheid over een WIFI verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:04

allure

Titaan fase 2/3

Ik denk niet dat het handig is om je NAS in je DMZ te zetten, er komt nogal wat "zooi" op af.
M`n NAS hier blokkeerd gemiddeld 5 ip-adressen per week, en dat is alleen nog maar over poort 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Dus?
Op je NAS draait vrijwel zeker een Linux variant. Daarbij hoort ook een login.
Als je ook nog eens kiest voor een fatsoenlijk sterk wachtwoord, kan niets gebeuren.
Het is geen Windows machine.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radlab
Het is gelukt, thanks!

Heb static IP gegeven aan NAS, 192.168.1.100

In router bij DMZ ditzelfde ip gezet en voila!

Thanks gasten!

Maar ff vraag, om de snelheid binnen mijn eigen netwerk te vergroten, boven de 1.0 mb/s, wat kan ik dan doen?
De nas ondersteunt gigabit lan, mijn laptop 802.11 g/a/n en ik heb een pci wifi in mijn pc boven.

gigabit accespoint?

En welk apparaat is goed?

Ik hoor graag van jullie!

Thanks!!!
Pagina: 1